Dizains & praktiskums
Amerikā daudzas ģimenes iemīļojušas masīvus un ietilpīgus SUV. Eiropā šādi modeļi nav plaši pārstāvēti un tieši tas jaunajam Highlander ļauj izcelties. Bez dažiem centimetriem piecus metrus garais apvidnieks vizuāli ir plūdenāks un harmoniskāks kā RAV4. Oranžie gabarīti priekšējos lukturos kalpo kā skaidra norāde tam, no kurienes šis auto cēlies.
Highlander salons parāda to, pie kāda komforta ikdienā pieraduši amerikāņi. Ērti sēdekļi, acīm tīkama apdare, masīva centrālā konsole un apjomīgas pogas teju ik katrai funkcijai. Klimata kontroli var regulēt arī skārienekrānā, taču šim nolūkam paredzētas arī zemāk novietotas pogas. Pat, ja ar lieliem pirkstiem ļoti nevērīgi gribēsit mainīt salona temperatūru, visdrīzāk tāpat trāpīsiet pareizajā vietā.
Vēl viena praktiska lieta – mantu novietne zem centrālā ekrāna. Tik parocīgu viedtālruņa nomešanas punktu vēl jāpameklē.
Multimediju sistēmas funkcionalitātes ziņā un grafiskajā izpildījumā Toyota allaž iepalikusi no vācu konkurentiem, taču šoreiz redzami ievērojami uzlabojumi. 12,3 collu centrālais ekrāns ar Apple CarPlay un Android Auto atbalstu iekļauts masīvā blokā, kopā ar ventilācijas lūkām un klimata kontroli. Izvēļņu izkārtojumu iespējams mainīts pēc vadītāja ieskatiem, turklāt šeit pat redzama 360 grādu kamera. Līdz labākajiem konkurentu piemēriem vēl ir kur augt, taču šis izpildījums Toyota zīmolam ir liels solis attīstības virzienā.
To, ka šis ir lielai ģimenei paredzēts SUV, pastiprina arī fakts, ka Highlander pieejams tikai un vienīgi septiņu sēdvietu versijā. Lai tiktu trešajā rindā, būs mazliet jāpavingrinās, taču patīkami, ka ražotājs padomājis par atsevišķu grīdas paklājiņu aizmugurē sēdošajiem, atvieglojot grīdas tīrīšanu. Grīdā ieguļošie sēdekļi primāri būs paredzēti bērniem. Lai garāks brauciens būtu komfortabls arī pieaugušajiem, otrās rindas sēdekļus nāksies pabīdīt uz priekšu, sabalansējot brīvo telpu salonā.
Jāatzīmē, ka ballīšu tīkotājiem tieši pēdējā rinda būs vispateicīgākā – šeit ir ne tikai četri glāžu turētāji, bet arī piemērotākā vieta, lai novērtētu JBL 11 skaļruņu audiosistēmas skanējumu. Šī aprīkojuma opcija ir tā vērta.
Bagāžniekā iebūvētās skandas būs labs ieguvums arī piknikā vai citā aktivitātē, kurā nepieciešams akustiskais fons.
Brīvā vieta netrūks arī mantām. Ar paceltām trīs sēdekļu rindām, bagāžniekā varēs ielikt dažas somas, bet ar nolaistām otrās un trešās rindas sēdekļu atzveltnēm, ietilpība sasniedz iespaidīgus 1909 litrus. Līdzenā grīda sniegs iespēju ieklāt matraci un netraucēti gulēt.
Bagāžnieka pārvalks atradis vietu zem bagāžnieka grīdas, savukārt rezerves ritenis noslēpies zem virsbūves. Latvijas ziemas un bagātīgā sāls kaisīšana uz apakšā novietotiem rezerves ratiem un to stiprinājuma skrūvēm iedarbojas nelabvēlīgi, taču situācijā jāpriecājas, ka šāda opcija vismaz tiek piedāvāta. Ja ņemam vērā, ka aizmugurē iebūvēts arī hibrīda akumulators, jāuzteic inženieru dotības visus elementus sakārtot tik kompakti un lietotājam ērti.
Apskata turpinājums: