Tehnika
Salīdzinot ar standarta R.S. modifikāciju, Trophy versija visos aspektos iet soli tālāk un dzinējs nav izņēmums. Tas aizguvis to pašu 1,8 litru četrcilindru turbomotoru, taču šeit benzīna agregāts attīsta 300 zirgspēkus (+20 ZS) un 420 Nm griezes momentu (400 Nm būs 6MT versijā). Maksimālais ātrums ir pacelts līdz 260 km/h EDC versijai 255 km/h), bet 100 km/h sasniegsim par 0,1 sekundi ātrāk nekā standarta R.S. hečbeks.
Transmisija – mehāniskā vai automātiskā? Kamēr vieni ir pārliecināti, ka mehānisku pārnesumu maiņu sporta automašīnās nespēs aizstāt vadības bloks, tikmēr otri pārliecinoši apgalvo, ka jaunie automāti šo procesu paveic tik precīzi un ātri, ka roku veiklībai šeit vairs nav nozīmes.
Lai izšķirtu šo kauju, franču hečbeks pieejams gan ar manuālo, gan sešpakāpju EDC automātisko transmisiju, kamēr, piemēram, Hyundai i30 Sportback iztiek tikai ar 6MT.
Mūsu izmēģinātais R.S. Trophy ieguvis EDC – aiz stūres atrodas pamatīgas un kvalitatīvas metāla lāpstiņas, kas paredzētas pārnesumu maiņai. Lai arī īsto pielietojumu tām varētu atrast vien trases režīmā, ielas satiksmē tās palīdz nonākt līdz pareizajam motora apgriezienu diapazonam, kurā izplūdes sistēma burbuļojošas murdoņas pavadībā šauda burkānus.
Tie, kuri turpu šurpu slēgājot pārnesumus novērtē šādas izklaides, mazā bērna iekšējais prieks būs neviltots.
Zem virsbūves atrodas Cup balstiekārta, kas ietver četrus hidrauliskos amortizatorus un dažādas izmaiņas regulējumos, izmainot piekares stingrību. Cietāki amortizatori un atsperes ir ieguvums, ko varēsiet novērtēt trasē.
Degvielas patēriņam pievēršam vien informatīvu nozīmi, jo pilnu degvielas bāku itin viegli var izbraukt mazāk nekā 300 kilometros, taču mūsu tests pierādīja, ka, kombinējot sportisku un ikdienišķu braukšanu, degvielas apetīte ir pat visai samērīga – aptuveni 11 l/100 km. Ražotāja noteiktajiem 7,8 – 7,9 l/100 km varētu pietuvoties šosejas režīmā – ne velti šeit ir neitrālais un komforta režīms.
Testa turpinājums: