• Škoda Enyaq elektroauto pirmais brauciens

    Elektroauto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    28. aprīlis, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    4/7Uzlāde & patēriņš

    Uzlāde & patēriņš

    Elektroauto iegādi prātīgi būtu izskatīt, ja pie mājas vai darba varat veikt uzlādi, kamēr ar auto nebraucat. Piedzīvojumus ātrās uzlādes stacijās aprakstījām jau Audi e-tron Sportback testā, tāpēc 50 kW stacijas labāk izmantot vien situācijās, kad citu alternatīvu nav. Palielinoties elektroauto skaitam, rindas pie šīm stacijām nemazināsies.

    Turklāt, tas nebūs lēti. Pēc mūsu aprēķiniem Enyaq uzlāde ātrajā stacijā pie mūsu elektrības patēriņa izmaksā apmēram 4 līdz 5 eiro par 100 km. Ja ņemam vērā auto iegādes cenu, ietaupīt, izvēloties šādu uzlādes veidu, nesanāks.

    Turpretī, ja varat atvēlēt laiku nesteidzīgai uzlādei pie 7 un 11 kW stacijas, pēc vidējā elektrības tarifa mājās, izmaksas uz katriem 100 km var samazināt uz pusi. 11 kW stacija pieejama par 1225 eiro un cenā ir iekļautas uzstādīšanas izmaksas. Pilna uzlāde ilgs tieši tik, cik vairums nostrādā vienā darba dienā – astoņas stundas.

    Īpaši nepiedomājot pie ekonomiskas braukšanas ieteikumiem, neizmantojot papildus rekuperācijas režīmu un ar trīs cilvēkiem salonā pārvietojoties pavisam ikdienišķi, Enyaq mūsu testā patērēja 25,8 kWh/100km. Šādā veidā simulējām braukšanas pieredzi, kādu esam raduši just auto ar iekšdedzes dzinēju. Viens grāds virs nulles un vētrai raksturīgs vējš, kas ik pa laikam pamanījās sapurināt auto virsbūvi klajākā vietā, arī nepalīdzēja sasniegt ekonomijas rekordus.

    Ar vienu uzlādi šādā režīmā var nobraukt aptuveni 300 km. Tas ir vairāk nekā pietiekami, tomēr psiholoģiski ir grūti sagremot, ka WLTP rādītājos redzami 510 km.

    No 12% līdz ieteicamajiem 80% ātrajā uzlādes stacijā akumulatoru uzpildījām stundā un desmit minūtēs. Katra minūte mums deva 3–4 nobraukuma kilometrus.

    Aktivizējot ekonomisko režīmu un samazinot braukšanas ātrumu uz šosejas līdz atļautajiem 90 km/h (kas jau robežojas ar kopējās satiksmes plūsmas traucēšanu), patēriņš bija aptuveni 21,9 kWh/100 km, bet, ar aktivizētu “B” rekuperācijas režīmu, tikām arī līdz 20,6 kWh/100km. Piedomājot pie braukšanas manieres, varētu dabūt vēl mazāku patēriņu un nedaudz siltākā laikā nobraucamā distance varētu sasniegt 400 km.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē