Dzinēji un transmisijas
Q3 Sportback pārmantojis standarta versijas dzinējus. Benzīna klāstā ir 1,5 un 2,0 litru TFSI turbomotori, kas attiecīgi attīsta 150 un 230 ZS. Jaunajā nomenklatūrā tos apzīmē ar 35 TFSI un 45 TFSI. Mazjaudīgāko versiju var savienot sešpakāpju mehānisko transmisiju un priekšpiedziņu, bet dārgākajām versijām jau būs pieejams iekārojamāks komplekts – septiņpakāpju S tronic un quattro pilnpiedziņa.
Dīzeļdzinēju vienīgais censonis ir 2,0 litru TDI, kas pieejams 150 un 190 ZS versijās. Šīs modifikācijas tiek apzīmētas kā 35 TDI un 40 TDI.
Tiem, kuri vēl nav apraduši ar jauno kārtību, atgādināsim par jaunajiem apzīmējumiem.
- 30 uzraksts modeļiem ar jaudu no 81 līdz 96kW
- 35 uzraksts modeļiem ar jaudu no 110 līdz 120kW
- 40 uzraksts modeļiem ar jaudu no 125 līdz 150kW
- 45 uzraksts modeļiem ar jaudu no 169 līdz 185kW
- 50 uzraksts modeļiem ar jaudu no 210 līdz 230kW
- 60 uzraksts modeļiem ar jaudu no 320 līdz 340kW
- 70 uzraksts modeļiem ar vairāk nekā 400kW jaudu
Mūsu testa auto izticis bez mulsinošajiem uzrakstiem uz bagāžnieka, taču zem pārsega nav nekā mulsinoša, tieši pretēji. Šeit atrodas klāsta jaudīgākais agregāts – 2,0 litru 230 ZS un 350 Nm dvēsele, kas savienota ar S tronic septiņpakāpju automātisko transmisiju. Ja reiz esat nonācis līdz Q3 Sportback kandidatūrai uz vietu jūsu garāžā, šī varētu būt viena no sportiskā krosovera piemērotākajām versijām. Aptuveni no 1500 motora apgriezieniem tas sāk veikli paātrināties, 100 km/h sasniedzot 6,5 sekundēs. Skaisti! Tomēr mēs nonācām pie trim atziņām, kuras vērts pieminēt.
Pirmkārt, lai arī cik savādi tas nebūtu, standarta Q3 ar šo pašu dzinēju 100 km/h sasniedz ātrāk.
Otrkārt, transmisijai ir jūtama aizture. Šo apstākli vairāk vai mazāk esam novērojuši vairumā jaunāko Audi modeļu, no kuriem visizteiktāk to varēja sajust septiņvietīgajā Q7 SUV. Šeit tas jūtams braucot pa šoseju. Nospiežot akseleratora pedāli, lai veiktu veiklu apdzīšanu, pārnesumkārba visai ilgu laiku minstinās, pirms pārslēdz zemāku pārnesumu. Domāšanas laiku var samazināt, aktivizējot sporta režīmu, taču no ikdienas lietošanas viedokļa tas nešķiet saprātīgākais risinājums.
Treškārt, runa ir par degvielas patēriņu. Mūsu aptuveni 900 km garais testa brauciens tika aizvadīts, lielāko distances daļu aizvadot uz šosejām un izmantojot komforta vai standarta braukšanas režīmu. Brauciena beigās degvielas patēriņš – 8,6 l/100km. Tātad kombinētajā režīmā tie būs aptuveni 10 litri uz katriem 100 km.
Nekas no tā nav tik būtisks, lai kādu atturētu atturētu no Q3 Sportback iegādes, taču, jo vairāk nianšu ņemsim vērā, jo labāk. Galu galā – šeit dominē stils!
Testa turpinājums: