• Renault Megane R.S. Trophy pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    10. janvāris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    5/7Gaita

    Gaita

    Trophy ir izteikts sporta auto visās tā gaitas izpausmēs. Atšķirībā no Volkswagen Golf GTI TCR, kura vadīšana pat straujā un ātrā manierē neprasīja lielu piepūli, Trophy hečbekā panākumu sasniegšana noritēs caur pārdomātu un koncentrācijas pilnu darbu.

    Izteiktākā atšķirība no vācu konkurenta ir mehāniskais Torsen ierobežotās slīdes diferenciālī, kurš liek mūsu rokām sajust katru straujāku paātrinājumu. Priekšpiedziņas sporta hečbekiem aktuāls ir tā saucamais Torque steer jeb nevienmērīgs griezes momenta sadalījums pa riteņiem. Ņemot vērā to, ka priekšējiem riteņiem vienlaikus jātiek galā gan ar stūrēšanu, gan jaudas novadīšanu, strauji uzņemot ātrumu, stūre patstāvīgi vēlas uzņemt kursu pa labi vai kreisi.

    Šādā gadījumā vadītājam jāsaņem rokas krampis un stūre jāgriež pretējā virzienā, lai auto saglabātu iecerēto trajektoriju. Kamēr Volfsburgā ražotajā hečbekā vienlīdz ātru paātrinājumu var saglabāt, turot vienu roku uz stūres, Trophy šādas vaļības piedotas netiek.

    Tiesa, mēs to neuzskatām par trūkumu. Laikā, kad elektroniskās palīgsistēmas dažkārt turpina uzraudzīt mūsu darbības pat brīdī, kad esam tās izslēguši, vīrišķīgs un vienlaikus harmonisks duelis ar automašīnu atgādina par īstajām, patiesajām šo auto vērtībām. Centrālajā ekrānā var izvēlēties kādu no pieciem braukšanas režīmiem. Kā ierasts, ar katru nākamo līmeni auto kļūst arvien stingrāks un agresīvāks, bet sacīkšu režīmā Trophy visus čipus stumj galda viducī. Šajā brīdī tiek atslēgta liela daļa palīgsistēmu, nododot 300 auļojošus seglus vadītāja pārvaldībā. Uz paša atbildību!

    Šķiet, ka bez launch control jeb starta kontroles sistēmas vairs neiztikt nevienā nešpetnākā ielas auto – šī funkcija paredzēta maksimāli efektīvai un ātrai braukšanas uzsākšanai. Aktivizējot šo tehnoloģiju pilnpiedziņas Ateca Cupra krosoverā, vadītāja un pasažieru sēdekļu galvasbalsti tika noslogoti īpaši aktīvi, fizikas likumiem pavisam negaidīti un strauji iedarbojoties uz mūsu ķermeni.

    Tiklīdz sistēmu vēlamies aktivizēt priekšpiedziņas raķetēs, tā nākas atskārst, ka vienas ass piedziņai nepieciešami praktiski ideāli laikapstākļi. Neatkarīgi no tā, vai aiz loga mūžīgais janvāra lietus vai ir nedaudz apmākusies rudens diena, launch control paātrinājuma brīdī liks priekšējiem riteņiem kā negudriem lēkāt, nodot šīs vibrācijas sitienu izteiksmē uz stūres sistēmu un vēlāk arī vadītāja plaukstām. Ja vien riteņu gumijas, ceļa seguma un gaisa temperatūras nebūs izveidojušas pareizos krustpunktus, uz automatizēti kontrolētu ātro startu varat necerēt.

    Angļu valodā izteiciens grabby brakes ir izteikti attiecināms uz Trophy, kuram uzstādītas efektīvākas bremzes kā standarta R.S. versijai. Pirmajā testa dienā aprast ar sporta bremžu vadību bija izaicinājums. Tā vien šķita, ka pedālim ir tikai divas pozīcijas – vai nu bremzējam par maz vai apstājamies pilnībā.

    Aiz sarkanajiem Brembo suportiem slēpjas 355mm Brembo bremžu disks, kas veidots no diviem dažādiem metāliem, kļūstot par piemērotu kaujas ieroci, piemēram, Nirburgringas trasē, taču uz Brīvības ielas sākotnēji mums bija sarežģīti noķert plūdenumu. Pieradums, pieradums.

    Nirburgringas rekords ar Trophy-R modifikāciju:

    4Control sistēma, ko dažkārt kļūdaini mēdz jaukt ar pilnpiedziņu, kontrolē aizmugures riteņus. Lielā ātrumā tie tiek piestūrēti līdz 2.7 grādiem, sekojot priekšējiem riteņiem, bet mazā ātrumā tie vēršas pretējā virzienā, atvieglojot manevrēšanu stāvvietā. Uz papīra daži grādi var nešķist nekas ievērojams, tomēr tiklīdz mums bija iespēja izmēģināt versiju bez 4Control opcijas, tā uzreiz kļuva skaidrs, cik būtiski šī piestūrēšanas sistēma uzlabo hečbeka veiklību šauros konusu labirintos.

    Tiklīdz apgūstat, kā līkuma izejas kļūst par Torsen diferenciāļa sabiedroto nevis ienaidnieku, Megane R.S. ar 4Control sistēmu un izsvarotu stūres vadību kļūst par ļoti šerpu, bet paklausīgu ātruma vilinātāju. Sīkumu šeit nav. Renault pazemīgi strādājis pie dažādākajām niansēm svara samazināšanas nolūkos – vieglāki diski, bremzes un pat akumulators atvadījies no liekajiem kilogramiem.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē