• Audi A1 pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    20. jūnijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Pirmās paaudzes Audi A1 ieradās 2010. gadā un pēc vairāk kā astoņiem gadiem kompaktais hečbeks ieguvis otro elpu. Dizaina un tehnoloģiju ziņā šis ir pavisam cits auto. Lai nepieviltu izmēros lielākos Ingolštates dižgarus, arī mazākajam Audi jāpārstāv zīmola vārds tikai labākajā nozīmē. Vai jaunpienācējam tas būs izdevies?

    Dizains

    Mazā pieprasījuma dēļ, Audi pilnībā atteicies no trīsdurvju versijas, saglabājot tikai piecdurvju modifikāciju. Izstrādājot A1 dizainu, Audi iedvesmojies no ikoniskā Audi Sport quattro. Saikne ar leģendāro auto redzama trīsdaļīgajā gaisa atveres imitācijā zem motora pārsega. Lai arī kādam tas var likt meklēt līdzības ar Hyundai Kona, rezultātā A1 eksterjers kļuvis pamanāms, īpaši šajā divtoņu krāsojumā. Būdams garāks un zemāks nekā pirmās paaudzes modelis, A1 ieguvis sportiskāku auru un to palīdz izcelt S line sporta pakotne. Masīvāki bamperi, jumta spoileris, difuzors un citi eksterjera elementi šim auto liek pievērsties arī tiem, kas par A1 dzirdējuši vien attālināti.

    Interjers

    Centrālais ekrāns un klimata kontroles slēdži ir pavērsti pret vadītāju, izveidojot personīgo telpu pie stūres sēdošajam. Būs par ko jūsmot arī pasažieriem. Lai arī mazs, A1 tomēr ir Audi, tāpēc interjera apdares standarti tiek ievēroti arī kompaktajā hečbekā. Atskaitot visai raupjo plastmasu uz durvīm, citviet izmantoti kvalitatīvi un patīkami materiāli. To īpaši var attiecināt uz paneļa apdari, kas veidota no mīksta materiāla, bet horizontālās apdares līstes ieguvušas reljefu, kas atgādina čūskādu. Pat kabatiņas sēdekļu aizmugurēs veidotas no mīksta materiāla, nesaskrāpējot planšetdatoru ekrānus. Var gadīties, ka izlādējušos viedierīci šeit nāksies bieži novietot, jo aizmugurē nav 12V vai USB ligzdu. Arī aizmugurējie glāžu turētāji un roku balsts ir ārpus opciju klāsta.

    Būdams mazākais zīmola pārstāvis, tas ieguvis vairākas tehnoloģijas no lielākajiem brāļiem. Piemēram, Audi virtual cockpit jeb 10,25 collu digitālo instrumentu paneli, kura izskatu varam pielāgot savām vajadzībām, piemēram, lielāko daļu no ekrāna izmantojot navigācijas kartei. Līdzīgi kā vācu konkurentiem, arī Audi multimediju sistēma strādā bez trūkumiem. Atsaucīga sistēma, spilgts 10,25 collu ekrāns un viegli saprotamas izvēlnes. Navigācijas galamērķa ievadīšanu var veikt gluži kā gleznojot ar otu. Ekrāns prot izsekot pirksta kustībām un pat ārsta cienīgu rokrakstu spēs atšifrēt pareizi.

    Ja brauciena laikā vēlaties operēt ar MMI sistēmu, tad Mini hečbeka apaļīgais slēdzis būtu intuitīvāks, taču bieža vajadzība pēc šādas novēršanās no ceļa neradīsies. Atšķirībā no nesen iznākušā A6, jaunais A1 nav ieguvis klimata kontroles skāriendispleju, tā vietā izmantojot fiziskus slēdžus. Ērti un pievilcīgi. Līdz ergonomikas paraugstundai mūsu skatījumā trūkst divas lietas – līniju asistents varēja būt novietots līdzās slēdžiem zem klimata kontroles un mūzikas skaļuma slēdzis atkal atradis pozīciju, kas ir tālu no vadītāja.

    Jau Q3 modelī novērojām, ka audio skaļuma poga novietota krietni tuvāk pasažierim, arī Q5, Q7 un Q8 redzama šī tendence, bet šajos modeļos zemais ātrumpārslēgs pārlieku netraucēja regulēt skaļumu. A1 apaļais slēdzis novietots vēl neparocīgākā pozīcijā, liekot sniegties ar roku apkārt augstajam ātrumkloķim. Tas gan nav liels trūkums, jo kontrolēt mūzikas pavadījumu varam gan uz stūres, gan centrālajā ekrānā.

    Viena no multistūres pogām atzīmēta ar zvaigznīti un mūsu gadījumā tā pārslēdza centrālo displeju nakts vai dienas režīmā. Kā izrādās, šai pogai var pielāgot kādu no septiņām funkcijām, piemēram, ieslēgt/izslēgt navigācijas paziņojumus, ieslēgt/izslēgt balss vadību utt. Mēs vēlētos, lai funkciju klāstu papildinātu arī citas iespējas, jo pašreizējo klāstu izmantos vien retais.

    Par noskaņu salonā tumšajā diennakts laikā rūpējas Ambient apgaismojuma pakotne, ietverot 30 dažādus krāsu toņus. Līdzās S line stūrei un digitālajam instrumentu panelim, šī 327 eiro vērtā ekstra ir must-have sarakstā. Individualizācijas iespējas papildina arī krāsaini ietvari durvju apdarē, apkārt ventilācijas lūkām un viduskonsolē. 

    Praktiskums

    Mēs A1 saucam par mazulīti, bet patiesībā ģimenes jaunākā atvase šobrīd gandrīz jau pāraugusi pirmās paaudzes Audi A3. Salīdzinot ar priekšteci, riteņu bāze palielināta par 94 mm, sasniedzot 2563 mm. Tas atspoguļojas salona ietilpībā – aizmugure ir ietilpīgāka nekā varētu šķist. Gan braucēju kājām, gan galvai būs vieta, tāpēc vajadzībās gadījumā A1 varēs uzņemt arī četrus pieaugušos. Tie, kuriem bērnu sēdeklītī jāved līdzi mazie pasažieri, bērnu sēdeklīša stiprinājuma punktus varēs atrast ne tikai aizmugurē, bet arī priekšējā pasažiera sēdeklī.

    Viduskonsolē būs vieta jūsu viedtālrunim un par papildus samaksu šeit var ierīkot arī bezvadu uzlādi. Līdzās diviem glāžu turētājiem, zem roku balsta būs neliela mantu novietne. Turpretim gan priekšējās, gan aizmugurējās durvīs būs pietiekami lielas kabatas dzeramajai pudelei.

    Bagāžnieka ietilpība ir lielāka nekā Mini, sniedzoties no 335 līdz 1090 litriem. Zem divu līmeņu bagāžnieka grīdas atrodas rezerves rats un šajā nodalījumā var viegli ievietot arī tā saucamo bagāžnieka plauktu – ne visiem konkurentiem tas ir pa spēkam, bet praktiķiem tas atvieglos dzīvi. Nodalījuma sānos atrodas āķīši iepirkumu maisiņu stabilizācijai. Ņemot vērā kompaktos virsbūves izmērus, bagāžnieka ietilpība ir laba un, nepieciešamības gadījumā, aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolaist zemē.

    Cena

    Būdams aizraujošāks un augstvērtīgāks kā VW Polo, A1 maksās dārgāk. Kamēr Polo starta cena ir 15 833 eiro, lētākais Audi A1 maksā tik, cik bagātīgākās Polo versijas – 21 600 eiro. Tā ir ievērojama starpība, taču ar to šis stāsts nebeidzas. Kā ierasts Audi zīmolam, papildaprīkojuma saraksts ir garš, turklāt tajā atrodamas opcijas, kas citkārt būtu iekļautas bāzes aprīkojumā, piemēram, roku balsts priekšā sēdošajiem maksā 163 eiro. Priekšējo sēdekļu augstuma regulācija – 87 eiro. Ja vien nevēlaties baltas krāsas A1, tad jebkura cita izvēle maksās 300 līdz 599 eiro. Ja sānu spoguļus un durvju rokturus gribēsiet virsbūves krāsā – 76 eiro.

    Tiklīdz šiem sīkumiem pievienojam jaunākās tehnoloģijas – 10,1 collu ekrānu ar navigāciju (2124 eiro), LED lukturus ar dinamiskajiem pagriezieniem (1067 eiro), Bang & Olufsen 3D Premium skaņas sistēmu (817 eiro), S line salonu (1078 + 545 eiro) un vēl dažādas ekstras, cena aug straujā progresijā. Mūsu demo auto cena – 41 672 eiro. Labi aprīkots eksemplārs par divu bāzes modeļu cenu. Šo stāstu jau esam dzirdējuši.

    Jāņem vērā, ka šeit nebija atpakaļskata kameras, 18 collu diski, stāvvietā novietošanas palīgs, regulējamie amortizatori un citas papildus opcijas. Tātad šie vēl nav cenu griesti. Ja vēlaties iegūt sportisku braukšanas pieredzi, par šo naudu var iegādāties Polo GTI un kabatā paliktu vairāki tūkstoši degvielai un periodiskai priekšējo riepu maiņai.

    No augstās cenas gan izriet divi pozitīvi argumenti. Pirmkārt, premium zīmols labāk noturēs savu tālākpārdošanas vērtību nekā konkurenti. Otrkārt, augstais cenu slieksnis nosaka, ka šī nav masveida prece, kuru jau pēc mēneša redzēsim katrā pilsētas krustojumā. Dažiem pircējiem šāds fakts nav mazsvarīgs.

    Tehnika

    A1 arsenālā nav neviena dīzeļdzinēja, taču ir pieejams pietiekami plašs spektrs benzīna turbomotoru. Volkswagen Polo tests pierādīja, ka šāda izmēra automašīnām mūsdienās pilnībā pietiek ar trīscilindru 1,0 litra motoru, tomēr mūsu testētais A1 ieguvis 1,5 litru TFSI. Šajā brīdī mazulītim parādās īsts krampis. Papildus visai straujai ātruma uzņemšanai, četrcilindru motors strādā mierīgāk un šosejas apdzīšanas manevros jūtas komfortablāk. Testa braucienu noslēdzām ar 6,2 l/100km patēriņu, kas ļauj ar pilnu bāku nobraukt aptuveni 670 km. Ražotāja noteiktais patēriņa rādījums ir par litru mazāks un ar ļoti godīgas braukšanas manierēm mēs šo starpību varētu vēl nedaudz samazināt.

    Mehāniskā transmisija pieejama tikai 1,0 l TFSI motoram, kamēr pārējās modifikācijas sajūgtas ar S tronic automātisko pārnesumkārbu. Tas gan nemazina braukšanas prieku, jo, pateicoties S line pakotnei, A1 automātiski iegūst sporta balstiekārtu, zemāku klīrensu un 17 collu diskus. Aktivizējot sporta režīmu, A1 sakož zobus un saspridzinās. Smagnējāka un paklausīgāka stūre, stingra piekare un kartingam līdzīga manevrētspēja sagādās jautrus mirkļus.

    Ņemot vērā to, ka testa brauciena laikā neiemanījāmies atslēgt līniju asistentu (centrālajā displejā var atslēgt tikai stūres vibrāciju), sistēmas uzraudzība mums lika līkumot ievērojot ceļa apzīmējumus un negriezt iekšmalas vietās, kur citkārt to būtu darījuši. Kā izrādās, poga atrodas pagrieziena slēdža galā, vizuāli slēpjoties no vadītāja acīm. Šoreiz tas nāca tikai par labu, vēlreiz pārliecinoties par stabilo gaitu arī lielā ātrumā.

    Ak jā, neaizmirsīsim arī gaviles par mehānisko rokasbremzi, kas priekšpiedziņas braucējiem ziemā ir tuvs draugs. Azarta ziņā A1 ir tuvu Mini hečbekam, sportošanas vēlmei vienlaikus netraucējot ikdienas braucējiem.

    Kā ierasts šīs klases automašīnām, manevrēšana pilsētā būs vienkārša. Priekšējā un sānu pārskatāmība ir laba, taču aizmugures statnes veido visai lielu aklo zonu, tāpēc atpakaļskata kamera (381 eiro) vai vismaz distances sensori (aizmugurē 403 eiro, priekšā un aizmugurē 752 eiro) būs noderīgi. Ja bedres un nelīdzenumi būs A1 ikdiena, tad labāk priekšroku dot 16 collu diskiem un standarta balstiekārtai.

    Kopš tika ieviesta jaunā Audi nomenklatūra, uz bagāžnieka vāka redzamo skaitļu nozīmi iegaumējis tikai retais. Pilnīga izpratne par šo jaunievedumu ir vien Ingolštatē, jo A1 aizmugurē redzamie skaitļi garāmgājējus vēl joprojām mulsina arī šobrīd. “35” uzraksts nesimbolizē nedz 3,5 litru motoru, nedz 350 zirgspēkus. Lūk, Audi A1 motoru atšifrējums:

    • 25 – 1,0 litra TFSI ar 95 ZS (nav pieejams Latvijā)
    • 30 – 1,0 litra TFSI ar 115 ZS
    • 35 – 1,5 litru TFSI ar 150 ZS
    • 40 – 2,0 litru TFSI ar 200 ZS

    115 ZS versija būs pilnīgi pietiekama ikdienas vajadzībām, taču lielākai pārliecībai var izvēlēties 150 ZS versiju. Ja vēlaties iekāpt hot hatch kurpēs, bet klasiskie modeļi nerosina apetīti, no Polo GTI aizgūtais turbomotors attīstīs 200 ZS, ļaujot sasniegt 100 km/h 6,5 sekundēs. Karsti!

    Plusi

    • Sportiska un ikdienai piemērota gaita
    • Klasei atbilstoša ietilpība
    • Multimediju sistēmas darbība

    Mīnusi

    • Augsta cena
    • Papildaprīkojumā iekļautas opcijas, kurām būtu jābūt bāzes versijā
    • Durvju apdares kvalitāte

    Rezumējums

    Azartisks, enerģisks un kičīgs premium zīmola hečbeks, kura mērķauditorija būs labi situēti jaunieši. Var teikt – laba izvēle tiem, kuri gatavi šādu naudas summu veltīt kompaktam hečbekam. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunais Audi A1 ir kļuvis ievērojami labāks jebkurā aspektā, vienlaikus piedāvājot labākas gaitas īpašības un interjera kvalitāti kā konkurenti.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē