Kopš pirmās paaudzes Hyundai i30 debijas aizritējuši jau 12 gadi, un šogad i30 modelis sasniedza miljons pārdotu eksemplāru. Tas ir ievērojams skaitlis, kas ļauj pozitīvi skatīties uz trešās paaudzes modeli, kuram jāturpina uzņemtais temps. Izstrādāts, testēts un ražots Eiropā. Klišeja par nemitīgo salīdzināšanu ar izlavēto Golf varētu šķist lieka, tomēr i30 spēris nozīmīgu soli augšup, C segmenta hečbekiem liekot paskatīties pār plecu.
Hyundai dizains
Ja vēlies būt eiropietis, tev jādomā kā eiropietim. To var attiecināt uz i30 izskatu, kas kļuvis mūsu platuma grādiem raksturīgāks, necenšoties pārlieku izlēkt kopējā plūsmā. Hroma ietvarā veidotais sešstūra radiatora režģis līdzinās Audi A3, bet virsbūves siluets atgādina Peugeot 308. Jumta spoilers ar iebūvētām bremžu gaismām un LED tehnoloģijas gan priekšējos, gan arī aizmugurējos lukturos ļauj i30 izskatīties modernam.
Citi lasa
Čehijā, Nošovices rūpnīcā ražotajam hečbekam vēlāk sekos arī universāļa, kupejas un fastback virsbūves modifikācijas. Jaunais i30 izmēru ziņā pāraudzis ne vien priekšteci, bet arī savus konkurentus. Bagāžas nodalījums ir lielāks nekā VW Golf (380–1270 l) vai Opel Astra (370–1210 l) – sasniedz no 395 līdz 1301 l. Sēdekļus gan nav iespējams nolocīt pilnībā horizontāli.
Daudz vietas ir ne tikai bagāžai. Riteņu bāzei paliekot nemainīgai, salonā vietas tagad ir vairāk. Tas visvairāk attiecas uz aizmugurē sēdošajiem. Pateicoties pazeminātam transmisijas tunelim un paplašinātai plecu vietai, salons kļuvis praktiskāks.
Dārgumu lāde
i30 ir ne vien C segmenta līdera cienīga ietilpība, bet arī aprīkojums. Šeit ietvertas ekstras, ko no kompaktās klases negaidām, it īpaši, ņemot vērā demokrātisko cenu. Jau bāzes aprīkojumā ietverti apsildāmi sēdekļi, LED dienasgaitas lukturi, kruīza kontrole, miglas lukturi un elektriski nolaižami stikli un regulējami sānu spoguļi.
Būtiski, ka arī bagātīgā drošības pakete iekļauta sākumcenā – autonomā avārijas bremzēšanas sistēma, kalnā braukšanas asistents, joslu asistents un citas jaunākās drošības sistēmas.
Par papildu 495 eiro var iegūt navigācijas sistēmu ar Android Auto un Apple CarPlay sistēmu. Daļai konkurentu šāda ekstra pieejama par divkārtīgu vai pat trīskārtīgu cenu. Jāatceras gan, ka braucot nav iespējams izveidot Bluetooth savienojumu automašīnai ar telefonu, pat ja to dara blakussēdētājs.
Eiropas interjers
Jaunajam modelim uzlabota ergonomika. Lielākā daļa funkciju tiek kontrolētas ar 5 collu melnbalto vai 8 collu krāsaino skārienjutīgo displeju. Aizsniegt labajā pusē esošās ekrāna pogas gan bez paliekšanās uz priekšu būs grūti. Augusi arī apdares kvalitāte, izmantojot mīkstākus materiālus paneļa augšpusē un uz durvīm.
Paneļa vidusdaļā gan atrodas cietāka plastmasas līste, taču vizuāli tā nekrīt ārā no kopējā dizaina. Skaņas izolācija pietiekami labi tiek galā ar ārējiem trokšņiem un ļauj sadzirdēt dzinēja rūkoņu vien paātrinoties. Lai būtu vieglāk iegūt sev piemērotu sēdpozīciju, pat lētākajiem i30 pieejama vadītāja sēdekļa augstuma regulēšana un rokubalsts. Priekšas un sānu pārskatāmība ir laba. Atpakaļskata redzamību apgrūtina šaurā loga forma un platās aizmugures statnes, tāpēc vēlams, lai aprīkojumā tiktu iekļauta atpakaļskata kamera.
Atkarībā no aprīkojuma i30 var apaut ar 15–17 collu vieglmetāla diskiem. Atskaitot riepu troksni salonā, uz šosejas Via Baltica lielu atšķirību starp izmēriem nav iespējams just. Tiklīdz nokļūstam uz bedru un ielāpu bagātajiem ceļiem, tā kļūst skaidrs, ka 17 collu diski ilgstošā laika posmā būs pārāk liels pārbaudījums mugurai. Mūsu apstākļiem piemērotāka būs 15 collu izvēle.
Jāteic, ka gaita nav aizraujoša, lai arī, skatoties no ikdienas lietotāja perspektīvas, būtisku trūkumu nav. Stūre varētu būt informatīvāka un stingrāka uz šosejas, toties līkumos virsbūve nešūpojas un balstiekārta veiksmīgi tiek galā ar lielāko daļu bedrēm, sniedzot visai relaksētu braucienu.
Hyundai motoru klāsts
Tiek piedāvāti četri dzinēji. Vienīgais dīzelis ir 1,6 l CRDI 95, 110 vai 136 ZS modifikācijā, no kuriem mazākais pēc ražotāja datiem patērē vien 3,6 l/100 km. Benzīnu sortiments ir visai aizraujošs, sākot jau ar jauno viena litra T-GDI agregātu. Trīscilindru motors ir visai sparīgs, attīsta 120 ZS, būdams īpaši piemērots tiem, kuri ikdienas gaitas aizvada pilsētā.
Tālāk seko atmosfēriskais 1,4 l MPI ar 100 ZS, tomēr mēs ieteiktu lūkoties jaunizstrādātās 1,4 l T-GDI versijas virzienā. Turbopūtes dzinējs ar 140 ZS un 242 Nm apvieno labu dinamiku ar pieņemamu degvielas patēriņu. Līdz 100 km/h tas ieskrienas aptuveni 9 s, un dinamiskam braucienam nav nepieciešama ražīga akseleratora pedāļa spiešana. Ražotājs norādījis – 5,5 l/100 km –, un realitātē bez īpašas piepūles var iekļauties 7 l.
Bāzes versijā i30 pieejams ar 6MT. Par papildu maksu var iegūt 7AT DCT transmisiju. To nevar savienot ar 1,4 MPI un viena litra agregātu, taču ar turbo 1,4 un 1,6 l motoriem tā lieliski sader. Pārnesumu maiņa ir līgana, bet aiz stūres atrodas lāpstiņas manuālai pārslēgšanai. Kopā ar automātu tiek piedāvāti arī divi braukšanas režīmi – normālais un sporta. Pēdējā no tiem pārnesumu maiņa notiek vēlāk, stūre kļūst nedaudz stingrāka un akseleratora pedālis atsaucīgāks.
Labākam naktsmieram Hyundai nodrošina septiņu gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma. Ja jums i30 šķiet pievilcīgs auto, bet trūkst sportiskā asuma, ir vērts raudzīties i30N vai i30 Fastback N virzienā. Tas ir Hyundai pirmais sportiskais hečbeks, burtam N simboliski apzīmējot līkumotu ceļu. VW Golf GTI konkurents ieguvis 2,0 l turbo benzīna dzinēju ar 275 ZS jaudu, kā arī elektriski ierobežotas slīdes diferenciāli un 6MT.
Iespaids
Hyundai i30 būs racionāls, nevis emocionāls pirkums.
Rezumējums
Jaunais i30 ir līdz šim labākais korejiešu mēģinājums pietuvoties cildinātajam golfiņam.