Kad 2014. gadā dienasgaismu ieraudzīja pirmās paaudzes X4, modeļa vēstījums un misija sākotnēji lika neizpratnē saraukt pieri. Auto tika veidots uz X3 bāzes, taču bija dārgāks un nepraktiskāks, turklāt cena bija tuvu X5 un X6. Šajā īsajā periodā X4 ticis pārdots vairāk nekā 200 000 vienību – tātad tas sniedz sajūtas, kas pārākas par racionāliem apsvērumiem. Nu pienākusi kārta otrajai paaudzei.
X4 eksterjers
Jaunais X4 ir kļuvis lielāks, virsbūvei pastiepjoties par 81 mm garākai un 37 mm platākai nekā iepriekšējam modelim. Autoražotāju virzienā tiek vērsti pārmetumi par vienveidīgajiem dizainiem, kas apgrūtina modeļu atšķiršanu citu no cita, taču šis nebūs tas gadījums. X4 dizains ir aizstūrējis ne vien maksimāli tālu no sava priekšteča, bet pat no esošajiem līdzgaitniekiem. Izteiksmīgo raksturu demonstrē neskaitāmās šķautnes un līnijas, kas caurvij X4 virsbūvi.
No priekšas tas ir radniecīgs X3, taču sānu profilā jaunā modeļa DNA izpaužas agresīvajā jumta līnijā. Vislielāko viedokļu daudzveidību izpelnījies X4 aizmugures tēls, kas no pirmā acu uzmetiena atgādina Mercedes-Benz GLC kupeju, taču ne visiem šāda līdzināšanās šķiet tīkama. Testa X4 ir uzstādīta M Sport X pakotne. Tas uzreiz ļauj pamanīt pelēcīgajā tonī iekrāsotās riteņu arkas un sānu sliekšņus.
SUV interjers
Nekur nav tik labi kā… Šī teikuma noslēgumā varam ievietot divus sinonīmus – mājās jeb X4 salonā. Vadītāja sēdpozīcija ir labākā vieta, kur atrasties X4. Interjera iekārtojums pakārtots tieši braucēja vajadzībām. Lielākā daļa funkciju tiek kontrolētas 10,25 collu displejā, kas paklausīgi seko ne vien vadītāja darbībām ar iDrive apaļo slēdzi, bet arī uztver žestu kustības, balsi un biežāk ierasto skārienvadību. Tāpat vieta atradusies arī fiziskiem klimata kontroles slēdžiem, atvieglojot temperatūras iestatīšanu.
X4 mērķis ir būt pussolīti šikākam, nekā to spēj X3, lai arī abu modeļu saloni pēc to izkārtojuma ir identiski. Vairāk mīkstu, patīkamu ādas materiālu un pat esošās plastmasas virsmas harmoniski iederas kopējā ainā.
Salona ietilpība
Kā paredzams, X4 ietilpības ziņā nesasniedz X3 plašumu, lai arī jaunā modeļa riteņu bāze palielināta par 54 mm. Kupejas tēls un slīpā jumta līnija nozagusi dažus centimetrus no pasažieru telpas, ko gan sajutīs tikai garāka auguma braucēji. Ja vien nevēlaties ar galvu nemitīgi pieskarties tumšajiem griestiem, viens no risinājumiem ir sēdēt nedaudz ieslīpi, jo vietas kājām šeit netrūkst.
Lai pielāgotu sēdpozīciju, atzveltnes slīpumu iespējams mainīt. Ņemot vērā to, ka transmisijas tunelis visai ievērojami atdala abas sānu vietas un vidējais sēdeklis ir šaurs, aizmugure nebūs piemērota vairāk kā diviem pasažieriem. Tāpat arī aizmugurējo durvju atvērums dažiem šķitīs pārāk šaurs.
Mūsu skatījumā lielāks trūkums ir atpakaļskata redzamība. Skats uz aizmuguri atgādina lūkošanos caur bunkura šaujamlūku. Aizmugures statņi ir masīvi, un logs ir pavisam neliels, turklāt vidējās sēdvietas galvas balsts pilnībā aizsedz laukumu, kurā esam raduši raudzīties uz auto, kas seko. Protams, X4 ir apgādāts ar 360 grādu kameru, kas ļauj atjautīgi skatīties uz visām debespusēm.
Priekšējam skatam uzstādīta augstas kvalitātes kamera, kuras objektīvs lieliski piemērots barjeru, apmaļu un citu šķēršļu uzlūkošanai, turklāt platleņķa skats ļauj pārskatīt nepārredzamus krustojumus.
Bagāžniekā būs grūti pārvadāt augstus priekšmetus, taču čemodānus vai citas praktiskākas formas mantas varēs salikt vairāk, nekā varētu vēstīt sportiskais dizains. Mērot ietilpību litros, X4 bagāžnieks ir 525 l plašs, kas ir tikai par 50 l mazāk kā X3, bet par 25 l vairāk nekā vecajam X4, GLC Coupe vai Macan (visiem ap 500 l).
Garāku lietu pārvadāšanai sēdekļus var nolaist attiecībā 40/20/40, izveidojot līdzenu grīdu un palielinot ietilpību līdz 1430 l. Sīklietas var novietot zem bagāžnieka grīdas vai salonā, kur mazo nodalījumu netrūkst.
Gaitas īpašības
Vai pareizāk būtu teikt – uz trases? Negaidīti, bet X4 stingrā balstiekārta un Servotronic stūres vadība paklausīgi seko visām mūsu roku kustībām, itin viegli ļaujot iztēloties, ka ar šo SUV mēs varētu doties arī trases līkločos. Un par papildus 380 eiro 2,0 l dīzelim ir pat uzstādītas M sporta bremzes!
Interjera pārvērtības novērtējam ar acīm, taču inženieru paveikto zem virsbūves varam izjust katrā nobrauktajā kilometrā. Jaunais modelis kļuvis par 50 kg vieglāks, samazinot arī smaguma centru un paplašinot aizmugurējo asi.
Salīdzinājumā ar X3 piekare ir stingrāka, taču ne traucējoša. Aktivizējot sporta režīmu, instrumentu panelī krāsu gamma tiek nomainīta uz sarkano toni, spidometrā atstājot vien būtiskākās ātruma atzīmes.
Rezultātā X4 pēc savas uzvedības uz ceļa šķiet līdzīgs 4. sērijai, tikai ar augstāku klīrensu, spējot ievilkt savos grožos arī kādu Porsche Macan vai Alfa Romeo Stelvio pircēju. Turklāt šī pat nav M40i modifikācija.
X4 nav tikai sportistiem, bet arī komforta piekritējiem. Braukšanas komforts nāk komplektā ar neizbēgamu ātruma izjūtas pazaudēšanu. Viegli, laiski un patīkami. Pat četrcilindru dīzeļa troksnis tiek veiksmīgi notušēts līdz brīdim, kad pietuvojamies tahometra skalas beigu daļai. Vēl tikko sporta sekcijā slavētā adaptīvā balstiekārta, kas pieejama par 512 eiro, bez problēmām absorbē dažādus nelīdzenumus un seguma šuves, lai gan ir R20 Run Flat riepas.
BMW dzinēji
Testa xDrive20d slēpj ikdienai piemēroto četrcilindru 2,0 l dīzeļdzinēju. 190 ZS motors veiksmīgi tiek galā ar X4 izmēriem, vidēji patērējot aptuveni 7,5 l/100 km. Kā alternatīva tiek piedāvāta šādas pašas kubatūras xDrive25d versija ar 231 ZS, kā arī 2,0 l benzīna motori ar 184 un 252 ZS. Tomēr caur racionālo prizmu X4 vienkārši nav iespējams uzlūkot.
Tā dizains, braukšanas īpašības un kopējais tēls, mūsuprāt, ir kā radīts Bavārijas sešcilindru motoriem, priekšroku dodot vispirms M40i un tad M40d versijai. Pirmais no tiem attīsta 360 ZS un 500 Nm griezes momentu, paātrinoties līdz 100 km/h 4,8 s.
Lai arī kura no modifikācijām būtu tuvāka, visi motori tiek savienoti ar 8AT. Ja pārslēgšanos nevēlaties uzticēt elektriskajām smadzenēm, kontroli var pārņemt savās rokās, mainot pārnesumus ar lāpstiņām, kas novietotas aiz stūres. Tāpat visām versijām ir xDrive pilnpiedziņa.
Aprīkojums
Mūsdienu autobūvē vairs neviens nebrīnās, ka papildaprīkojums var veidot ievērojamu daļu no auto cenas. Par ekstrām sakrājot gandrīz 25 000 eiro, sakomplektētais X4 tuvu pilnībai. Par 3992 eiro var iegūt Model Sport X pakotni, kurā ietilpst R20 collu diski ar dažāda platuma riepām, sporta sēdekļi ar lielisku sānu atbalstu, daudztoņu salona apgaismojums, M ādas stūre, M Sport X eksterjera paka un citi labumi.
Vēl par papildu maksu iegūstam autonomo apsildi (1264 eiro), panorāmas lūku (1264 eiro) un Harman Kardon audiosistēmu (595 eiro). Kas attiecas uz sēdekļiem, tad par ādas salonu jāmaksā 1149 eiro, par elektrisku sēdekļu vadību 1017 eiro, par elektriski vadāmu atzveltnes izliekumu 215 eiro, bet par apsildi 314 eiro. Lūk, mācībstunda visiem pārdošanas speciālistiem!
Innovation pakotnē (2364 eiro) papildus head-up displejam un adaptīvajiem LED lukturiem ietilpst arī gudrā atslēga ar displeju. Ikdienas lietošanā gan tā nav pārāk ērta, un atšķirībā no 5. sērijas X4 nevar braukt kā ar radio vadāms auto. Tā vietā varam iestatīt autonomās apsildes taimeri vai aplūkot informāciju par degvielas bākas saturu, atstātām gaismām utt.
Motoru veidi
|
xDrive20i |
xDrive30i |
M40i |
xDrive20d |
xDrive25d |
xDrive30d |
M40d |
||
Darba tilpums: |
1998 cm3 |
1998 cm3 |
2998 cm3 |
1995 cm3 |
1995 cm3 |
2993 cm3 |
2993 cm3 |
||
Jauda: |
135 kW (184 ZS) pie 5000–6500 apgriez./min |
185 kW (252 ZS) pie 5200–6500 apgriez./min |
260 kW (353 ZS) pie 5500–6500 apgriez./min |
140 kW (190 ZS) pie 4000 apgriez./min |
170 kW (231 ZS) pie 4400 apgriez./min |
195 kW (265 ZS) pie 4000 apgriez./min |
240 kW (326 ZS) pie 4400 apgriez./min |
||
Griezes moments: |
290 Nm pie 1350–4250 apgriez./min |
350 Nm pie 1450–4800 apgriez./min |
500 Nm pie 1550–4400 apgriez./min |
400 Nm pie 1750–2500 apgriez./min |
500 Nm pie 2000 apgriez./min |
620 Nm pie 2000 apgriez./min |
680 Nm pie 1750–2750 apgriez./min |
||
Ātrumkārba: |
8AT |
8AT |
8AT |
8AT |
8AT |
8AT |
8AT |
||
Pašmasa: |
1795 kg |
1795 kg |
1825 kg |
1815 kg |
1815 kg |
1895 kg |
1970 kg |
||
Maksimālais ātrums: |
216 km/h |
240 km/h |
250 km/h |
212 km/h |
230 km/h |
240 km/h |
249 km/h |
||
Paātrinājums 0–100 km/h: |
8,3 s |
6,3 s |
4,8 s |
8,0 s |
6,8 s |
5,8 s |
4,9 s |
||
Vidējais degvielas patēriņš: |
7,1 l/100 km |
7,2 l/100 km |
9,0 l/100 km |
5,4 l/100 km |
5,5 l/100 km |
5,8 l/100 km |
6,4 l/100 km |
||
CO2 emisija: |
163 g/km |
1164 g/km |
205 g/km |
142 g/km |
145 g/km |
153 g/km |
170 g/km |
||
Cena eiro: |
no 47 050 |
no 52 750 |
no 69 250 |
no 50 050 |
no 53 650 |
no 57 150 |
no 71 250 |
Testa auto
- Garums/platums/augstums: 4752/1918/1621 mm
- Riteņu bāze: 2865 mm
- Klīrenss: 203 mm
- Riepas: 245/45 R20, 275/40 R20
- Bākas tilpums: 60 l
- Bagāžas ietilpība: 525–1430 l
- Piedziņa: pilnpiedziņa
- Testa auto BMW X4 xDrive 20d cena – 75 860 eiro
Iespaids
Iepriekšējās paaudzes modelis apliecina, ka X4 veido sajūtas, kas nav izmērāmas pēc praktiskās skalas.
Rezumējums
Auto tiem, kas papildus SUV klīrensam vēlas iegūt arī sportiskas gaitas īpašības un kupejai piemītošo dizaina šarmu.