Eksterjers & interjers
Kompakta virsbūve, zemas ekspluatācijas izmaksas, pietiekami augsta uzticamība un ļoti pieejama cena ir recepte, kas Sandero padarīja pieprasītu arī izlepušajā Eiropas tirgū – trešdaļa no pārdotajiem Sandero nonākuši Francijā. To novērtējuši arī respektabli auto apskatnieki Lielbritānijā, piešķirot tam Gada Auto titulu 2021. Tāpat tas Francijā saņēmis apbalvojumu kategorijā Labs pirkums.
Pirmās paaudzes modelis vizuāli nebija pamanāms, taču otrais uznāciens padevies krietni spožāks. Pamatīgas virsbūvi sargājošās plastmasas, priekšējie LED diožu lukturi, kas atsauc atmiņā Volvo automašīnām raksturīgo Tora āmura formu, lielas riteņu arkas, palielināts klīrenss, sešstūra formas radiatora režģa 3D dizains, pievilcīgi un praktiski jumta reliņi – jā, mēs vēl joprojām runājam par Dacia budžeta hečbeku.
Salīdzinot ar standarta versiju, Sandero Stepway virsbūve ir par 34 mm augstāka un 11 mm garāka, bet klīrenss par 39 mm augstāks. Klīrensa starpību var just arī pie stūres, mūsu skatpunktu paceļot līdz kompakta krosovera līmenim.
Pelēcīgajā interjerā iestrādāti dažādi akcenti. Ventilācijas lūkas izkrāsotas ar oranžas krāsas elementiem un šāds tonis redzams arī uz sēdekļa šuvēm, bet Stepway uzraksts iestrādāts priekšējo sēdekļu atzveltnēs. Analogais instrumentu panelis aizgūts no esošā Duster. Apdares elementi ir vienkārši un kā mēdz teikt, veidoti izturībai. Izvēlēto materiālu kvalitāte ir atbilstoša cenai un tālu neatpaliek no dažiem pircēju novērtētiem auto, kas par to nekautrējas prasīt divkārt un pat trīskārt lielāku cenu.
Auto ražotāji no rūpnīcas piedāvā komplektēt spēkratu ar dažādiem aksesuāriem. Piemēram, Citroen C4 var iegādāties ar panelī integrētu planšetes turētāju. Planešetdators visiem gan nebūs, bet vai ziniet kādu, kuram nav telefons?
Jaunajā Sandero jau no rūpnīcas pieejams viedtālruņa turētājs, bet turpat līdzās atrodas uzlādes ligzda. Ļoti pārdomāts gājiens!
Vēl viens atjautīgs jaunievedums redzams turpat līdzās. Atkarībā no pircēja izvēlētās komplektācijas, Sandero iespējams aprīkot ar 8 skārienjūtīgo ekrānu, kurā var replicēt viedtālruņa funkcijas ar Android Auto un Apple CarPlay. Ekrāns ir vizuāli pievilcīgs, tomēr tā funkcionalitāte saglabāta pamata līmenī, ko īpaši var attiecināt uz navigācijas karti. Šī iemesla dēļ varat ietaupīt naudu un ekrānu nomainīt pret speciālu nodalījumu, kurā ievietot savu viedtālruni. Nevienam nav noslēpums, ka viedtālrunī iebūvētā navigācija ērtību un funkcionalitātes ziņā pārspēs 9 no 10 automašīnu multimediju sistēmās pieejamās kartes, tāpēc šāda funkcija var izrādīties noderīga.
Par papildus maksu iespējams iegūt arī aiz priekšējiem sēdekļiem piestiprināmu saliekamo galdiņu ar glāžu turētājiem. Dacia sāk apgūt lielo ražotāju viltības!
Atskaitot skārienjūtīgo ekrānu, pārējās funkcijas tiek regulētas ar fiziskiem slēdžiem, kas lielākoties aizgūti no Duster. Mums īpaši patīk jau ierastās klimata kontroles apaļīgās kontroles – vizuāli tīkami un ļoti ērti brauciena laikā. Nākamās dziesmas pārslēgšana un skaļuma regulācija norit ar vadības bloku, kas novietots aiz stūres un ir tik mīļš francūžiem. Sākotnēji pie tā esamības un lietošanas nebūs viegli pierast, taču ar laiku var iemanīties.
Otrās paaudzes Sandero izmanto CMF-B platformu, kas dod pamatus arī Renault Clio un Captur, kā arī Nissan Juke krosoveram. Riteņu bāze ir garāka nekā priekštecim, par 42 mm palielinot vietu aizmugurē sēdošo kājām. Kā izteicās mūsu līdzbraucēji, aizmugurē varot justies ērtāk nekā Renault Captur.
Pirmo reizi Sandero modelim pieejama nolaižama aizmugurējo sēdekļu atzveltne attiecībā 60/40. Aiz sēdekļiem atrodas 328 litru ietilpīgs bagāžnieks, bet ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm telpa palielinās līdz 1108 l. Tā vienīgais trūkums – augsts ielādes slieksnis, apgrūtinot smagu priekšmetu izņemšanu.
Kas attiecas uz praktiskumu, Sandero Stepway modulārie jumta reliņi pagriežami arī perpendikulāri, kas noderēs velosipēdu pārvadāšanai.
Apskata turpinājums: