Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • "Volkswagen Tiguan Allspace" pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    21. marts, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Izmēram ir nozīme. To pierāda jaunais «Tiguan Allspace», kas piedāvā vēl vairāk vietas mantām un papildus sēdvietas aizmugurē.

    Ar jaunākās paaudzes «Tiguan» krosoveru un tā atjaunināto versiju esam iepazinušies jau iepriekš, taču tagad populārā modeļa klāstu papildinājusi vēl viena versija – «Tiguan Allspace».

    Dizains & praktiskums

    No pirmā acu uzmetiena «Allspace» būtiski neatšķiras no ierastā «Tiguan». Papētot sīkāk atklājas, virsbūve ir garāka, uz jumta novietoti reliņi un eksterjerā veiktas dažas niansētas izmaiņas, tomēr citas nozīmīgas indikācijas par «Allspace» identitāti acīs nekritīs. Tā vai citādāk, šis auto izskatās pievilcīgi.

    Salīdzinot ar standarta versiju, «Allspace» starp priekšejo un aizmugurējo asi ieguvis papildus 109mm, kopumā pastiepjoties par 215 mm – tas atspoguļojas salona ietilpībā.

    Aizmugurē izvietotas papildus divas sēdvietas, kas ļaus uzņemt uz klāja mazākos pasažierus vai tos pieaugušos, kuri ir gatavi samierināties ar ierobežotu komfortu. Jāatzīmē, ka tikai retais SUV var lepoties ar papildus sēdvietām, kurās būtu ērti arī garāka auguma braucējiem, tāpēc to nevarētu uzskatīt tikai par «Allspace» trūkumu.

    Vidējās rindas sēdekļus iespējams pabīdīt, pielāgojot brīvo kāju vietu un bagāžas nodalījuma ietilpību pēc vajadzības.

    Papildus sēdvietas noder ne tikai situācijās, kad braucat seši vai septiņi cilvēki. Šāds risinājums ir krietni ērtāks arī braucot piecatā, jo otrajā sēdekļu rindā tikai ļoti retos gadījumos var ērti sasēsties trīs cilvēki, tāpēc «Allspace» būs noderīgs pirkums arī mazākām ģimenēm.

    Gadījumā, ja braucēju skaits ir mazāks, aizmugures sēdekļus var viegli ielaist grīdā un izmantot bagāžas nodalījuma plašumu. Bagāžnieks nebūs tik liels kā «Peugeot 5008» un «Škoda Kodiaq», tomēr ievērojami ietilpīgāks par standarta «Tiguan» vai kādu no kompaktajiem sāncenšiem.

    Kā tas ierasts aktuālajās «Volkswagen» modeļu paaudzēs, teju visas funkciju pārvaldības pogas ir skārienjūtīgas. Ja pie klimata kontroles slaideriem var censties pierast, tad attaisnot skārienjūtīgo pogu ieviešanu uz stūres vēl joprojām nav iespējams.

    Interjera dizains saglabāts ierastajā «Volkswagen» stilā, radot maz pārsteigumu, tādejādi izvairoties no liekiem sarūgtinājumiem. Vietās, kurām pieskaramies biežāk, izvēlēto apdares materiālu kvalitāte ir vienlīdzīga ar «Škoda Kodiaq», tomēr kopējā sajūta šķiet nedaudz augstvērtīgāka. Tātad viss ir kārtībā.

    Dzinēji & gaita

    «Allspace»aizguvis vairumu no standarta modeļa dzinēja gammas, piedāvājot kā benzīna, tā arī dīzeļa agregātus.

    Ņemot vērā, ka auto ir lielāks un gatavs uzņemt potenciāli lielāku pasažieru skaitu, 2,0 litru dīzelis tiek piedāvāts ne tikai ar 150, bet arī 200 ZS modifikācijā. To iespējams sajūgt gan ar sešpakāpju mehānisko, gan septiņpakāpju DSG automātu.

    Izvēloties otro opciju, pieejama arī 4Motion pilnpiedziņa ar dažādiem bezceļu braukšanas režīmiem. Uz sniegota un apledojuša ceļa «Allspace» pilnpiedziņa radīja pārliecību, ka ģimenes krosovers spēs visai tālu tikt arī sarežģītos ceļa apstākļos.

    Iespējams, tas ir tikai psiholoģisks triks, taču līdzīgi kā «Peugeot 5008» gadījumā, arī šeit šķiet, ka pilotējam garu laineri. «Allspace» gaitas komfortu ietekmē uz mūsu automašīnas uzstādītie lielizmēra diski, taču kopumā brauciens ir pietiekami plūdens un mīksts, vienlaikus neradot virsbūves grīļošanās sajūtu. Varētu teikt, ka tas ir pat visai aizraujošs, kas septiņvietīgajiem SUV nav tipiski.

    Tiesa, arī «Tiguan R» pārsteidza tieši ar negaidīti lielu adrenalīna un jautrības devu, tāpēc ir skaidrs, ka arī lielāka izmēra krosoveri būs azartiskākiem vadītājiem tīkami.

    Ja sportiska gaita ir prioritāte, par 276 eiro pieejama sporta pakete, kas par 10 mm pazeminās virsbūves klīrensu, savukārt progresīvā stūres iekārta ļaus ar mazāku piepūli veikt precīzākus manevrus.

    Ņemot vērā, ka adaptīvā balstiekārta ir par papildus maksu (1019 eiro) un sniedz salīdzinošu nelielu artavu komforta uzlabošanā, mēs ieteiktu divreiz padomāt par šīs opcijas izvēli.

    Benzīna klāstā saglabāts 1,5 l (150 ZS) un 2,0 l TSI agregāts (190 – 245 ZS). Jaudīgākajā versijā septiņvietīgais SUV 100 km/h sasniedz tikai 6,2 sekundēs. R versija ar 320 ZS šeit nebūs, tāpat šeit nav pieejams arī standarta Tiguan piedāvātais 1,4 litru eHybrid spraudņa hibrīds.

    Mēs izmēģinājām «Allspace», kas aprīkots ar 2,0 litru TSI motoru, attīstot 190 ZS. Lai arī paātrinājuma brīdī būs dzirdams motora troksnis, kopumā pat šī jaudas versija ir pietiekama, lai veikli iekļautos pilsētas plūsmā un apdzītu nesteidzīgākus braucējus uz šosejas.

    Diemžēl DSG transmisija uz mūsu darbībām atsaucas novēloti, pārlieku nesteidzoties ar pārslēgšanos uz zemāku pārnesumu. Vienīgais veids, kā to apiet un iegūt tūlītēju paātrinājumu – izmantot aiz stūres esošās lāpstiņas.

    Pēc veiktiem 450 km, 2,0 litru TSI motora vidējais degvielas patēriņš bija 8,7 l/100km, kas teju mats matā sakrīt ar ražotāja noteikto.

    Aprīkojums & cena

    «Allspace»pieejams trīs aprīkojuma līmeņos – «Life», «Elegance» un «R-Line». Mūsu demo auto aprīkots ar pēdējo no tiem, ģimeniskajam krosoveram piešķirot nedaudz sportiskāku tēlu.

    Visas versijas ir labi aprīkotas, taču, pievienojot tam vēl dažus labumus no papildaprīkojuma klāsta, tas ātri vien sadārdzinās automašīnas cenu, padarot «Allspace» par dārgāku pirkumu nekā «Peugeot 5008» (31 900 eiro), «Seat Tarraco» (31 500 eiro) vai «Škoda Kodiaq» (26 900 eiro), kas arī piedāvā septiņu sēdvietu konceptu.

    «Volkswagen Tiguan Allspace» sākumcena ir 34 460 eiro, kas ir par aptuveni 2500 eiro dārgāk nekā standarta «Tiguan». Augstās cenas aizstāvībai var teikt, ka «Volkswagen» labi prot saglabāt savu vērtību, turklāt tam ir piecu gadu garantija.

    Jāņem vērā, ka šāda tipa krosoveros trešā sēdekļu rinda var būt pieejama par papildus maksu. «Volkswagen» gadījumā – 674 eiro.

    Aizmugurē sēdošajiem pieejama arī atsevišķa klimata kontrole un pat sēdekļu apsilde (248 eiro), ja šīs opcijas tiek izvēlētas. Priecē, ka spožie un efektīvie «IQ. Light Matrix» lukturi «Elegance» un «R-Line» aprīkojuma līmenī iekļauti jau auto cenā.

    Aizmugures skata pārskatāmība ir ierobežota, tāpēc lieti noderēs atpakaļskata kamera, kas pieejama par 402 eiro. Kvalitatīvas mūzikas cienītājiem paredzēta «Harman Kardon »11 skaļruņu audio sistēma ar sabūferi, kas pieejama par 841 eiro.

    Arī citu iekārojamu ekstru netrūkst – panorāmas jumts, 20 collu diski, elektriski atverams bagāžas nodalījums, “keyless entry”, sporta komforta sēdekļi, bezvadu uzlāde.

    Rezumējums

    Tiguan «Allspace» ir izskatīgs un kvalitatīvs ģimenes krosovers, kas jau tā pievilcīgo standarta «Tiguan» papildina ar lielu bagāžas nodalījumu vai papildus divām sēdvietām aiz otrās sēdekļu rindas.

    Tiesa, visus šos labumus konkurenti piedāvā par nedaudz lētāku summu. Līdzīgi kā ar vairumu konkurentu, labāk «Allspace» uztvert kā piecvietīgu SUV ar lielu bagāžnieku nevis pilnvērtīgu septiņvietīgu krosoveru.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē