Tehnika & gaita
Tas ne tikai kļuvis par krosoveru, bet apguvis vēl vienu auto industrijas aktualitāti – elektrifikāciju. Dzinēju attīstībā Citroen izlaidis hibrīda tehnoloģiju pakāpienu un no iekšdedzes agregātiem uzreiz aizlēcis līdz pilnībā elektriskam auto. Uzraksts uz testa automašīnas sāniem nemelo. C4 tiešām ir pieejams arī elektriskajā versijā.
Citroen ë-C4 ticis pie 134 ZS jaudīga elektromotora un 50 kWh jaudas akumulatora. Vienas uzlādes ietvaros tas spēj nobraukt līdz 350 km. Būtiski, ka tas jau ir gatavs izmantot 100 kW uzlādes stacijas, 80% uzlādes līmeni sasniedzot 30 minūtēs. Akumulators garantē 8 gadu vai 160 000 km ilgtspēju, nodrošinot 70% no tā uzlādes jaudas.
Kamēr bezizmešu C4 testa braucienu vēl gaidām, tikmēr ceļā devāmies ar vidējam pircējam saprotamāku vērtību – benzīna iekšdedzes motoru. C4 tiek piedāvāts ar trīscilindru 1,2 litru benzīna agregātu, kas attīsta no 100 līdz 155 ZS, kā arī 1,5 litru dīzeļdzinēju 110 un 130 ZS variācijās. Vizuāli benzīna un dīzeļa versijas būs viegli atšķirt – dīzeļdzinējam ir tikai viens izplūdes uzgalis, bet mūsu izmēģinātā 130 ZS benzīna versija aprīkota ar dubulto izplūdi.
Iekšdedzes motorus iespējams savienot ar sešpakāpju mehānisko vai astoņpakāpju automātu, kas tiek izmantota arī Peugeot automašīnās. Vienu lietu Citroen gan pamanījies sarežģīt. Transmisijas svira samazinājusies līdz izmēram, kādu varam redzēt VAG grupas automašīnās, piemēram, kā Škoda Octavia, taču pārslēgs darbojas ar aizturi, vairākkārt atstājot mūs robā, no kura jau bijām cerējuši pārslēgties.
Tas aktuāli būs brīžos, kad stāvvietā atkārtoti slēdzamies no atpakaļgaitas uz Drive pārnesumu un otrādi. Arī sānos esošās pogas pirmajās reizēs rada mulsumu, taču kopumā pārnesumkārbas darbība ir piemērota nesteidzīgajam un harmoniskajam Citroen braukšanas ritmam.
C4 veiksmīgi iemantojis vienu no senākajām Citroen vērtībām. Tas ir gaitas komforts, kas, neraugoties uz apjomīgajiem diskiem un šaurajām riepām, itin viegli nolīdzina asumus no citkārt balstiekārtai sāpīgām bedrēm. Tik gaisīgi kā klasiskais Francijas virtuves deserts! To, ka brauciena laikā krēms brulē neizkritīs no rokām, nodrošinās progresīvie hidrauliskie amortizatori, kas izmantoti arī citos jaunākajos Citroen modeļos. Rezultātā plūdenā gaita atbilst tam, kādu esam izjutuši pavisam cita cenu līmeņa automašīnās. Mūs priecē fakts, ka, papildus mīkstai gaitai, francūzis ir iemācīts stūrēt precīzāk un patīkamāk nekā priekšgājēji ar šādu tipa piekari.
Apskata turpinājums: