Gaita
Sportback izmanto tos pašus tehniskos agregātus, kas atrodami sākotnējā e-tron. Tas pieejams 50 quattro un 55 quattro modifikācijās, apzīmējot divas atšķirīgas veiktspējas versijas. Pirmā no tām ieguvusi 71 kWh akumulatoru, bet mūsu izmēģinātā Sportback virsbūves grīdā atrodas 95 kWh akumulators. Standarta režīmā uz katrs asas novietotie elektromotori attīsta 265 kW un 561 Nm griezes momentu, bet Boost režīmā uz astoņām sekundēm pieejama līdz pat 300 kW jauda un 664 Nm grieze.
Kā vairumam elektroauto, arī šeit maksimālais ātrums ir ierobežots, taču šoreiz līdz līmenim, kas tāpat divkārt pārsniedz mūsu ceļos atļauto braukšanas ātrumu – 200 km/h. Jaunais SUV nav tikai rotaļlieta ekoloģiskās mobilitātes faniem. Tas ir rīks, kas ļaus galapunktā nokļūt ne tikai klusi, bet arī ātri.
Boost režīmā aptuveni sešās sekundēs tas paātrinās līdz 100 km/h, un šis mirklis tiek pavadīts komfortā un inertā klusumā. Vēl sirreālāka sajūta ir mīdīt kāpu smiltis pilnībā bez skaņas. Gada Auto konkursa ietvaros aizvadījām testus smilšainā apvidū. Izvēloties bezceļiem piemērotu braukšanas režīmu, virsbūve automātiski paceļas ievērojami augstāk. Tā rezultātā nepazaudējam premium ērtības pat šādos apstākļos.
Pie patīkamām lietām pierodam ļoti ātri, taču ir viens aspekts, kas jāpatur prātā. Litija jona baterijas pamatīgi palielinājušas elektriskā SUV svaru. Tā pašmasa ir 2550 kg, bet pilna masa pārsniedz trīs tonnas. Runājot analoģijās, Sportback gaitu varētu raksturot sekojoši – tas ir sprinteris, nevis barjerlēcējs.
Taisnā līnijā elektriskā SUV paātrinājums nebeidz pārsteigt, taču pat sporta braukšanas iestatījumi nespēj cīnīties ar fizikas likumiem. Cenšoties veikt straujāku manevru, Sportback virsbūve sašūpojas, quattro pilnpiedziņai nodrošinot to, lai riteņi nezaudētu saķeri. Tiesa, mūsu valstī atļautā ātruma ierobežojuma ietvaros Sportback uz ceļa turēsies stabili un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta priecēs ar šķietami neticamu komfortu tieši sliktos ceļa apstākļos.
Testa turpinājums