Dizains
2009. gadā radītais Renault Zoe konceptauto bija tieši tik futūristisks, cik no prototipa mēs to vēlētos sagaidīt. Sērijveida modelī drosmīgās formas tika aizstātas ar plūdenākām līnijām, tomēr tā dizains nepārprotami norāda, ka šis nav kārtējais hečbeks. Neparasta dizaina aizmugures LED lukturi, uzkrītoši zema dekoratīvā radiatora reste, šauri riteņi un izpūtēja uzgaļa trūkums aizmugures skatā. Līdzīgi kā Renault Clio, arī Zoe aizmugurējo durvju rokturi noslēpti bērniem nepieejamā vietā – aizmugurējo statņu augšpusē.
No praktiskā viedokļa šis nav pārāk ērts risinājums, turklāt šaubas māc arī par kustīgā elementa izturību ziemā. Interesanti, ka uz roktura uzzīmēts pirkstu nospiedums, lai ikviens potenciālais pasažieris saprastu, kur tieši jāliek pirksts.
Zoe apdares elementos izmantoti pārstrādāti materiāli, kas pilnībā saskan ar ekoloģijas un zaļās domāšanas filozofiju. Uz paneļa izmantota mīksta virsma, taču citviet – uz durvīm un viduskonsoles – būs lētāka izstrādājuma plastmasa. Lai arī tās nav pašas mīkstākās virsmas, kādas esam redzējuši, kopumā interjerā nebūs nekas, kas pārlieku varētu nokaitināt.
Citi lasa
Tiesa, tīrot automašīnas salonu un ņemot ārā salona mazos paklājiņus, pamanījām visai neparastu skatu – zem paklājiņiem esošais pretslīdes lipeklis līdzi cenšas pavilkt arī lielo salona paklāju, kas īpaši tam nepretojās.
Lai arī Zoe ir moderns elektroauto, tas nav aizbēdzis no klasiskām franču auto salona ķecerībām. Aiz stūres joprojām atrodas radio skaļuma regulācijas slēdzis, ko ar acīm nav iespējams ieraudzīt, bet 9,3 collu multimediju ekrāna darbības ātrums un atsaucība uz mūsu komandām ar grūtībām tiek līdzi mūsdienu standartiem.
Pozitīvi, ka ātruma ierobežotāja un kruīza kontroles slēdži no neparocīgās viduskonsoles pozīcijas atraduši savu vietu uz stūres.
Zoe būs piemērots vienam līdz diviem braucējiem un viņu līdzi ņemamajām mantām. Sēdvietas ir arī aizmugurē, taču apakšā novietotais akumulators grīdu ir pacēlis visai augstu, tāpēc pieaugušajiem ātri vien nogurs kājas, mēģinot kaut nedaudz tās iztaisnot, vienlaikus izvairoties no priekšējo sēdekļu aizskaršanas. Tai pat laikā bagāžas nodalījumā vietas būs gana, ar 338 litriem pārspējot vairumu konkurentu.
Apskata turpinājums: