Tehnika
Mazam hečbekam mazs dzinējs. Tiem, kuri ir pazīstami ar iepriekšējās paaudzēs i10, tie uzreiz atpazīs tehnisko arsenālu, kas pārņemts arī jaunajā paaudzē. Zem motora pārsega klusi dūc 1,0 litra atmosfēriskais benzīna motors, kas attīsta 67 zirgspēkus un 96 Nm griezes momentu. Visi iepriekšminētie rādītāji mums saka priekšā, ka pie braukšanas stila būs nedaudz jāpiedomā, jo šis patiesi ir viens no lēnākajiem auto, kādu iespējams iegādāties jauno auto tirgū. Trīscilindru motors savienojumā ar piecpakāpju mehānisko transmisiju līdz 100 km/h paātrināsies 15,2 sekundēs, bet ar automātisko pārnesumkārbu šis laiks pieaug līdz 17,8 sekundēm.
Stumdoties pilsētvidē no viena krustojuma līdz otram, i10 nesteidzīgā daba mums pārlieku netraucē, taču piecus soļus uz priekšu nāksies domāt brīdī, kad uz šosejas veiksiet apdzīšanu.
Šī ir retā reize, kad mazjaudīgā dzinēja dinamika mūsu acīs var pat kļūt par vērtību.
Ņemot vērā to, ka i10 varētu kalpot kā pirmā auto izvēle jauniešiem, šī ir skola, kuru būtu jāiziet visiem jaunajiem braucējiem. Lai izmantotu maksimālo jaudas potenciālu nāksies tālredzīgi domāt par situāciju uz ceļa un domāt par inerci, lai apdzīšanas manevrs būtu drošs visiem uz ceļa iesaistītajiem. Arī tikšana stāvākā kalnā būs iespējama vien tad, ja laikus ieslēgsiet zemāku pārnesumu.
Tiem, kuri iemācās apieties ar 67 ZS dzinēju, būvē spēcīgus pamatus tālākā , kas noderēs visus turpmākos gadus. Šādā veidā jaunais braucējs pārspēs tos censoņus, kas tikai jaudīgiem auto prot spiest pedāli grīdā, bet krīt panikā, kad piesēžas pie stūres auto, kas vairāk atbilstu viņu patiesajām braukšanas prasmēm.
i10 auditorija nav vien jaunie braucēji. Ja vien jums līdz nav jāved nekas vairāk par dokumentu mapi, i10 veiksmīgi iekļausies arī uzņēmumu autoparkā, pateicoties 7 gadu garantijai un zemajām ekspluatācijas izmaksām.
Uzturēt automašīnu ar pilnu bāku nebūs problēmu. Ražotāja dati liecina, ka i10 vidējais degvielas patēriņš ir 5,6 l/100km, kamēr mums lielāko daļu brauciena tas paslīdēja pat zem piecu litru atzīmes. Tvertnes ietilpība ir 36 litri, kas ļaus mērot vairāk nekā 600 km. Pie šī brīža degvielas cenām uzpilde izmaksās 33 eiro un tiem, kuri reti izbrauc ārpus pilsētas robežām, tas diezin vai būs jādara biežāk kā reizi mēnesī.
Vērtējot tehnisko pusi, noteikti vērts atzīmēt transmisijas. Papildus piecpakāpju mehānikai pieejama automātiskā transmisija, kas šajā gadījumā tiek saukta par automatizēto manuālo transmisiju jeb AMT.
Piecpakāpju kārba slēdzas jūsu vietā, taču šis nudien nav klasiskais automāts.
Pirmkārt, līdzās pārnesumu svirai nav redzams P jeb parking. Novietojot auto stāvēšanai, sviru var ieslēgt N jeb neitrālajā pārnesumā un noraut stāvbremzi. Gluži kā MT gadījumā, ja vien uzticaties rokasbremzei. Otrkārt, būs jāpierod pie pārnesumu maiņas. Katra pārslēgšanās norit tā, it kā vadītājs pārāk strauji būtu atlaidis sajūgu, lai arī sajūga pedāļa šeit nemaz nav. Gluži kā cenšoties norīt skābu ēdiena kumosu, pārslēgšanās norit negribīgi un ar minstināšanos. Šajā brīdī tiek nedaudz nošūpota automašīna, salonā sēdošajiem liekot automātiski paliekties uz priekšu un pēc brīža atgāzties atpakaļ sēdeklī.
Pavirzot sviru pa labi, tiek aktivizēta mehāniskā pārslēgšanās iespēja, taču uz plūdenāku pārnesumu maiņu iegūt neizdodas. Iespējams, ka šeit ir kāds triks, taču pirms auto iegādes pārliecinieties, kura no transmisijām jums simpatizēs vairāk.
Testa turpinājums: