Ja kāds cits no premium ražotājiem, piemēram, BMW, izgatavotu pikapu – tas būtu amizanti. Mercedes-Benz modeļu klāstā ir gan miniveni, gan kravas auto, gan autobusi. Štutgartieši ir noklājuši visu spektru, tagad arī mazākais kravas auto lepni greznojas ar burtu X un gaida savus fermerus, bet ne tikai…
Braukt normālā SUV un vēl iegūt kravas kasti gumijas laivai vai medību piederumiem, šķiet, makšķerniekam vai medniekam tas nav nekāds Ņūtona binoms. Braukt mersedesā ar šādām ekstrām – tas ir kas jauns, un tieši šādam mērķim štutgartieši ir atvēzējušies ar jaunas klases atvēršanu.
No Barselonas ieceļojošā X klases modeļa izmantošanas spektrs būs gana plašs – no skarbiem un prasīgiem bezceļu braucieniem līdz pat komfortabliem un ģimeniskiem izbraucieniem. Uzlabotā un nedaudz palielinātā Nissan platforma ļāvusi uzstādīt komfortablāku piekari, ar ko arī izskaidrojamas atšķirīgas šo auto gaitas īpašības. Aizmugures piedziņas režīmā milzis ir ļoti paklausīgs un apbrīnojami atsaucīgs, pilnpiedziņa stūrēšanu padara smagāku, jūtama arī neliela vibrācija.
Tā nestspēja ir līdz pat 1,1 t, kas ir pietiekami, lai kravas novietnē pārvadātu, piemēram, paleti ar kurināmo. Kravas kastes izmēri 158,7 × 135,7 cm, starp riteņu arkām – 1215 cm, iekraušanas augstums 85,4 cm. Automobiļa vilktspēja ir līdz pat 3,5 t, kas būtu pielīdzināma vienlīdz smagai piekabei ar trim sporta zirgiem vai astoņus metrus garu jahtu.
Mersedesa izmēros: 7,9 cm garāks un 14,3 šaurāks par Sprinter; 3 cm īsāks un 7,8 cm šaurāks par V klases visgarāko versiju; 21 cm garāks, bet 8,3 cm šaurāks par lielo GLS; 22,4 cm garāks, bet 4,9 cm šaurāks par standarta S klasi, toties 11,3 cm īsāks par grezno Maybach modifikāciju.
Nissan-Benz
Salons mersedesīgs par 7 cm platāks nekā donoram, taču stūre tieši tāpat regulējas, tikai vertikāli. Aiz tās ražotājam raksturīgais kreisās puses loga tīrītāju slēdzis, centrālajā konsolē – klimata kontroles un piedziņas vadības bloks no Navara.
Arī X klase piedāvā trīs braukšanas režīmus: 2WD – parastai braukšanai, 4WD High – viegliem bezceļiem (var pārslēgt braukšanas laikā), 4WD Low ar diferenciāla bloķēšanu – nopietniem bezceļiem (jāapstājas un jāieliek neitrālajā). Ja aizmugures sēdeklī mēģināsiet iesēdināt ražena auguma makšķerniekus, viņi nejutīsies pārāk ērti, turklāt dīvāns atrodas augstāk nekā priekšējie sēdekļi.
Auto dažādiem dzīvesstiliem
Uz rāmja konstrukcijas būvētais pikaps standartā ir pieejams trīs dizaina un aprīkojuma versijās. PURE bāzes versijai (no 35 043 eiro) ir nekrāsoti bamperi un spogulīši, vienkārša un praktiska apdare. Bāzes komplektācijā X klase būs tuvāka savam donora auto, taču katrs iztērētais eiro to tuvinās premium ģimenei.
PROGRESSIVE (no 37 986 eiro) paredzēts cilvēkiem, kuri meklē izturīgu pikapu ar papildu stilu un komforta funkcijām – kā vizītkarti savai uzņēmējdarbībai, kā arī ērtu, bet prestižu transportlīdzekli privātām vajadzībām. POWER (no 46 886 eiro) kā dzīvesstila transportlīdzeklis būs piemērots pilsētas videi, kā arī sporta un brīvā laika aktivitātēm. Šeit ir pieejams lērums izskaistinājumu un dizainisko uzlabojumu.
Dīzeļdzinēji
Zem motora pārsega tiek piedāvātas divas izvēles. Viena no tām ir Renault-Nissan 2,3 l dCi četrcilindru dīzelis, kas izstrādāts komerciāliem transportlīdzekļiem Renault Master, Opel Movano, Nissan NV400. Motoram ir ķēdes piedziņa, lai paplašinātu apkalpošanas intervālus līdz diviem gadiem vai 30 000 km.
2,3 l dCi pieejamas divas versijas. X220d versija ar vienu turbokompresoru ģenerēs 120 kW/163 ZS, bet biturbo versija X250d – 140 kW/190 ZS.
Nissan 7AT darbojas kā G-Tronic ziemas režīmā, turot augstus apgriezienus un secīgi slēdzoties uz leju, jūtami bremzējot. Ja kravas kastē ir svaigi nomedītais suķis, tas sniedz zināmu drošību, ka tiksit līdz vakara maltītei.
Četrcilindru motora alternatīva ir vāciešu izstrādātais 3,0 litru V6 dīzelis, kas varētu kļūt par iecienītu izvēli Mercedes-Benz fanu vidū. X350d lepojas ar 190 kW/258 ZS, kā arī 550 Nm griezes momentu.
Kamēr četrcilindru motorus pastāv iespēja komplektēt arī ar mehānisko transmisiju un aizmugures piedziņu, X350d pieejams tikai ar pilnpiedziņu un automātisko transmisiju.
Drošība
Drošības aprīkojums un palīgsistēmu spektrs ir šobrīd plašākais pikapu segmentā. Pasīvā drošība tiek nodrošināta, pateicoties standarta aprīkojumam – septiņiem drošības spilveniem un i-Size stiprinājuma sistēmai, kas domāta diviem bērnu sēdekļiem. Vadītāja un priekšējā pasažiera drošības spilveni ir aprīkoti ar divpakāpju iedarbināšanas mehānismu.
Kā drošību papildinošus elementus var minēt – riepu spiediena monitoringa sistēmu, aktīvo bremzēšanas asistentu, ceļu zīmes atpazīšanu, piekabes stabilizāciju, joslas noturēšanu un pārkošanās asistentu ar 360˚ kameru, kā arī ārkārtas zvana sistēmu.
Reids
X klasei jaušama nedaudz labāka skaņas izolācija kā franču-japāņu radiniekam. Braukšanas kvalitātes subjektīvi ir līdzīgākas Amarok, nevis Navara. Jāatceras, ka bez 4Matic sistēmas šis ir aizmugures piedziņas auto, bet, aktivizējot pastāvīgo pilnpiedziņu, iegūsiet diezgan pasmagu darba zirgu. Vērtējums ir par šobrīd pieejamo auto, X350d 4M būs jau cits auto.
Testa auto X250d cena: 60 100 eiro
Garums/platums/augstums | 5340/1850/1819 mm |
Riteņu bāze | 3150 mm |
Klīrenss | 222 mm |
Piedziņa | aizmugures/visu riteņu |
Bākas tilpums | 80 l |
Riepas | 255/65 R17 |
Tehniskie dati
|
X220d turbo |
X250d biturbo |
X350D |
---|---|---|---|
Darba tilpums: |
2298 cm3 |
2298 cm3 |
2987cm3 |
Jauda: |
120 kW (163 ZS) pie 3750 apgriez./min |
140 kW (190 ZS) pie 3750 apgriez./min |
190 kW (258 ZS) pie 3400 apgriez./min |
Griezes moments: |
403 Nm pie 1500–2500 apgriez./min |
450 Nm pie 1500–2500 apgriez./min |
550 Nm pie 1400–3200 apgriez./min |
Pārnesumkārba: |
6MT |
6MT/7AT |
7AT |
Pašmasa: |
2133 kg |
2161/2234 kg |
2259 kg |
Maksimālais ātrums: |
172 km/h |
184/176 km/h |
204 km/h |
Paātrinājums 0–100 km/h: |
12,5 s |
10,9/11,8 s |
7,9 s |
Vidējais degvielas patēriņš: |
7,6 l/100 km |
7,4/7,9 l/100 km |
9,0 l/100km |
CO2 emisija: |
199 g/km |
196/207 g/km |
237 g/km |
Cena eiro: |
no 35 043 |
no 37 986 |
no 49 114 |
Iespaids
Mersedesīga pussajūta ar uzlabotu Nissan Navara vai Renault Alaskan tehniku.
Rezumējums
Elegants pikaps, kas lieliski derēs darbīgiem cilvēks, kuriem ik pa laikam jādodas uz pasākumiem, bet nav laika samainīt auto.