Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • «Volkswagen ID.5 GTX» elektroauto pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    27. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Elektriskā «Volkswagen ID.» sērija sāk uzņemt apgriezienus, laižot klajā jau trešo modeli. Vispirms «ID.3», tad «ID.4» un tagad «ID.5». Katrs no tiem kļuvis arvien lielāks, un jau pavisam drīz varēsim sagaidīt arī elektrisko busiņu «ID. Buzz.» Kamēr vēl gaidām hipiju auto reinkarnāciju, Latvijā ieradies jaunais «ID.5» tā jaudīgākajā versijā – «GTX» .

    «ID.5» eksterjerā un interjerā ir daudz līdzību ar ģimenisko «ID.4», un tas nav nekāds pārsteigums – šo auto var uztvert kā sportisko «ID.4» versiju. Līdz pat B statnim abi modeļi ir kā divas ūdens lāses.

    Jo tuvāk ejam auto aizmugurei, jo vairāk pamanām tā sportisko profilu. Slīpa jumta līnija, kupejas siluets, neliels spoilers un 21 collas vieglmetāla diski radījuši virsbūvi, ko «Volkswagen» sauc par apvidus kupeju. Protams, ārienes pievilcībai palīdz arī karaliski sarkanā (kings red) krāsa, tomēr jāatzīst, ka «ID.5 GTX» izskatās pievilcīgi un tas nudien nav nekāds pārsteigums.

    «Volkswagen» pēdējos gadus mūs lutinājis ar vairākiem simpātiskiem modeļiem – «Arteon Shooting Brake»,«Tiguan R», «Taigo» –, un priecē tas, ka elektriskā divīzija nav novirzījusies no kursa.

    «ID.5» interjers ieturēts minimālismā, galveno funkciju pārvaldību uzticot skārienvirsmām gan uz paneļa, gan stūres. Kā modernam elektroauto pienākas! Runājot par salona ietilpību, šī nav pirmā reize, kad jāsecina, ka slīpā jumta līnija nav jūtami samazinājusi brīvo telpu virs mūsu galvām. Tas joprojām ir auto, kurā ērti jutīsies četri pieaugušie, savukārt bagāžnieks nav kļuvis mazāks kā «ID.4» – kravas telpa joprojām ir 549 litri. Dažādi sīklietu nodalījumi izbārstīti salonā, tāpēc visām mantām atradīsies savs stūrītis.

    Priekšā sēdošajiem ir pat četri glāžu turētāji, bet aizmugures elkoņbalstā šim nolūkam iestrādāti dažādu izmēru turētāji, sākot ar šotu glāzītei piemērotu vietu, beidzot ar termokrūzes turētāju. Komfortabls, plašs un patīkams – tā varētu raksturot braucienu ar «ID.5 GTX».

    Masīvais jumta stikls automašīnu padara par sava veida akvāriju, ļaujot uz visām pusēm vērot apkārtējo ainavu. Tas īpaši patiks aizmugurē sēdošajiem. Vadītājam skatu uz aizmuguri nedaudz ierobežo spoilers, taču tas nav būtisks trūkums, jo auto aprīkots ar distances sensoriem un kameru, kas īpaši svarīgi ir pilsētvidē. Būtiski, ka automātiskās parkošanās palīgs lieliski tiek galā ar sarežģītāko uzdevumu – auto paralēlo novietošanu stāvvietā. Pat šaurā vietā 4,6 m garais auto ierūmējās bez lieka stresa.

    Tāpat ļoti skrupulozi strādā automātiskā bremzēšanas sistēma, braucot uz aizmuguri, veikli nobremzēs. Gan pilsētā, gan arī ārpus tās balstiekārta absorbē lielāko daļu ceļa nelīdzenumu, un pat grants ceļa trepe nespēja satricināt ID.5 gaitu. Komforts ir elektrisko automašīnu trumpis, un mūsu ceļos šo priekšrocību varam izbaudīt par visiem simts. Ja padomā ir jestrāka braukšanas maniere, tad «GTX» ir sporta režīms, lai censtos pielāgoties šādām prasībām. Gandrīz 2,2 tonnu svars taisnēs tiek pietiekami labi maskēts, bet līkumos auto atgādinās par vienkāršiem fizikas likumiem.

    «GTX» nav jāuztver kā sporta auto, drīzāk kā komfortabls elektroauto ar jaudas rezervi. Gan «ID.4», gan «ID.5» izmanto vienu platformu, tāpēc redzamas līdzības arī elektromotoru jaudā un akumulatora kapacitātē. Standarta «ID.5» pieejams ar 174 un 204 ZS, bet mūsu testa auto ir īpašajā «GTX» versijā.

    «GTX» var uzskatīt par veco laiku «GTI», demonstrējot maksimālo jaudu, kādu modelis šobrīd var attīstīt. Līdzīgi kā «ID.4 GTX», arī «ID.5 GTX» attīsta 299 ZS un 460 Nm. 100 km/h sasniedz 6,3 sekundēs, bet maksimālais ātrums ierobežots pie 180 km/h atzīmes.

    «4MOTION» pilnpiedziņā uz katras ass uzstādīts pa vienam elektromotoram. Aizmugurē novietotais agregāts attīsta 204 ZS, kalpojot kā automašīnas galvenais stūmējspēks.

    95 ZS priekšējais motors pieslēgsies straujāka paātrinājuma gadījumā. Visām «ID.5» versijām ir 82 kWh baterija (izmantojamā kapacitāte 77 kWh). Pateicoties 400 voltu sistēmai, «ID.5» atbalsta 135 kW uzlādi, veicot 8–50% uzlādi vien 36 minūtēs, bet 100 km sniedzamību varētu iegūt vien septiņās minūtēs. Pie mums ātrās uzlādes stacijas lielākoties dod ārā līdz 50 kW, kas arī ir pietiekami, lai stundas laikā mēs būtu uzlādējuši gandrīz pilnu bateriju. Mājās var izmantot 7,4 kW vai 11 kW uzlādi, uzpildot bateriju nakts laikā. Daudzus interesē tas, cik tālu ar vienu uzlādi varēs nobraukt.

    Mazjaudīgajās versijās papīros norādītā sniedzamība ir 516–523 km. «GTX» versijā tā sarūk līdz 491 km. Ja ņemam vērā to, ka Latvijā ir četri gadalaiki, varam rēķināties, ka ar pilnu uzlādi varēsim nobraukt vismaz 300 km. Kamēr laiks ir pietiekami silts, distance būs aptuveni 400 km, bet vasarā ar ekonomiskas braukšanas iemaņām varēs pietuvoties arī 500 km.

    Pilnībā uzlādēta baterija mums ļāva veikt aptuveni 400 km, lai arī ražotāja norādīto 17,9 kWh/100 km patēriņu pārsniedzām par 1,5 kWh/100 km.

    «Volkswagen» arvien aktīvāk sācis griezt elektroauto ratu. Sportiskais «ID.5 GTX» nebūs pats lētākais pirkums, taču tas demonstrē ļoti pārliecinošu sniegumu, padarot to par vienu no pievilcīgākajām izvēlēm ģimenes elektroauto segmentā.

    Reklāmas materiāls tapis sadarbībā ar Volkswagen.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē