Uzlāde un patēriņš
Atšķirībā no kompaktāka izmēra elektriskajiem automobiļiem, kas ir krietni efektīvāki pilsētvidē nekā uz šosejas, e-tron Sportback kuģis ļoti labi piemērots arī šosejai. Pēc ražotāja datiem ar vienu uzlādi tas spēj veikt līdz 446 kilometru distanci, kas ir mazāk nekā Jaguar I-Pace, nemaz nerunājot par Tesla Model X.
Papīros ierakstīto skaitli teorijā var sasniegt vien efektivitātes režīmā ar izslēgtu gaisa kondicionēšanas sistēmu un apsildi, 19 collu riepām un pilsētvidē ar gaisa temperatūru, kas nenoslīd zem +5 grādu atzīmes.
Realitātē ar 300 km var rēķināties visai droši, bet, lai bez uzlādes veiktu tuvāk 400 km, būs jāsāk piedomāt pie braukšanas manieres un jācer uz siltāku laiku.
Pēc ražotāja datiem elektriskā SUV patēriņš ir 21,9 – 26 kWh/100km. WLTP cikla rezultāti ir ticamāki nekā kādreiz izmantotā NEDC metode, pēc kuras oficiālais patēriņš samazinātos līdz 20,6 – 22,7 kWh/100km, taču tas ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, no kuriem būtisks ir laikapstākļi. Mūsu testa brauciens notika neierastā nedēļas nogalē. Četru dienā laikā bija iespējams izbraukt cauri četriem gadalaikiem, temperatūras stabiņam noslīdot no +8 līdz –1 grādam.
Īpaši nepiedomājot pie braukšanas stila un nekautrējoties periodiski izmantot elektromotoru ražīgumu, elektrības patēriņš nedaudz pārsniedza 30 kWh/100km atzīmi, kas ir teju divreiz vairāk nekā vairumam elektroauto. Vairāk pievēršot uzmanību ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem un ievērojot noteikumus, patēriņš nokritās līdz saprotamākiem 25 kWh.
Iespējams, vēl vairāk kā iekšdedzes dzinēju gadījumā, elektroauto ļoti asi reaģē uz vadītāja braukšanas manieri, izvēlēto rekuperācijas režīmu, ātrumu, gaisa temperatūru, izmantotajām komforta sistēmām un citiem apstākļiem.
Steidzoties priekšā mazāk moderniem vai vecākas paaudzes elektroauto, jaunais e-tron Sportback prot izmantot ātrās uzlādes stacijas ar jaudu līdz pat 150 kW. Centrālajā displejā iespējams iestatīt, līdz cik procentiem vēlaties lādēt akumulatoru. Ja izmantojat publiskās uzlādes stacijas, visefektīvāk ir iestatīt 80% robežu, pēc kuras uzlāde tiek pārtraukta. 150 kW tīklā tās būtu vien 30 minūtes, bet 50kW stacijā nāksies pavadīt aptuveni stundu un 15 minūtes, kas izmaksāja aptuveni 10 eiro. Jāpiemin, ka Audi uzlādes pakalpojums e-tron Charging Service nodrošina vieglu piekļuvi teju 130 000 publisko uzlādes punktu 24 Eiropas valstīs. Tiklīdz ceļošana kļūs brīvāka, tā īpašnieki varēs izmantot šo iespēju.
Testa turpinājums: