Ieguvumi un trūkumi
Superb iV pozitīvo īpašību netrūkst. Ja dzīvojat netālu no Rīgas, piemēram, Jūrmalā, un šis auto vismaz darba dienās paredzēts maršrutam no darba un atpakaļ, tad rēķini par degvielas uzpildi būs pavisam nelieli. Starp citu, kādam degvielas bāka var radīt drošības sajūtu, jo nestrādājoša uzlādes punkta dēļ nebūs jāpaliek uz ceļa. Šī ir viena no hibrīda priekšrocībām, kalpojot kā vidusceļš starp ierasto degvielas veidu un elektroauto.
Braucot elektriskajā režīmā, CO2 izmešu daudzums būs precīzi nulle, kas arī izskaidro faktu, kādēļ Superb iV nav jāmaksā ikgadējais transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis. Protams, arī apziņa, ka jūsu auto dabai ir teju nekaitīgs, daļai pircēju ir svarīgs arguments.
Ak jā, to visu vēl papildina Superb modeļa lielākais trumpis – iespaidīga salona ietilpība. Bagāžnieka nodalījums akumulatora novietojuma dēļ ir sarucis no 625 līdz 485 litriem, bet arī par tādu tilpumu dažs labs konkurents var tikai sapņot.
Nedaudz par pretpoliem. Elektromotors, akumulatora baterija un citi hibrīda sistēmas tehniskie mezgli neizbēgami palielinājuši standarta Superb svaru, iV versijai sverot par gandrīz 300 kg vairāk. Gaitas īpašību ziņā tikai vērīgākie pamanīs būtiskas izmaiņas, automašīnai saglabājot līgano un plūdeno stāju neatkarīgi no ceļa apstākļiem. Kā radīts tiem, kuri vēlētos kruīza kuģi uz riteņiem. Tomēr ir viens brīdis, kurā liekie kilogrami būs īpaši manāmi – bremzējot. Bremžu pedālis šķiet mīkstāks kā parasti, lēnīgi reaģējot uz mūsu darbībām. Ar laiku vienkārši nākas adaptēties, ka bremzes vai nu jāspiež stiprāk, vai savlaicīgāk.
Visbeidzot nonākam pie automašīnas cenas. Kamēr standarta Superb var iegādāties, sākot no 21 400 eiro, iV modifikācija pieejama no 31 800 eiro. Tiesa, tā uzreiz jau ir Ambition aprīkojuma versija, kas standarta iekšdedzes dzinēju gadījumā maksās vismaz 26 500 eiro. To, vai šī naudas starpība ir tā vērta, noteiks jūsu braukšanas paradumi. Konkrētā testa auto cena ir aptuveni 38 000 eiro, kas gan vēl joprojām ir stipri lētāk nekā, piemēram, Passat GTE, kura sākumcena Vācijā ir nepilni 45 000 eiro.
Testa turpinājums (pēc reklāmas):