• Mazda MX-30 elektroauto pirmais brauciens

    Elektroauto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    29. janvāris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    4/6Tehnika

    Tehnika

    Elektriskās gudrības pamatā ir 107 kW asinhronais elektromotors un 35,5 kWh akumulators. MX-30 nepretendē uz garo distanču skrējēja titulu. Maratona vietā pilsētas krosovers izvēlās sprintus, kas nebūs garāki par aptuveni 140 kilometriem (teorijā ap 200 km). Tas ir vēl mazāk nekā kompaktajam Honde e un Mini Cooper. Uz mūsdienu elektroauto fona tā šķiet neparasti maza sniedzamība, taču jāpatur atmiņā divas lietas. Pirmkārt, šis tiek pozicionēts kā pilsētas vai piepilsētas krosovers. Otrkārt, netrūkst autovadītāju, kuri ikdienā nemēro vairāk kā 50 km, tāpēc ātrās uzlādes stacijas nemaz nenāksies izmantot. Uzlādējam mājās vai darba vietā un nobraucamās distances garums būs otršķirīgs rādītājs.

    Lai uzsvērtu to, ka laikapstākļi, braukšanas stils un komforta ekstru izmantošana būtiski ietekmē nobraucamo distanci, centrālajā ekrānā iespējams redzēt, par cik kilometriem vairāk mēs varēsim nobraukt, ja izslēgsim klimata kontroli. Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru, esošajiem 139 km pievienojās vēl 22, kopā veidojot 161 km. Būtiski, ka sistēma nesirgst ar pārmērīgu optimismu un patiesā nobraucamā distance pārlieku neatšķiras no šiem rādījumiem. Tas ir pozitīvi, jo daži elektroauto mēdz ļoti grēkot.

    No Rīgas līdz Latvijas augstākā kalna pakājei instrumentu panelis vēstīja par 24,0 kWh/100km patēriņu. Pilsētā zemāko rādījumu izdevās sasniegt 15,7 kWh/100km. Šādi skaitļi tika iegūti, izmantojot komforta funkcijas un braucot ātrumā, kas atbilst satiksmes plūsmai. Vasarā varēs nobraukt vairāk!

    Mazda pārstāvji atklāj, ka lielākas ietilpības akumulators, kas ļautu ar vienu uzlādi nobraukt garāku distanci, nav gaidāms. Vienīgais uz ko varam cerēt ir spraudņa hibrīda motors, ar ko MX-30 brauc, piemēram, Japānā.

    Pozitīvi, ka akumulators ne vien ātri izlādējas, bet arī uzlādējas. Izmantojot 50 kW uzlādes staciju, 80% uzlādes līmeni var sasniegt aptuveni 30 līdz 40 minūtēs. Lādēšana ātrās uzlādes stacijā virs 80% var izrādīties neefektīva, jo vienā no lādēšanas reizēm sasniedzām 90% uzlādes līmeni vien pēc 1 stundas un 44 minūtēm. Attiecībā pret nobraucamo attālumu, tas gluži vienkārši izmaksā pārāk dārgi. Ar 22 kW maiņstrāvas pieslēgumu pilna uzlāde iespējama mazāk nekā piecu stundu laikā. Uzlādi var veikt arī izmantojot standarta kontaktligzdu.

    Akumulatoram tiek piemērota 8 gadu vai 160 000 km garantija. Ņemot vērā nobraucamo distanci ar vienu uzlādi, maz gan ticams, ka kilometrāžas slieksnis varētu tikt sasniegts pirmais.

    Kas attiecas uz elektroauto piemītošo klusumu, pamanījām, ka priekšā novietotais ventilators ziemai raksturīgā temperatūrā rada visai pamatīgu troksni. No vienas puses tas nav slikti – vismaz aizmāršīgie gājēji mūs dzird.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē