• «Škoda Enyaq Coupe RS iV» elektroauto tests ārzemēs

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    19. jūnijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Sajaucot šokolādi ar banāniem, izdosies garšīgs deserts, bet šašliks ar karameli ir ātrākais ceļš uz nepatikšanām. Bīstamās spēles ar garšas kārpiņām var dot pozitīvu efektu un to iemācījušies arī auto ražotāji. Apvienojot kupeju un SUV, radies sportiskā izskata «Škoda Enyaq Coupe RS iV». Vai tas ir saldais ēdiens elektroauto gardēžiem?

    Jāsāk ar to, ka pašreizējā «Škoda Enyaq iV» versija demonstrē vienu no šī brīža pilnvērtīgākajiem piedāvājumiem elektroauto jomā, pērn kļūstot par pirktāko elektroauto Latvijā. Ja kādam tā dizains šķita pārlieku klasisks, «Škoda» nākusi klajā ar sportiskāku veidolu. Tas pats «Enyaq», tikai ar sportiskāku aizmuguri. Tagad tas pieejams arī sportiskajā RS versijā.

    Pirmās RS modifikācijas «Octavia» un «Fabia» modeļiem parādījās 21. gadsimta sākumā un šī ir pirmā reize, kad RS emblēma rotā «Škoda» elektroauto. Vizuāli no standarta modeļa to atšķirs sportiska dizaina priekšējais bampers, Matrix LED lukturi, panorāmas stikla jumts, zaļas krāsas RS emblēma uz priekšējiem spārniem, melnas krāsas moldingi ap stikliem un tāda paša toņa ietvars dekoratīvajam radiatora režģim.

    Visi RS eksemplāri iegūs “kristāla” izgaismoto radiatora resti. Ja dienā tā izskatās pēc neuzticamas stikla imitācijas, ko ievainos visi ceļmalās lidojošie akmeņi, tad tumšajā laikā «Enyaq» kupeja iegūst savu identitāti, padarot to viegli atšķiramu no kopējās satiksmes plūsmas.

    Slīpā jumta līnija pavisam nedaudz ierobežojusi tā praktiskumu un arī jaunajā veidolā Enyaq kupeja joprojām ir ģimenei draudzīgs auto, lepojoties ar plašu salonu. Realitātē plūdenā jumta līnija nozagusi vien 15 litrus no bagāžnieka. Tas ir daudzums, jo ikdienā nebūs iespējams sajust.

    570 – 1610 litru bagāžas ietilpība ir «Škoda» trumpis un to papildina dažādie «Simply Clever» risinājumi – lietussargs durvju nodalījumā, atstarojošās vestes turētājs, ledus skrāpis bagāžnieka vākā, mantu stiprināmie tīkli un citas atjautīgās fīčas.

    «Enyaq» kupeja negrasās būt Latvijas pelēcītis. Kamēr citi auto ražotāji piedāvā ierobežotu piecu virsbūves krāsu izvēli, no kurām trīs opcijas ir teju vienāda pelēkā toņkārta, «Škoda» sagatavojusi acīm tīkamu paleti. Speciāli RS versijai izstrādāta spilgti zaļā Mamba krāsa, kas popularitāti iemantojusi arī «Porsche Macan». Tāpat var izvēlēties oranžu, zilu, sarkanu, sudrabotu, baltu un melnu krāsojumu. RS saimes labākajās tradīcijās.

    Dinamisko aizmugures LED lukturu ieskāvumā atrodas izretināti melnas krāsas «ŠKODA» zīmola burti, stiklus klāj tumšs tonējums, bet riteņu arkās gozējās 20 vai 21 collas diski. Interesanti, ka aerodinamikas nolūkos diskiem ir noņemama plastmasas uzlika. Ja to “likvidējam”, tad varbūt nedaudz pasliktinām vidējos elektrības radītājus, toties iegūstam diskus, kas izskatās, kā noņemti no «BMW X5».

    Arī salonā šis ir RS. Melna griestu apdare, kausveida sportiskie sēdekļi ar RS emblēmu izšuvumu, trīsstaru stūre, noskaņojuma apgaismojums un karbona imitācija uz apdares. Vērtējot salona kvalitāti, plašumu un lietojamības vieglumu, čehiem izdevies pārtrumpot savu mātes uzņēmumu. Vienīgais klupšanas akmens ir iespaidīgā 13 collu displeja multimediju sistēma.

    Lai arī tā saņēmusi vairākus uzlabojumus, joprojām bija jūtamas dažādas nepilnības, aiztures ekrāna lietošanas laikā un pārpratumi navigācijas izmantošanā.

    Ja kāds domā, ka aerodinamikas rādītāji ir tikai auto ražotāju plātīšanās ar skaitļiem, Enyaq kupeja pierāda pretējo. Kupejas elegantās formas rada mazāku vēja pretestību, ļaujot nobraukt par 20 km tālāk nekā standarta «Enyaq». Tieši tik daudz, lai vēl vienu reizi šķērsotu Rīgu.

    «Enyaq RS» būs pieejams tikai 82 kWh pilnpiedziņas versijā, novietojot pa vienam elektromotoram uz katras ass. Šāds komplekts attīsta 300 Zs un 460 Nm griezes momentu. Lai arī tas 100 km/h sasniedz 6,5 sekundēs, šī ir ģimeniska kupeja un viennozīmīgi komfortablākā RS versija, kāda līdz šim pieredzēta.

    4,6 metrus garais un 2,3 tonnas smagais spēkrats plūdeni pārvar retos ceļa nelīdzenumus, ko izdevās sastapt Toskānas apkaimē. Ierastais RS sportiskums šeit nomainīts pret ērtībām. Taisnvirzienā paātrinājums ir pietiekami labs, tomēr pārējā laikā šis elektroauto vairāk tendēts uz komfortablu gaitu un drošu nokļūšanu galapunktā.

    Ja laikapstākļi būs labvēlīgi un pratīsit braukt ar elektroauto kā paredzējis ražotājs, tad maksimālā sniedzamība pārsniedz 500 km slieksni.

    Ar šādu rādījumu ikdienas braucējam pilnībā vajadzētu pietikt. Akumulatora uzlādes laiki ir pavisam pieņemami. 11 kW uzlādes stacija bateriju uzpildīs 7 stundās un 30 minūtēs, bet 135 kW stacija tikai 36 minūtēs.

    Kā modernam elektroauto pienākas, tas ticis pie aktuālākajiem drošības asistentiem, no kuriem neparastākais ir parkošanās palīgs. Sistēmai iespējams iemācīt kādu konkrētu stāvvietas punktu, piemēram, personīgo stāvvietu pie mājas vai ofisa, un auto patstāvīgi pratīs atrast īsto vietu un noparkoties. Mēs to protam paši, taču ārzemnieki šo autonomo sistēmu ļoti slavē.

    Jaunais «Škoda Enyaq Coupe RS iV» būs dārgāks par standarta Enyaq, vienlaikus saglabājot visas tā pozitīvās īpašības – praktiskumu, labu sniedzamību un kvalitatīvu interjeru. Būtiskākās to atšķirības ir dizaina estētikā un dažādos akcentos. Skaidrs ir viens – par atraktīvāku pieeju ir jāmaksā.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē