Patēriņš
Zoe uzlādes ligzda aizslēpusies aiz masīvā Renault logotipa. Šis ir ērtākais no risinājumiem, lai bez grūtībām varētu piebraukt pie uzlādes stacijas.
Instrumentu paneļa kreisajā pusē redzama atlikusī nobraukuma distance, tomēr, braucot šosejas režīmā, šim rādītājam ir tendence būt pārlieku optimistiskam. Ātrajā uzlādes stacijā pavadījām vienu stundu un 12 minūtes, kuru laikā no visai tukšas baterijas izdevās uzlādēt līdz 99%. Šajā brīdī mūsu priekšā tika attēlota 353 km nobraucamā distance, bet pēc veiktiem 82 km instrumentu panelī bija redzami vairs vien 213 km, nemanāmi nozogot 58 km. Šajā brīdī akumulatora uzlādes atlikums bija 71%.
Jāņem vērā, ka, lai arī izmantojām ekonomisko režīmu, visu distanci veicām uz šosejas, iekļaujoties kopējā satiksmes plūsmā un nelaupot sev prieku izmantot arī dažādas elektriskās komforta funkcijas – multimediju sistēmu, klimata kontroli un kruīza kontroli.
Cenšoties no elektroauto izspiest nobraucamās distances maksimumu, labāk mesties iekšā pilsētas burzmā. Lai to izdarītu, veicām eksperimentu, nobraucot 100 km tikai pilsētas robežās. Atkal devāmies uz ātrās uzlādes staciju, kur no 25% akumulatora uzlādes līdz 80% tikām 47 minūtēs. Šajā brīdī instrumentu panelī potenciāli nobraucamo kilometru skaits bija 199 km, kas sākotnēji šķita neiepriecinoši mazs rādītājs.
Sākot Rīgas šķērsošanu no viena gala līdz otram visos iespējamos virzienos, jau pie pirmajiem kilometru desmitiem atskārtām, cik patiesībā daudz ir 100 km pilsētvidē. Ar to vidējam rīdziniekam pietiktu vairākām dienām, jo šis process aizņem vairākas stundas. Stumdoties pilsētas sastrēgumos, atlikusī nobraucamā distance nevis mazinājās, bet gluži otrādi – pieauga. Pēc veiktajiem 100 km mēs vēl varējām veikt 163 km, bet akumulatora uzlādes atlikums bija 48%. Tātad šoreiz kilometri nevis tika nozagti, bet gan 64 km ieguvām bonusā. Tas ļauj secināt, ka Zoe bez īpašām raizēm spētu veikt vismaz 300 km, naskākajiem piemērotos apstākļos veicot arī 350 km.
Mūsu brauciena noslēgumā vidējais elektrības patēriņš bija 16,8 kWh/100 km, kamēr pilsētā tas bija 13,2 kWh/100km.
Apskata turpinājums: