• Audi A3 Sportback pirmais brauciens

    Audi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    7. septembris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Vai atceries tādu auto kā Audi A3? Lietoto auto sludinājumos no pirmās un otrās paaudzes modeļu eksemplāru skaita var apjukt, bet trešā paaudze uz ielām redzama krietni retāk. Iespējams, to izkonkurēja citi sugas brāļi vai popularitāti guvušie kompaktie krosoveri, taču pie mums tas iemantoja mazāku pircēju uzmanību. Tagad Audi piedāvā hečbeka ceturto versiju – jauno A3 Sportback.

    Dizains

    Jaunais A3 Sportback ieradies ar ļoti uzstājīgu jauno identitāti. Vizuāli tas šķiet tikpat liels kā iepriekšējo paaudžu A4 un nav nekāds brīnums – uz MQB evo platformas veidotais hečbeks ir par trim centimetriem garāks un platāks nekā priekštecis. Lai arī tas nav nekāds noslēpums, ka VAG grupā ir tādi auto industrijas dižciltīgie kā Bentley, Bugatti, Porsche un Lamborghini, mēs nebijām gaidījuši, ka tieši no pēdējā zīmola jaunais A3 būs guvis ietekmi.

    No ārpuses līdzības ir minimālas, tomēr tieši interjerā redzamas dažas dizaina koncepta iezīmes kā Lamborghini Urus. Visizteiktāk uz to norāda ventilācijas lūkas, kas novietotas itin augstu abās pusēs digitālajam instrumentu panelim. Tāpat kā Volkswagen Golf, Seat Leon un Škoda Octavia, arī šeit automātiskās pārnesumkārbas svira samazināta līdz pašam minimumam. Atskaitot R8 superauto un RS modeļu versijas, šis varētu būt viens no sportiskākajiem Audi saloniem.

    Spīdīgi melnajā salona virsmā ir integrēts 10,1 collas krāsainais skārienekrāns, bet vadītāja priekšā atrodas tikpat liels 10,25 collu digitālais instrumentu panelis. Atšķirībā no lielajiem brāļiem, kuriem klimata vadība norit bez fiziskiem slēdžiem, šeit viss saglabāts ierastajā stilā. Tas visai droši garantē to, ka nekas no plašā funkciju sortimenta lietojamības ziņā jūs nekaitinās. Apdares materiālu kvalitātē jūtams neliels mikslis – jo augstāk skatīsities, jo gandarītāki būsit. Audi kvalitātes standarti nekļūdīgi tiek piemēroti arī kompaktajā hečbekā, kas īpaši atsauksies uz skaņas izolāciju.

    Tiem, kuri interesējas par salona ietilpību un praktiskumu, A3 nodrošina komfortu četriem pieaugušajiem, bet 380 litru ietilpīgo bagāžas nodalījumu var palielināt līdz 1200 l. Tiem, kuriem vertikālā telpa bagāžas nodalījumā ir mazāk svarīga, var izvēlēties eleganto sedana versiju. Trīsdurvju versija atstāta pagātnei.

    Tehnika & brauciens

    A3 dzinēju klāstā ir viss un vēl vairāk. Divi benzīna motori, divas dīzeļdzinēja versijas, CNG jeb saspiestās dabasgāzes versija un plug-in hibrīds.

    Bāzes modifikācija (no 27 450 eiro) jeb “30 TFSI” ieguvusi trīscilindru 1,0 litra turbomotoru, kas attīsta 110 ZS un ir savienojama ar sešpakāpju mehāniku vai septiņpakāpju S tronic automātisko transmisiju. “35 TFSI” piedāvā jau niknāku 1,5 l TFSI ar 150 ZS, ko izmēģinājām arī mēs. Atsaucīgais četrcilindru dzinējs nesteidzīgā režīmā patērē piecus līdz sešus litrus degvielas, kas atbilst arī ražotāja noteiktajiem datiem. Tas nozīmē, ka iekļaušanās 7l/100km robežās nebūs liels izaicinājums. Tas ir par 2250 eiro dārgāks nekā viena litra agregāts, taču nodrošina relaksētāku gaitu uz šosejas, kas premium segmentā ir būtiski.

    Tāpat svarīga ir arī auto gaita, tāpēc jaudīgākie A3 tiek piedāvāti ar adaptīvo balstiekārtu, kas papildus maksās 1264 eiro. Šī opcija ne vien pazemina klīrensu par 10 mm, bet arī sniedz iespēju automašīnu pielāgot ceļa apstākļiem vai braucēja vēlmēm. Dinamiskais, komforta vai automātiskais režīms – izvēle ir vadītāja rokās. Mēs lielāko brauciena daļu pavadījām ar komforta iestatījumiem, kas itin labi atbilst A3 raksturam. Arī Matrix LED priekšējos lukturus (1777 eiro) vēlams ieķeksēt papildaprīkojuma sarakstā.

    Mūsu testa auto sākumcena ir 33 600 eiro, taču papildaprīkojums ātri palīdz sasniegt teju 50 000 eiro atzīmi.

    Par papildus maksu būs gan visvienkāršākā kruīza kontrole (335 eiro), gan sēdekļu apsilde (379 eiro).

    Dārgākais (no 39 800 eiro) un jaudīgākais būs komplekts ar nosaukumu “40 TFSI e”, kas tulkojas kā spraudņa hibrīds. Šeit apvienots 1,4 l TFSI agregāts un 13 kWh baterija, sasniedzot 204 ZS kopējo jaudu, bezizmešu režīmā ļaujot mērot aptuveni 60 km.

    Dīzeļdzinēju pārstāvniecību nodrošina 2,0 l TDI spēka agregāts, kas atrodams arī citos Audi modeļos. “30 TDI” attīsta 116 ZS, bet “35 TDI” ticis pie 150 ZS. Saspiestās dabasgāzes versijai dots stilīgs nosaukums – “30 g-tron”. Šeit apvienots 131 zs zirgspēka jaudīgs 1,5 l TFSI ar dabasgāzes tehnoloģiju, kas kombinētajā ciklā patērēs aptuveni 3,5 l/100km. Tas ir par nepilnu litru mazāk nekā dīzeļdzinējam.

    Zirgspēkiem bagātajās versijās pieejama arī quattro pilnpiedziņa. Šeit vietā būtu pieminēt S3 versiju, kas no 2,0 l benzīna agregāta ieguvis 310 ZS un 400 Nm griezes momentu. Pavisam citā plauktiņā ir RS3, kas pamanījies no pieccilindru 2,5 l dzinēja izraust 400 ZS un pat iegūt drifta režīmu. Paātrinājums līdz 100 km/h ilgst vien 3,8 sekundes, tomēr sīkāk par hot hatch īpašnieku sapņiem citreiz.

    Rezumējums

    Jaunais Audi A3 kļuvis par priekšzīmīgu premium klases izvēli, veiksmīgi sabalansējot komfortu, sportiskumu un praktiskumu vienā auto. Veiksmīga izvēle gan pirmā līmeņa vadītājiem, gan privātajam sektoram, kas alkst vācu kvalitāti ikdienas automašīnā.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē