Opel Insignia gan Latvijā, gan citviet Eiropā kļuva par populāru izvēli uzņēmumu un valstsiestāžu autoparkam. Lūkosim noskaidrot, vai jaunās paaudzes modelim ir potenciāls kļūt par ģimeņu izvēli? Pilnvērtīgāks aprīkojums un ārējā daile ir tieši tas, kas varētu būt vajadzīgs.
Insignia dizains
Jaunā Insignia dizainā vairs nav manāmas klasiskā un pat šķietami garlaicīgā hečbeka iezīmes. Dēvēts par Grand Sport, tas ieguvis Coupe raksturīgu tēlu, līdzinoties četrdurvju kupejai. Tā virsbūve kļuvusi nedaudz garāka un platāka, vienlaikus par 92 mm pastiepjot arī riteņu bāzi. Klāstā pieejama arī universāla jeb Sports Tourer modifikācija.
Garās plūdlīnijas un akcenti palīdzējuši Insignia iegūt labākos aerodinamikas rādītājus savā klasē. Moderno ārieni visspēcīgāk akcentē masīvais radiatora režģis, kādu redzējām Monza koncepta automobilim, un LED matricas lukturi ar 400 m darbības rādiusu. Protams, sportiskais dizains ne vien samazina brīvo telpu aizmugurē sēdošajiem, bet pasliktina arī atpakaļskata pārredzamību.
Masīvo statņu un aizmugures loga formas dēļ vadītājam biežāk nāksies ieskatīties sānu spoguļos vai atpakaļskata kamerā, ja tāda ir uzstādīta.
Opel interjers
Opel īpašu uzmanību pievērsis ergonomikai. Lielāko daļu slēdžu beidzot aizstājis 7 collu skārienjutīgais ekrāns, kas pieejams jau bāzes versijā. Aprīkojot Insignia ar vējstikla displeju, viduskonsoles displejā varēsit ieskatīties retāk.
Head-up projekcijā būs redzamas navigācijas norādes un attālums līdz pagriezienam. Tiesa, ja esat pieradis displejā vērot braukšanas ātrumu, tad, tuvojoties krustojumam, ātruma rādījums tiek aizstāts ar navigācijas instrukcijām. Labi, ka Opel vēl nav atteicies no klasiskā spidometra. Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nav jāsūdzas. Pateicoties plašām stūres un sēdekļa regulācijas iespējām, vadītājs ātri vien atradīs ērtu sēdpozīciju.
Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, sēdpozīcija ir zemāka, padziļinot sēdekļa pamatni. Tas uzlabo braukšanas komfortu, padarot to piemērotāku garām distancēm.
Aizmugurē zemā jumta līnija nozog dažus milimetrus no galvas telpas. Tas gan satrauks tikai garākos pasažierus. Plānojot garāku ceļojumu, trīs līdzbraucējus aizmugurē nebūtu ieteicams vest. Vidū sēdošajam būs ne vien mazāk vietas galvai un pleciem, bet arī neērta kāju pozīcija grīdas izliekuma dēļ. Durvīs, viduskonsolē un citviet izveidotas kabatas dažādām sīklietām.
Bagāžas nodalījumā varēs ievietot vairākus koferus, taču tie jāceļ pāri augstam ielādes slieksnim, un jāņem vērā, ka nodalījuma grīda nav līdzena. No aizmugurējo riteņu arkām uz telpas vidu stiepjas paaugstinājumi, kas neļauj kompakti sakārtot mantas gar bagāžnieka sāniem.
Uz ceļa
Par papildu maksu pieejamā FlexRide adaptīvā šasija elektriski pielāgo amortizatorus sportiskam vai kruīza režīmam. Pēdējā no tiem Insignia kļūst īpaši mīksts, uzsvaru liekot uz komfortu un līganu gaitu, neraugoties uz18 collu diskiem. Piemaksājot var uzstādīt arī 20 collu diskus, tomēr šo izvēli atstāsim tiem, kuri dzīvo Opel dzimtenē.
Stūre ir precīza un atsaucīga, šosejas režīmā kļūstot paklausīgi stingra. Lai arī jaunais Insignia ir par 175 kg vieglāks nekā priekštecis, tas vēl joprojām ir liels un smagnējs auto. Tā svars liks par sevi manīt asākos līkumos vai apļveida krustojumos, viegli sasverot virsbūvi, tomēr, vērtējot to uz citu ģimenes auto fona, tas nav pārsteigums.
Skaņas izolācija gana veiksmīgi apslāpē ārējos trokšņus, pretvēja šalkoņa un ceļa trokšņi netraucē pasažieru sarunām, un vienīgā vērā ņemamā skaņa nāk no dīzeļdzinēja apdzīšanas brīdī.
Aprīkojums
Pieejami četri aprīkojuma līmeņi, bāzes versijai ietverot LED dienasgaismas un LED aizmugures lukturus. Tam pievienojas arī bagātīgs drošības sistēmu klāsts – priekšējās sadursmes brīdinājums, gājēju atpazīšana, joslas maiņas asistents u.c. funkcijas. Par komfortu gādās stūre ar ādas apdari, kruīzkontrole un bezatslēgas iedarbināšanas sistēma.
Opel OnStar sistēma, kas pieejama līdz ar otro aprīkojuma līmeni, automātiski ziņo glābšanas dienestiem, ja jūsu auto tiek aktivizēti gaisa drošības spilveni.
Papildus var sazināties arī ar dispečeru un pajautāt, piemēram, kur atrodas tuvākais McDonald’s, un navigācijas ekrānā tiks dotas norādes. No papildaprīkojuma ekstrām vērts pievērst uzmanību adaptīvajai balstiekārtai, panorāmas lūkai, head-up displejam un Bose audio sistēmai. Tieši pēdējā no ekstrām iepriecināja visvairāk, ņemot vērā, ka konkurentu sistēmas nereti maksā pat trīsreiz dārgāk, bet skanējums nav būtiski atšķirīgs. Aprīkojuma sarakstā pieejamas arī ekstras aizmugurē sēdošajiem – sēdekļu apsilde un papildu USB pieslēgvietas.
Zem pārsega
Jaunievedums ir 1,5 l benzīna turbomotors ar 145 vai 160 ZS jaudu. Lai veikli iekustinātu Insignia šosejas satiksmē un veiktu apdzīšanas manevru, mazajam dzinējam nākas krietni nopūlēties, un pēc sajūtām var teikt, ka tas būtu labāk piemērots Astra modelim. 1,6 l CDTI dīzeļa (110–136 ZS) griezes moments un nelielais degvielas patēriņš būs pievilcīgāka izvēle gan uzņēmumu autoparkam, gan ikdienas lietotājam.
Vidējais degvielas patēriņš atkarībā no versijas svārstās 4–5 l/100 km diapazonā. Līdzīgus patēriņa rādītājus demonstrē arī divlitru dīzelis, pievienojot papildu jaudu. Tas būs lieliski piemērots tiem, kuri ilgāko brauciena daļu pavada šosejas režīmā. Niknākais klāsta pārstāvis ir 2,0 l benzīna turbomotors ar 260 ZS, kas būtu cienījams aizstājējs pāris gadu vecajām Ceļu policijas Insignia automašīnām. Tas pieejams tikai pilnpiedziņas un AT kombinācijā.
4×4 sistēma ietver dalīto vilkmes kontroli, sabalansējot jaudu starp riteņiem. Strauji paātrinoties, automātiskā transmisija nedaudz vilcinās ar zemāka pārnesuma ieslēgšanu, bet, līdzko tas paveikts, tā visi staļļa zirgi joņo vienā solī, 100 km/h slieksni sasniedzot 7,3 s.
Iespaids
Kļuvis vizuāli sportiskāks, bagātīgāk aprīkots un modernāks.
Rezumējums
Insignia vēl neklauvē pie premium zāles durvīm, tomēr cenas, kvalitātes un aprīkojuma attiecība ļauj tam izcelties sāncenšu vidū.