Tehnika & gaita
Zem virsbūves slēpjas Volkswagen grupas izstrādātā MEB modulārā platforma, kas īpaši radīta elektroauto. Aizmugures piedziņa, aizmugurē novietots elektromotors un trīs dažādu kapacitāšu akumulatori:
- 55 kWh ar 340 km sasniedzamību (109 kW jauda)
- 62 kWh ar 390 km sasniedzamību (132 kW jauda)
- 82 kWh ar 510 km sasniedzamību (150 kW jauda)
Par sniedzamību reālos braukšanas apstākļos nedaudz vēlāk, taču uzreiz jāsaka, ka Enyaq gaita ir ļoti plūdena un relaksējoša. Riteņu arkās atrodas 19 collu diski, taču papildaprīkojumā tam iespējama pat 21 collu opcija. Pār Gaisa tilta bruģi auto burtiski slīd pāri un salonā sēdošos nelīdzenais segums itin nemaz nesatrauks. Jāuzteic arī skaņas izolācija, kas absorbē teju visus ārējos trokšņus.
Elektroauto paātrinājums mūs jau ir izlutinājis un čehu apvidnieks pēc šiem standartiem varbūt nešķitīs kā raķete, taču tā veiktspēja ir ļoti cienījama, 100 km/h sasniedzot nepilnās deviņās sekundēs.
Interesanti, ka uz priekšēja tilta uzstādītas šaurākas riepas nekā aizmugurē. Gluži kā sporta auto! Tiesa, no sportiskām gaitas īpašībām atbilst tikai neraksturīgi stingrā stūre. Smagais akumulators liek tam asākos līkumos sasvērties, izmetot to ārpus savas komforta zonas. Par papildus maksu pieejama arī sporta balstiekārta, bet tā vietā labāk izvēlēties adaptīvo piekari.
Apskata turpinājums: