Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Škoda Octavia pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    8. jūnijs, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2/5Dizains & praktiskums

    Dizains & praktiskums

    Pirmā izmaiņa, kas redzama ceturtās paaudzes Octavia – priekšējā optika atkal atradusi kopīgu valodu, veidojot vienotu lukturi. Tas nozīmē, ka neviennozīmīgi vērtēto atdalīto lukturu dizainu, kas tika radīts līdz ar iepriekšējās paaudzes feisliftu, tagad nomainījis elegants un agresīvāks risinājums. Aizklājiet ar roku dekoratīvās restes vidusdaļu un padomājiet, kādas premium automašīnas vaibstus var saredzēt jaunajā Octavia? Varbūt līdzības ar Bavārijā bāzēta auto ražotāja rokrakstu ir nejaušība, taču pērn VW Grupai pievienojās bijušais BMW dizainers Jozefs Kabans, kurš 20 gadu vecumā radīja arī Bugatti Veyron dizainu.

    Interjerā pārmaiņas ir vēl grandiozākas. Mūsu acu priekšā ir digitālais instrumentu panelis, bet labajā pusē planšetveidīgs displejs. Atšķirībā no Volkswagen Golf 8, kas veidots uz šīs pašas MQB platformas, dizaineri nav centušies vizuāli sapludināt abus ekrānus, katram no tiem atstājot savu telpu. Būtisks jaunievedums ir arī divu spieķu dizaina stūre, kas mums uzreiz atgādināja W222 paaudzes Mercedes-Benz S-klasi. Papildaprīkojumā pieejams head-up displejs, kas projicē vadītājam svarīgāko informāciju tieši uz vējstikla. Ar interesantu akcentu apspēlēti durvju rokturi, kuri plūdenā līnijā pagarina durvju apdares līniju.

    Testējot Škoda Kodiaq vRS, pamanījām, ka citādi kvalitatīvajā interjerā saglabātas vēsturiskas iezīmes, piemēram, apaļīgais gaismu slēdzis. Jaunajā Octavia askētiskajā salonā aizstāts ar modernāku risinājumu, izmantojot trīs atsevišķas pogas tuvajām gaismām, kā arī priekšējiem un aizmugurējiem miglas lukturiem.

    Samazinoties fizisko slēdžu skaitam, autoražotāji izmanto dažādus atjautīgus risinājumus. Piemēram, audio sistēmas skaļuma pogas vietā ir skārienjūtīga virsma. Braucot ar pirkstu pa labi, mūzika kļūs skaļāka, bet pretējā virzienā klusāka. Līdzības ar Golf ir nepārprotamas, taču šeit klimata kontroles vadība ir pilnībā uzticēta centrālajam displejam bez citiem īsceļiem.

    Ja mehāniskās pārnesumkārbas pārslēga dizains laika gaitā nav būtiski mainījies, tad automātiskās transmisijas sviras izskats jau ilgu laiku ir atstāts mākslinieku rokās. Piemēram, Renault Captur šī svira lidinās gaisā, un zem tās izveidots mantu nodalījums, kamēr citiem sviru aizvietojis rotējošs slēdzis vai poga panelī. Arī šeit ražotājs nolēmis atteikties no tradicionālā izskata un dot priekšroku mazākam slēdzītim, līdzīgi kā Golf 8 vai pat Porsche 911.

    Jāatzīmē, ka Volfsburgas radiniekam stāvbremzes slēdzis ir novietots ļoti tuvu pārnesumu svirai un Parking pārnesuma pogai, steigā radot nelielu apjukumu, turpretim Octavia viss ir viegli saprotams un ērts.

    Šis ir pirmais Škoda modelis, kurā tiek izmantota tā sauktā shift by wire tehnoloģija. Tas nozīmē, ka tehnoloģija elektroniski novada informāciju uz transmisiju par autovadītāja pārnesuma izvēli. Jaunais veidols atbrīvojis vēl vairāk vietas priekšā sēdošajiem – tas ir Škoda stilā! Papildaprīkojumā pirmo reizi pieejami īpaši ergonomiskie Ergo sēdekļi ar muguras balsta regulāciju, kas var tikt aprīkoti ar elektrisku vadības funkciju un ventilēšanas iespēju.

    Ietilpības ziņā Octavia un Superb modeļi jau ilgu laiku varētu sacensties vien savā starpā, jo konkurentiem līdz šāda veida salona plašumam vēl tāls ceļš ejams. Jaunais modelis kļuvis par 19 mm garāks (Combi universālis par 22 mm), bet platums palielinājies par 15 mm. Tas garantē iespaidīgu plašumu salonā, īpaši to attiecinot uz aizmugurē sēdošajiem. Nepilnus 4,7 metrus garajai Combi versijai bagāžas nodalījums paplašinājies par 30 litriem. Ar paceltām sēdekļu atzveltnēm tie būs 640 litri, bet maksimālā ietilpība sasniedz 1700 l. Lūk, auto praktiskajam latvietim!

    Testa turpinājums zem reklāmas:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē