Gaita & dzinēji
Jaunā i20 šasija padarījusi tā gaitu līdzvērtīgāku Ford Fiesta, kas uzskatāms par lielu komplimentu, jo iepriekšējo paaudžu iespētais nedemonstrēja ko tādu, ko pie stūres sēdošie varētu saukt par aizraujošu. Varbūt, ka tas nemaz nav liels pārsteigums, jo šis ir pamats arī naskajam i20 N. Pat sniegotā ceļa posmā i20 saglabā stabilu stāju, tāpēc varam droši apgalvot, ka citos gadalaikos hečbeks rūpes nesagādās.
Korejietis pieejams ar četru cilindru 1,2 litru atmosfērisko MPi dzinēju, kas attīsta 84 zirgspēkus un savienojams ar piecpakāpju mehāniku, taču mēs ieteiktu izvēlēties trīscilindru viena litra turbomotoru. 100 ZS T-GDI agregāts savienojams ar 6 pakāpju manuālo ātrumkārbu vai 7 pakāpju DCT automātisko ātrumkārbu.
Mēs izmēģinājām klāsta priekšgalā esošo trīs cilindru 1,0 l T-GDi 120 ZS benzīna dzinēju (120 ZS) ar 48 voltu daļējo hibrīda sistēmu, kas nodrošina par 3–4 % mazāku degvielas patēriņu un CO2 izmešu līmeni.
Tas ir pieejams tikai ar septiņu pakāpju DCT automātisko ātrumkārbu. Brīdī, kad paātrināmies, akumulators sniedz papildus sparu iekšdedzes motoram, bet palēninājumā tiek aktivizēta enerģijas reģenerācijas sistēma. Sistēma īpaši plūdeni strādā sastrēgumos, atvieglojot darba dienu burziņus uz Rīgas galvenajām ielām. Vidējais patēriņš reālā vidē – 6,3 l/100 km.
Agresīvais i20 N ieguvis 1,6 litru T-GDI motoru, kas attīsta 204 ZS un 275 Nm. Paātrinājums līdz 100 km/h ilgst 6,7 sekundes.
Lasi tālāk: