• Dacia Duster pirmais brauciens

    Pilnpiedziņa
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    21. novembris, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    3/5Tehnika & brauciens

    Tehnika & brauciens

    Pircējiem, kuri nonākuši līdz Duster kandidatūrai, automašīnas ekspluatācijas izmaksas ir būtisks faktors. Lai samazinātu ikdienas tēriņus, Dacia piedāvā dubulto degvielas padevi – benzīna un sašķidrinātās naftas gāzes 1,0 litra TCe motoru ar 100 ZS. Ņemot vērā to, ka LPG ir ievērojami lētāka par benzīnu vai dīzeļdegvielu, izmaksas uz katru kilometru var samazināt pat uz trešdaļu. Vienlaikus tiek samazināti arī kaitīgie CO2 izmeši, kas šobrīd kļuvusi par īpašu aktualitāti.

    Mūsu testa braucienā 400 km spējām veikt tikai ar gāzi. Tālāk ceļu mērojām, paļaujoties uz 50 litru degvielas tvertni un, bez apstāšanās benzīntankā, nobraucām nedaudz vairāk nekā 1000 km. Iespaidīgi!

    No ikdienas lietojamības viedokļa viss ir ļoti vienkārši, jo sistēma automātiski pārslēdzas no iekšdedzes motora uz gāzes sistēmu. Kreisajā pusē novietots LPG uzpildes indikators, ļaujot sekot līdzi tvertnes līmenim.

    Atskaitot mūsu izmēģināto LPG dzinēju, Duster pieejams ar tāda paša tilpuma un jaudas benzīna dzinēju, kā arī 1,3 litru TCe turbomotoru, kas attīsta 130 vai 150 ZS. Tāpat pieejams arī 1,5 litru dīzeļdzinējs 95 un 115 ZS jaudas versijās. Neviens no nosauktajiem agregātiem 100 km/h nespēs sasniegt ātrāk kā 10 sekundēs, taču diezin vai kādu šis fakts spēs satraukt.

    Iespējams, atzinīgi vārdi jāsaka par skaņas izolācijas materiāliem, taču trīscilindru motora skaņa nebija traucējoša arī uz šosejas. Vienīgo trūkumu izjutām saistībā ar piecpakāpju mehānisko transmisiju, kurai atpakaļgaitas pārnesumu ne vienmēr bija iespējams ielikt ar pirmo reizi. 1,3 l TCe un 1,5 dCi tiek komplektēti ar 6MT.

    Gaitas īpašību ziņā tas pārlieku neatšķiras no lielas daļas krosoveru. Uzlabotais stūres pastiprinātājs atvieglojis manevrēšanu pilsētā, savukārt paaugstinātā sēdpozīcija nodrošina labu apkārtējo pārskatāmību. Atrodoties pie Duster stūres, iekšēji jūtama nepiespiestība un vieglums, jo tas ir piemērots sliktiem ceļa apstākļiem vairāk nekā konkurenti. To nebaida garnadži, bedres, asāks krūma zars, lielveikala stāvvietas apmales un citi apdraudējumi. Nesakām, ka drīkstat izturēties bezrūpīgi, taču šikāku krosoveru īpašniekiem par iepriekšminēto galva noteikti sāpēs vairāk. Šāda daudzpusība un brīvības gars vēl ir jūtams Duster dvēseles radiniekā Suzuki Jimny, taču izmēros mazā suviņa sākumcena robežojas ar maksimāli nokomplektēta Duster vērtību.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē