Tehnika & brauciens
Nedaudz negaidīti, bet tieši tehniskais izpildījums šeit priecēja visvairāk. Pateicoties jaunajai platformai, akumulators iebūvēts automašīnas grīdā. Lētākais Fiat 500 e ieguvis 23,8 kWh bateriju, kas WLTP ciklā spēs nobraukt līdz 190 km. Ziemā šis rādītājs būs krietni mazāk iepriecinošs un rezultāts nebūs diez ko labāks kā vecā modeļa elektrificētajai improvizācijai, kas mūsu reģionā nemaz nebija nopērkama.
Labāk ir iet līdzi laikam un izvēlēties Samsung izstrādāto 42 kWh akumulatoru, kas savienots ar 118 ZS elektromotoru. Mēs lēšam, ka kombinētajā ciklā vasarā tas spēs nobraukt 220 – 250 km, bet pilsētvidē varētu pietuvoties teorijā nospraustajiem 320 km. Fiat brošūrās redzams, ka noteiktos apstākļos elektroauto pat varētu ar vienu uzlādi veikt 460 km, bet, zinot ražotāju optimismu, labāk koncentrēties uz rindkopas sākumā minētajiem skaitļiem.
Riņķojot pa Vidzemi satiksmes plūsmas ātrumā, vidējais elektrības patēriņš bija 16,1 kWh/100km. Gaitā auto ir pietiekami nasks un negaidīti komfortabls. Priekšējā tilta piedziņa samazina jautrības faktoru attiecībā pret elektrisko Mini Cooper SE un Honda e, taču sniedz drošības sajūtu, ka slidenos ceļa apstākļos nepiedzīvosit dažādus brīnumus. 3,6 metru īsā virsbūve ļauj it visur iegrozīties, tāpēc pat lielāko un pieblīvētāko Eiropas pilsētu ieliņās tas liks justies ļoti ērti.
42 kWh bateriju mājas apstākļos (13A) pilnībā var uzlādēt 15 stundās un 15 minūtēs. 11 kW lēnajā uzlādes stacijā 4 stundās un 15 minūtēs, bet ātrajā uzlādē līdz nepieciešamajiem 80% mums izdevās tikt aptuveni 50 minūtēs. Vairāk pie vada sēdēt nav nepieciešams, jo uzlādes ātrums vēlāk strauji samazinās, bet tarifs par patērētajām minūtēm CSDD pārvaldītajās E-Mobi uzlādes stacijās no tā nesarūk. Fiat 500 e var pieslēgt arī pie 85 kW uzlādes stacijas, taču Latvijā nospiedošais vairums ātro uzlādes staciju šobrīd atbalsta 50 kW.
Ražotājs nodrošina 5 gadu automašīnas garantiju un 8 gadu garantiju augstsprieguma akumulatoram.
Lasi tālāk: