Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam! Akcija līdz 31. decembrim
ABONĒT!
  • Škoda Enyaq elektroauto pirmais brauciens

    Elektroauto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    28. aprīlis, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    6/7Vai man to vajag?

    Vai man to vajag?

    Viena lieta, kas ir kopīga vairumam elektroauto – reālos braukšanas apstākļos, īpaši rudenī, ziemā un pavasarī, tiem ir sarežģīti pietuvoties WLTP datiem, nemaz nerunājot par to sasniegšanu. Tiesa, dažos kaimiņzemes eksperimentos pierādīts, ka ar elektroauto var braukt ekonomiskāk nekā to noteicis ražotājs, lēni apļojot sacīkšu trasē vairāku stundu garumā, taču šādi testi un to rezultāti neatspoguļo to, kāda ir akumulatora veiktspēja, kad auto jālieto ikdienas vajadzībām.

    Ņemot vērā to, ka Latvijā temperatūras stabiņš pie nulles var pieturēties arī sešus mēnešus gadā, WLTP metodika ir visai tālu no realitātes, kādu piedzīvo vidējais braucējs mūsu apstākļos. Zemās temperatūras faktoram pievienojot pāris pasažierus, pretvēju, mantas bagāžniekā, ieslēgtas komforta funkcijas, nesēņojošu braukšanas manieri un nobraucamā distance var samazināties būtiskāk, nekā to esam raduši redzēt automašīnās ar iekšdedzes dzinēju.

    Pragmatiski vērtējot, ja salīdzinām ar brīvību, kādu sniedz uz pusi lētākais Škoda Octavia, kura 2,0 litru dīzeļdzinējs reālos apstākļos spēj iekļauties pat 4l/100km rādītājos un ar 45 litru bāku nobraukt vairāk nekā 1000 km, elektroauto tehnoloģijām līdz šādām brīvības izpausmēm vēl jāaug.

    Ar šī brīža neesošo atbalstu un citām likstām, no ekonomijas viedokļa elektroauto vēl joprojām ir grūti pamatojama izvēle privātpersonām.

    Tomēr Enyaq nav vienos svara kausos nedz ar Octavia, nedz Kodiaq. Tas ir elektroauto un auto industrijas tendences liecina, ka tieši šie, nevis iekšdedzes dzinēja auto, būs mūsu nākotne.

    Strauji augošajā segmentā Enyaq pieteicis nopietnu kandidatūru. Raksturīgi Škoda modeļiem, tas piedāvā lielu salona ietilpību, ergonomisku interjeru un nobraucamo distanci, kas ir mūsdienu litija jonu bateriju attīstībai atbilstoša un atbildīs vairumam ikdienas auto lietotāju.

    Līdzīgi kā citiem elektroauto, arī Enyaq tiek dotas privilēģijas pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām, nemaksāt ikgadējo ekspluatācijas nodokli un neiztērēt ne centa par Rīgas Satiksmes apsaimniekotajām stāvvietām. Pēdējais no punktiem īpaši patiks tiem, kuri Vecrīgā atstāj savu auto. Arī līzinga procenti šiem auto ir izdevīgāki nekā iekšdedzes automašīnām, nemaz nerunājot par zaļās domāšanas piekritējiem, kurus kā magnēts pievelk tieši elektroauto.

    Šeit nebūs jāsadzīvo ar dažādiem kompromisiem, kas raksturīgi lētākos vai mazākos elektroauto. Turklāt, tā cena uz citu elektroauto fona nav nemaz tik augsta. Vienīgais elektroauto, kurā esam jutuši šādu mieru un pārliecību ir Audi e-tron, taču vācu apvidnieks maksā divkārt vairāk. Ne velti tas veidots uz vienas platformas ar jauno Q4 e-tron.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē