Dizains
Pirmais mēģinājums iekļūt elektroauto segmentā vairākiem auto zīmoliem aizsācies ar izmēros neliela hečbeka integrēšanu popularitāti gūstošajā EV lauciņā, taču Mazda pirmo bultu raidījis pieprasītā krosoveru segmenta virzienā, radot jauno MX-30 un nodēvējot to par quad coupe. To var saukt par ierašanos ar īstu blīkšķi, par kuru jāpateicas dizaineriem.
Kodo dizaina valodu esam iepazinuši jau iepriekšējos japāņu autoražotāja modeļos, taču Rolls-Royce tipa atveramās durvis Mazda izpildījumā pēdējo reizi redzējām iepriekšējās desmitgades sākumā, kad debitēja RX-8 kupeja. Tas ir neierasts risinājums, kas dizaina novecošanas procesu ļauj iebalzamēt par pāris gadiem. Par piemēru var ņemt BMW i3.
No RX-8 aizgūta arī krosoveram neraksturīgi zemā jumta līnija, tomēr daudz līdzību ar citiem Mazda modeļiem šajā Kodo dizaina interpretācijā nebūs saskatāmas. Viens ir skaidrs – elektriskais krosovers prot piesaistīt sev uzmanību.
Jebkura moderna vai stilīga elektroauto interjerā šobrīd atrodami pārstrādājami materiāli vai elementi, kurus mēs negaidītu ieraudzīt auto salonā. Tas būtībā ir pašcieņas jautājums, jo elektroauto tiek uzskatīts par zaļās kustības pārstāvi. Balta mākslīgā āda, no otrreizējiem materiāliem veidots audums, durvju apdare, kas veidota no pārstrādātām PET pudelēm un pat korķa virsmas, kas veidotas no mizas, nevis paša koka.
Hirosimā bāzētajam ražotājam izdevies pārsteigt ar salona veidolu, apvienojot gan komfortablus sēdekļus, kuru veidols un tekstūra atgādina Volvo modeļos redzēto, gan sabalansējot skārienjūtīgo virsmu un fizisko slēdžu samēru. To īpaši var attiecināt uz klimata kontroli, kuras lietošana nesagādā grūtības arī brauciena laikā. Ja BMW i3 gadījumā neierastie apdares materiāli raisa divejādas sajūtas, šeit valda patīkama un nomierinoša atmosfēra.
Iekļūšana aizmugurē caur otrādi veramajām durvīm nav pārlieku sarežģīta. Pārmērīgs plašums šeit nebūs, taču līdz nākamajam uzlādes punktam varēs izturēt arī pieaugušie. Aizmugurē sēdošajiem ir iespēja pabīdīt priekšā esošo sēdekli uz priekšu un mainīt tā atzveltnes stāvokli, lai atbrīvotu vietu kājām.
Nav gan saprotams, kāpēc šāda iespēja iestrādāta tieši vadītāja krēslam, nevis pasažiera, kā tas ir, piemēram, Hyundai Santa Fe vai citiem modeļiem, kuriem šāda ekstra tiek piedāvāta. Iespējams, tas izskaidrojams ar faktu, ka pogas gluži vienkārši nav pārliktas uz otru sēdekli – MX-30 tiek ražots Japānā un stūre atrodas labajā pusē.
Testa turpinājums: