Dzinēji & braukšanas gaita
VW Grupas ietvaros četrcilindru dīzelis nopelnījis atsevišķu pleķīti vietējā slavas zālē. 2,0 TDI EVO motors atradis savu vietu arī Octavia klāstā un mūsu testa brauciens pierādīja, kādēļ klasisks dīzeļdzinējs vēl joprojām ir laba izvēle.
Ražotājs oficiālajos dokumentos šim motoram 6MT versijā norādījis 3,5 l/100km degvielas patēriņu, bet sasaistē ar septiņpakāpju automātu būs par 0,2 litriem vairāk. Ņemot vērā automašīnas svaru un virsbūves apmērus, tas ir šķietami utopiski. Pēc nobrauktiem 900 km mēs pārliecinājāmies, ka tas nav vis bijis pārspīlēts optimisms, bet gan realitāte. Pēc Latvijas klusāko nostūru apceļošanas, instrumentu panelis vēstīja par 4,3 l/100km apetīti, kalpojot kā izcilas efektivitātes piemērs pārējiem. Brīžiem rādījums nokrita pat zem četru litru atzīmes. Ar 45 litru bāku var nobraukt vairāk nekā 1000 km!
Lūkojot ieekonomēt degvielu, tam nav piegriezta dinamika. 150 ZS dzinējs ar 340 Nm griezes momentu 100 km/h sasniedz 8,7 sekundēs, kas ikdienas automašīnai ir pietiekams rādītājs. Lai rūpētos par ekoloģiju, TDI EVO dzinējs izmanto jauno dubulto (twin dosing) izmešu gāzu apstrādi, kur divos katalizatoros, kas izvietoti viens aiz otra, tiek iesmidzināts AdBlue.
Citi lasa
Pagaidām 2,0 TDI EVO pieejams ar 115 un 150 ZS, bet vienīgā alternatīva ir 1,5 litru TSI benzīnmotors, kas arī attīsta 150 ZS, taču pieejams tikai ar sešpakāpju mehānisko transmisiju.
Augustā Octavia motoru sortimentā gaidāms nopietns papildinājums. Tiks uzsākta ražošana sekojošām versijām:
- 1,0 l TSI benzīna motoram ar 110 ZS;
- 1,5 l TSI dabas gāzes motoram (CNG) ar 130 ZS;
- 2,0 l TDI dīzeļdzinējam ar 115 ZS Active aprīkojumā
- 2,0 l TDI dīzeļdzinējam ar 200 ZS un pilnpiedziņu;
- 1,0 l e-TEC hibrīddzinējam ar 110 ZS;
- 1,4 l plug-in hibrīdzinējam ar 204 ZS.
Pēc testa brauciena ar 150 zirgspēku dīzeļdzinēju šķita, ka viss jau ir sasniegts, tomēr dabas gāzes un hibrīda versijas liek domāt, ka labākais tikai vēl gaida. Octavia iV spraudņa hibrīds iegūs 37 Ah akumulatoru, kas ļaus nobraukt līdz 60 km distanci elektriskajā režīmā. Viena litra versija būs aprīkota ar daļējo hibrīda sistēmu, apvienojot 48 voltu startera motoru ar siksnas piedziņu un 48 voltu litija jonu akumulatoru – braucot tukšgaitā, dzinējs tiks pilnībā atslēgts.
Ņemot vērā, ka Škoda zīmols ir ļoti tuvs tautai, testa braucienā devāmies tālāk no pilsētas drūzmas, lai pārbaudītu to uz dažādiem ceļa segumiem. Uz asfalta seguma salonā sēdošie sajutīs tikai niknākās bedres, taču mīkstās piekares priekšrocības vairāk var izbaudīt uz grants ceļa.
Par 930 eiro pieejama adaptīvā šasija, sniedzot iespēju izvēlēties dažādus braukšanas režīmus, no kuriem piemērotākais Octavia tēlam būs komforta režīms, apvienojot sabalansētas virsbūves svārstības, mīkstu gaitu kā arī vieglu un precīzu stūri. Atkarībā no braukšanas vides, Octavia iespējams pielāgot klīrensu. Ar slikto ceļu pakotni, virsbūve būs 142 mm no zemes, ar adaptīvo DCC šasiju 132 mm, bet kvalitatīvu ceļu mērotājiem būs piemērota sporta piekare ar 127 mm klīrensu.
Testa turpinājums zem reklāmas: