• BMW X2 pirmais testa brauciens

    BMW
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    27. maijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Aizpildot trūkstošo X ķēdes posmu modeļu spektrā, BMW laidis klajā jauno krosoveru mazulīti X2. Pikantais saimes jaunpienācējs dodas aizstāvēt mazo X modeļu godu ar atlēta iemaņām.

    Remdējot pircēju apetīti pēc moderniem visu izmēru premium SUV, 2017. gada beigās klajā nāca trešās paaudzes X3, bet šogad pie mums atceļojis arī lielākais ikss – X7. Līdz ar jaunā X2 pievienošanos, Bavārijas zīmola SUV pulks no eksperimentālā ikss-pieci nepilnu 20 gadu laikā izaudzis līdz septiņiem modeļiem. Lai arī X2 ir izteikts nišas produkts, pircējiem šajā lauciņā izvēles netrūkst, liekot kompaktajam krosoveram pastiepties pirkstgalos un saglabāt nelokāmu pārliecību tā vaibstos.

    Mazais SUV

    BMW logotips automašīnas sānos kalpo kā atsauce uz 1970. gadu CSL Coupe

    Jaunais modelis tiek ražots Rēgensburgas rūpnīcā. Šī ir mājvieta arī X1 modelim, kura bāze kalpo par pamatu X2. Tiem, kas seko līdzi BMW ražošanas tendencēm zinās, ka katram X sērijas modelim ir savs sportiskais brālītis, kuru apzīmē ar pāra skaitli. X6 ir agresīvāks nekā X5, X4 izveicīgāks par X3, savukārt jaunais X2 ir azartiskāks par X1. Modeļu nomenklatūra var radīt mānīgu priekšstatu par virsbūves izmēru. Kā izrādās, X2 ir par 79 mm īsāks un par 71 mm zemāks nekā X1, taču tas netraucē iekasēt aptuveni par tūkstoti lielāku summu.

    Ražotājs šo nodēvējis par sportisko aktivitāšu kupeju un šim pozicionējumam pilnībā atbilst tā dizains, vairākus risinājumus saglabājot no 2016. gadā prezentētā koncepta.

    Gluži kā nikna un uzticama buldoga skatiens, X2 priekšējais tēls ir izteikti agresīvs.

    Masīvajā bamperī iestrādātas apjomīgas gaisa atveres un augstāk novietotas BMW saimei raksturīgās nieres, kuru apakšējā mala ir garāka par augšējo – jaunums mūsdienu BMW klāstā. Tiklīdz zīmola klāstā ir vairāki līdzīgi izmēra krosoveri, modeļa identificēšana acumirklī var pārtapt minēšanas spēlē, taču X2 dizainā iestrādāts akcents, kas neļaus to sajaukt ar nevienu no tā sugas brāļiem, nerunājot par citu marku ražojumiem. Uz aizmugures statnes īpašā goda vietā novietots BMW zilganbaltais logotips, gluži kā tas bija 70. gados ražotajam CSL Coupe.

    BMW interjers

    Salona apdarei pieejamas dažādas krāsu kombinācijas un noskaņas radīšanai paredzēts vairāku toņu interjera apgaismojums.

    Vizuāli interjers ir līdzīgs X1. Lielākā daļa elektrisko sistēmu tiek kontrolētas ar klases līdera cienīgo iDrive sistēmu, kas neprasa papildus uzmanību pat brauciena laikā. Vienlaikus saglabāti arī fiziskie klimata kontroles un radio vadības slēdži. Bāzes versijas iegūs 6,5 collu centrālo ekrānu, bet par papildus maksu var iegūt 8,8 collu skārienjūtīgo ekrānu. Papildus X2 var aprīkot ar krāsaino head-up displeju.

    Atskaitot biezo stūres ratu, kura apņemšana sākumā var šķist nepierasta, vadītājam atrašanās savā sēdpozīcijā garantē labi pavadītu laiku. Kas attiecas uz pasažieriem, sportiskās aprises nedaudz ieviesušas korekcijas salona telpā. Aizmugures sēdekli nav iespējams pabīdīt turp un atpakaļ kā tas ir X1, toties atzveltnes slīpumu gan var regulēt. Garākiem braucējiem aizmugurē būs ierobežota vieta galvai, it īpaši, ja izvēlēsieties panorāmas lūku, turpretim plašums braucēju kājām ir vairāk nekā nepieciešams.

    Līdzīgi kā 1. sērijas modeļos, bagāžas nodalījuma vāka atvēršana notiek ar emblēmas bakstīšanu.

    Mazajiem līdzbraucējiem varētu būt grūtības vērot ārā notiekošo pa šaurajiem aizmugures logiem, taču to kompensē tehnoloģiju radītais komforts. Šeit ir ligzda elektrisko ierīču uzlādei, ventilācijas lūkas, kvalitatīvi skaļruņi (mūsu gadījumā Harman Kardon) un elkoņbalsts ar iestrādātiem glāžu turētājiem. Ņemot vērā īso pārkari, nodalījums ir par 35 l (470 l) mazāks nekā X1, taču, pateicoties dubultajai grīdai un nolaižamajiem sēdekļiem, par telpas trūkumu nebūs jāsūkstās.

    Aprīkojuma klāstā pieejama M sport X pakotne, savijot kopā “M” un “X” modeļu raksturīgākos akcentus. Līdz šim nebijusī aprīkojuma izvēle ietver vairākus pelēkas krāsas virsbūves aizsargelementus, ievērojami kontrastējot ar automašīnas krāsojumu un padarot to suviskāku. To vidū ir pelēki ielaidumi bamperā, kā arī aizmugures difuzorā, kas ierūmējies starp divām masīvām izplūdes caurulēm.

    Attiecībā uz vadītāja palīgsistēmām, lielākā daļa ekstru pieejamas papildaprīkojuma katalogos. Par līniju asistentu un aktīvo kruīza kontroli būs jāmaksā papildus. Netipiski BMW, X2 piedāvā plašu virsbūves krāsu gammu, kurā iekļauta arī oranžā, zilā un pat zelta krāsa, kas mums atgādināja sinepju toni.

    Gaitas īpašības

    Kā mūsdienu mazajiem BMW pienākas – standarta izpildījumā tam ir priekšpiedziņa, bet jaudīgākās un dārgākās modifikācijas iegūst xDrive pilnpiedziņu. Kamēr konservatīvisti smīkņā par klasiskās piedziņas trūkumu, pietiek pavadīt pāris minūtes ar pilnpiedziņas X2, lai šie pārmetumi tiktu kliedēti. Uzreiz jāpiemin, ka neraugoties uz xDrive uzrakstu, X2 sirdij tuvāka būs pilsēta, nevis apvidus.

    Precīza vadāmība un līdz maksimumam ierobežotas virsbūves svārstības ir labākās X2 īpašības. Zemā sēdpozīcija ierobežo apkārtējo pārskatāmību, taču itin labi piestāv X2 tēlam. Saprotams, ka pārmērīgais atlētisms ne visiem būs pa prātam. Standarta izpildījumā X2 var iegādāties ar 17 collu diskiem, kas stipri mazina auto ārējo pievilcību. M sporta pakotnē disku izmēra latiņa tiek pacelta līdz 19 un 20 collām, taču šaurā profila riepas liek atcerēties katru Rīgas ielu bedri.

    Lēnā ātrumā gaita ir cieta pat komforta režīmā, bet, ātrāk braucot, komforts nedaudz uzlabojas. Ja cietu braukšanu mēs gaidījām un tā mūs nepārsteidz, tad to pašu nevarētu teikt par riepu radīto troksni. Neatkarīgi no izvēlētā braukšanas ātruma, salonā dzirdama riepu dūkoņa. Iemesls nav BMW skaņas izolācija, bet gan run-flat riepas. Ne velti daudzi BMW īpašnieki pēc auto iegādes run-flat riepas nomaina pret standarta risinājumu.

    Zināmās aprindās tiek uzskatīts, ka M ir alfabēta spēcīgākais burts. Standarta modeļus var aprīkot ar pazemināto M sporta balstiekārtu.

    X2 izmantotā UKL platforma skaidri norāda, ka zem pārsega redzēsim tikai četrcilindru dzinējus, kas izmantoti arī X1. To vidū ir trīs benzīna modifikācijas un viens dīzeļdzinējs trīs dažādās jaudas versijās. Mazākais no benzīna pārstāvjiem ir sDrive18i, zem nosaukuma kautrīgi slēpjot 1,5 l 140 ZS versiju, kas pieejama tikai ar priekšpiedziņu, un tās cena ir sākot no 33 750 eiro. Otra izvēle ir 2,0 l agregāts ar 192 ZS. sDrive versijas sajūgtas ar 7AT, bet xDrive modeļi ar 8AT. Spēcīgākais no visiem – 306 ZS jaudīgais M35i. Tā cena – 55 750 eiro.

    Vienīgo X2 klāstā esošo 2,0 l dīzeļdzinēju BMW izdevies izstiept iespaidīgās jaudas amplitūdās. Mazākā 116 ZS versija nopērkama tikai ar priekšpiedziņu, bet 150 un 190 ZS pieejams abos piedziņas tipos. Mēs izmēģinājām xDrive20d ar 190 ZS, kas potenciāli varētu kļūt par pircēju populārāko izvēli. Jāņem gan vērā, ka mūsu testētā auto cena sasniedz gandrīz 60 000 eiro, kas jau ir 5. sērijas līmenis un pietuvojas X5 vērtībai.

    Četrcilindru turbodīzeļa rāmais troksnis ārpusē ir dzirdams, taču līdz salonā sēdošo ausīm tam neizdodas nonākt. Strādājot lieliskā tandēmā ar 8AT, xDrive20d apvieno saprātīgu degvielas patēriņu un kustības dinamiku. Dzinējs ir pietiekami atsaucīgs jau mazā apgriezienu diapazonā, ļaujot rīkoties ar gāzes pedāli laideni un relaksēti. Pārsvarā lietojot Sport režīmu,, vidējais patēriņš testa brauciena noslēgumā bija ļoti samērīgs – 6,6 l/100 km.

    Motoru veidi

     

    sDrive 18i

    sDrive 20i

    xDrive 18d

    xDrive 20d

    Darba tilpums:

    1499 cm3

    1998 cm3

    1995 cm3

    1995 cm3

    Jauda:

    103 kW (140 ZS) pie 4600 – 6500 apgriez./min

    141 kW (192 ZS) pie 5000 – 6000 apgriez./min

    110 kW (150 ZS) pie 4000 apgriez./min

    140 kW (190 ZS) pie 4000 apgriez./min

    Griezes moments:

    220 Nm pie 1480 – 4200 apgriez./min

    280 Nm pie 1350 – 4600 apgriez./min

    330 Nm pie 1750 apgriez./min

    400 Nm pie 1750 – 2500 apgriez./min

    Ātrumkārba:

    6MT / 7AT

    7AT/8AT

    6MT/7AT/8AT

    8AT

    Pašmasa:

    1395 kg

    1535 kg

    1580 kg

    1675 kg

    Maksimālais ātrums:

    205 km/h

    227 km/h

    206 km/h

    221 km/h

    Paātrinājums 0–100km/h:

    9,6 s

    7,7 s

    9,2 s

    7,7 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    5,6 l/100km

    5,5 – 5,9 l/100km

    4,5 l/100km

    4,6 – 4,8 l/100km

    CO2 emisija:

    129 g/km

    126 – 134 g/km

    118 g/km

    121 – 126 g/km

    Cena eiro:

    No 33 750

    No 37 550

    No 37 750

    No 43 650

    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4360/1897/1526 mm
    • Riteņu bāze: 2670 mm
    • Klīrenss: 183 mm
    • Riepas: 225/40 R20
    • Bākas tilpums: 51 l
    • Bagāžas ietilpība: 470 –1355 l
    • Piedziņa: pilnpiedziņa

    Iespaids

    Nišas modelis, kura individuālais stils atgādina SUV, taču braukšanas īpašības tuvākas hečbekam.

    Rezumējums

    Niknāks un pievilcīgāks nekā X1, vienlaikus saglabājot adekvātas praktiskās īpašības.

    Testa auto xDrive 20d cena: 59 020 eiro

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē