Augot pieprasījumam pēc krosoveriem un apvidus auto, Stelvio pievienošanās segmentam raisa cerības, ka šis varētu kļūt par līdzīgu veiksmes stāstu kā Porsche, Seat vai Jaguar. Alfa Romeo jaunajā Giorgio platformā ieguldījis vienu miljardu eiro, skaidri norādot, ka šī aizmugures un pilnpiedziņas platforma ļaus izveidot automašīnu, kuru iekāros līdzšinējie BMW un Mercedes-Benz pircēji. Uz Giorgio platformu tiek liktas lielas cerības arī nākotnē, uz tās bāzējot gan nākamos Alfa Romeo, gan Maserati modeļus.
Itāļu glezna
Nav nekāds pārsteigums, ka Stelvio atgādina paceltu Giulia, jo šis apgalvojums ir gandrīz patiess – tiem taču ir viena platforma! Vizuāli krosovers ieguvis to pašu masīvo V veida radiatora režģi, šaurus LED lukturus un citus virsbūves akcentus. Nav iemesla mainīt to, kas izskatās pievilcīgi. Protams, priekšējai numura zīmei vēl joprojām nav atvēlēta pienācīga vieta. Līdzības ir arī aizmugures lukturiem, bet izplūdes sistēmu rotā masīvi hromēti izpūtēja uzgaļi.
Citi lasa
Stelvio ir auto, kuram būtu ieteicams izvēlēties nevis klasisko pelēcīti, bet gan kādu košāku krāsu. Interjers šķiet līdzīgs sedanam, tomēr Stelvio šis tas ir individualizēts. Paneļa vidējā un augšējā daļa ieguvusi plūdenāku formu, vienlaikus mazāk izceļot durvju rokturu ietvarus.
Viduskonsole ir nedaudz pavērsta pret vadītāju, kas bija izteikti raksturīga iezīme vecākiem Alfa Romeo modeļiem.
Izšūts zīmola logotips uz sēdekļu pagalvjiem un mīksti apdares materiāli norāda uz centieniem radīt vietu, kur būtu patīkami atrasties. Kvalitātes ziņā mēs gan vēlētos nedaudz modernāku multimediju sistēmu, mazāku brīvkustību slēdžos, ar ko tiek kontrolēta sistēmas darbība, kā arī taustei un skatam tīkamāku transmisijas pārnesumu sviru. Arī vēja trokšņi varēja būt labāk noslāpēti.
Lai kā tiktu bīdīti priekšējie sēdekļi, salonā brīvi varēs sasēsties četri pieaugušie. Tiem, kuru augums tuvojas 1,90 m, labāk sēdēt priekšā, jo jumta līnija aizmugurē liks nedaudz pieliekt galvu. Jāatceras, ka Stelvio ir iemesls, kādēļ dienas gaismu neieraudzīja Giulia universālis. No šī modeļa tiek gaidīts ne vien stils, bet arī praktiskās īpašības. Bagāžnieka ietilpības ziņā tas atrodas līdzās Macan un F-PACE, nodrošinot 525 l telpu. Praktiska forma, liels atvērums un iespēja iegūt lielu plašumu, nolaižot aizmugures sēdekļus attiecībā 40:20:40.
Stelvio gaitas īpašības
Salīdzinājumā ar Giulia, Stelvio ir par 190 mm augstāks, izmantojot garākas un stingrākas atsperes. Itāliešu krosovers ieguvis Q4 (nejaukt ar Audi) pilnpiedziņas sistēmu, kas laba ceļa apstākļos izmanto tikai aizmugures tiltu. Braucot pa slidenu ceļu, līdz pat 50% jaudas tiek novadīta priekšējam tiltam. Atkarībā no tirgus Stelvio būs pieejams arī aizmugures piedziņas versija.
Saglabājis līdzvērtīgas gaitas īpašības (cik vien tas iespējams krosoveram) kā Giulia, tā izstrādi uzraudzījis galvenais inženieris Roberto Fedeli, kurš iepriekš strādājis pie Ferrari modeļu izveides. Velkošie riteņi aizmugurē un manevrējošie riteņi priekšā ir kombinācija, kas ļāvusi BMW un Mercedes-Benz ilgus gadus būt līderiem braukšanas īpašību ziņā.
Pat standarta versijā Stelvio piemīt Alfa Romeo raksturīgais azarts, uzlūkojot pat tādus segmenta atlētus kā Porsche Macan un Jaguar F-Pace.
Tas gan ne visiem braucējiem būs pa prātam, vēloties no krosovera sagaidīt mīkstāku un relaksējošāku gaitu. Gaitas īpašības uzlabojuši risinājumi svara ierobežošanā, izmantojot oglekļa šķiedras reduktoru, kā arī alumīnija virsbūves detaļas un motora blokus. 1660 kg pašmasa to padarījusi par vieglāko sava segmenta pārstāvi – par 145 kg vieglāku nekā BMW X3.
Pilno potenciālu, protams, atklās tikai Quadrifoglio versija. Kas notiek, ja nobrauc no asfalta? Iespējams, ka bezceļiem un dubļu vannām Stelvio var tikt cauri, bet patiesībā tas nevienu neuztrauc, jo šis auto ir jābauda. Alfa faniem piestāv tīrība, gludi ceļi un brauciena izgaršošana.
Alfa Romeo tehnika
Garlaicīgi nav arī zem motora pārsega. Stelvio ieguvis jaudīgu četrcilindru dzinēju arsenālu no Giulia. 2,0 l benzīna motors nopērkams ar 200 vai 280 ZS. Pirms pieminēt tā veiktspējas rādītājus, uzreiz varam teikt, ka arī 200 ZS modifikācija veiksmīgi tiek galā ar pilnpiedziņas SUV svaru. 6,7 s ieskrējiens līdz 100 km/h ir pilnīgi pietiekams ikdienas satiksmei, savukārt jaudīgākā versija uzrāda 5,2 s, kas ir sporta auto raksturīgs laiks. Vidējais degvielas patēriņš ap 8 l.
Četrcilindru dīzeļa tarkšķēšana tik mākslinieciskam itāliešu zīmolam nepiestāv.
Tomēr, ja ar to varat samierināties, tad kompensācijā saņemsiet degvielas ekonomiju, kas svārstīsies ap 7– 8 l. 2,2 l dīzelis pieejams 150, 180 un 210 ZS jaudas modifikācijā, griezes momentam sasniedzot 470 Nm, padarot jebkuru straujāku manevru par vieglu izpriecu. Vēlāk pievienosies arī Quadrifoglio modifikācija ar 2,9 l V6 dzinēju, attīstot 510 ZS un 600 Nm.
Ražotājs vēsta, ka šis būs ātrākais SUV, kas viesojies Nirburgringas trasē. Visi agregāti sajūgti ar astoņpakāpju ZF transmisiju, līdzīgi kā BMW un Jaguar, automātiski norādot uz kvalitātes zīmi. Pārnesumus iespējams mainīt arī mehāniski ar alumīnija lāpstiņām, kas novietotas uz stūres statnes. Stelvio vairāku iemeslu dēļ šķiet ļoti līdzīgs auto Jaguar F-PACE.
Visai eksotisks zīmols ar sporta auto gēniem, pirmais zīmola SUV modelis un vairākas citas saderības, taču vienā faktorā šiem abiem it nemaz nesaskan – tā ir cena. F-PACE sākuma cena ir 45 900 eiro, taču Stelvio pieejams jau no 36 990 eiro.
Iespaids
Tā vien liekas, ka Alfa Romeo pašmērķis nav konkurēt ar vācu milžiem, bet gan piedāvāt savu alternatīvu krosoveru segmentam. Tas var nostrādāt
Rezumējums
Alfa Romeo atvēris jaunu lappusi zīmola vēsturē. Viens no retajiem krosoveriem, uz kuru ir patīkami skatīties un ar kuru vēl patīkamāk braukt.