Kuru dzinēju izvēlēties?
Par dīzeļdzinēju popularitātes norietu mazauto un kompakto krosoveru segmentā minējām jau Renault Captur testā. Līdzīgi kā franču autoražotājs, arī Škoda kompaktajam Kamiq piedāvā vienu dīzeļdzinēju – 1,6 l TDI ar 115 ZS jaudu.
Benzīnmotoru klāstā ir par vienu izvēli vairāk – 95 zirgspēku 1,0 l TSI un 150 ZS 1,5 l TSI. Volkswagen pēdējos gados ir pierādījuši, ka trīscilindru turbomotori ir veiktspējīgi gan hečbekos, gan mazajos krosoveros, radot arvien labāku alternatīvu četrcilindru motoriem.
Citi lasa
Arī mūsu tests pierādīja, ka sparīgais viena litra motorīts spēs gan apdzīt uz šosejas, gan iekļauties kopējā satiksmē. Straujākai uzsākšanai no vietas būs nepieciešams sasniegt augstākus motora apgriezienus, bet lielākā ātrumā grieze tiks sasniegta arī zemākā motora apgriezienu amplitūdā.
Paātrinājuma brīdī jūtama trīscilindru motoriem raksturīgā vibrācija, dzinējam it kā noskurinoties pirms kāda liela darba veikšanas, taču mirkli vēlāk tiek atgūta mierīgāka uzvedība.
Ko izvēlēties – benzīnu vai dīzeli? Uzreiz jāsaka, ka dīzeļdzinēju versiju cena liks prātīgi apdomāties par patieso ekonomijas potenciālu.
1,6 l TDI vidējais degvielas patēriņš ir 4,2 – 4,3 litri uz 100 km, atkarībā no transmisijas. 1,0 un 1,5 litru TSI benzīnmotori pēc ražotāja datiem vidēji tērē 4,8 – 5,1 l/100km. Tātad patēriņa starpība benzīna un dīzeļa motoriem nesasniedz pat litru, bet cenas ziņā var sanākt brangs ieguvums! Salīdzinot vienlīdzīgu komplektāciju cenas, 1,6 l TDI var izmaksāt pat 5440 eiro vairāk.
Nesteidzīgam ritmam var izvēlēties 1,0 l TSI, bet uz šosejas ģimenes izbraucienā komfortablāk un drošāk varēs justies ar 1,5 l TSI. Piedziņu izvēle būs vienkārša – visiem Kamiq ir priekšpiedziņa.
Testa turpinājums: