Hibrīds
Superb iV apvieno 1,4 litru TSI benzīna dzinēju ar elektromotoru, kopējai jaudai sasniedzot 218 ZS. Šīs kombinācijas trešais dalībnieks ir sešpakāpju automāts, bet bagāžnieka grīdā atrodas 37 Ah / 13 kWh akumulators.
Ekoloģiskā orķestra virsvadību uzņēmies vadības bloks, kas automātiski ieslēgs vai izslēgs elektromotoru un iekšdedzes dzinēju, vai liks tiem strādāt tandēmā, ja centrālajā ekrānā izvēlēsities sporta režīmu. Tāpat viduskonsolē pieejams arī atsevišķs e-mode slēdzis, kas aktivizē pilnībā elektrisko režīmu līdz brīdim, kad baterijas spēki izsīkst. Turklāt, tā nav tikai dižošanās pilsētā – elektriskajā režīmā Superb iV var sasniegt pat 140 km/h.
Šīm gudrībām slēpjoties zem elegantās Superb iV virsbūves, nekas vizuāli pat neliecina, ka pārvietojamies ar hibrīdu. Vienīgais indikators redzams dekoratīvajā radiatora režģī, kur aiz plastmasa lūciņas iestrādāta uzlādes kontaktligzda.
Akumulatoru var uzlādēt trīs veidos. Pirmais no tiem ir vienkāršākais, Superb iV šo darbiņu paveicot paša spēkiem. Tiklīdz atlaidīsiet akseleratora pedāli vai bremzēsiet, reģeneratīvā sistēma automātiski uzkrās enerģiju akumulatorā. Automātiskajai transmisijai aktivizējot B (bremžu spēka rekuperācija) režīmu, auto vēl naskāk samazinās ātrumu, izmantojot katru iespēju uzlādēt akumulatoru.
Otrais – izmantojot publiskās uzlādes stacijas (ātro uzlādi Superb iV neatbalsta) vai pieslēdzoties standarta rozetei birojā vai mājās. Trešā iespēja ir iegādāties autorizētu 11 kW uzlādes iekārtu, kuru iespējams uzstādīt pie mājas vai biroja. Privātās uzlādes stacijas cena ir 1225 eiro, ieskaitot uzstādīšanas izmaksas.
Kā jau hibrīdam pienākas, arī Superb iV ir sava degvielas bāka, turklāt ne maza. Degvielas tvertnē var iepildīt 50 litrus degvielas. Ņemot vērā to, ka ikdienas braucienam pa pilsētu pilnībā var pietikt tikai ar elektrību, liekot uz ilgāku laiku aizmirst par degvielas uzpildi kā periodisku procesu, bākas vāciņu iespējams attaisīt tikai tad, ja nospiedīsiet pogu viduskonsolē. Šajā brīdī aizsardzības sistēma izlīdzina spiedienu, kas radies ilgstoši krājoties benzīna tvaikiem.
Testa turpinājums (pēc reklāmas):