• «Renault Austral» pirmais brauciens ārzemēs

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    8. februāris, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    Vai esi dzirdējis par «Renault Kadjar» krosoveru? Visdrīzāk daļai autobraucēju šis modelis varētu būt paslīdējis garām. Turpmāk to vairs neražos, taču satraukumam par trūkumiem zināšanās nav pamata. Franču autozīmols vietu zem krosoveru saules mēģinās nostiprināt ar jaunu modeli – «Renault Austral».

    Kad auto zīmolam sekmējas radīt veiksmīgu modeli, tas saglabā tā nosaukumu pēc ­iespējas ilgāk. Par piemēru varam ņemt «Chevrolet Suburban», kas jau teju 100 gadu un 12 paaudžu garumā priecē amerikāņus ar komfortu un praktiskumu. Tomēr, ja šī zelta dzīsla netiek atrasta, atliek eksperimentēt, līdz ražotājs tiek pie pareizās formulas. Pēc vienas paaudzes un septiņu gadu ražošanas perioda Kadjar laiks ir ­iztecējis, tomēr krosoveru segments ir pārāk sulīgs, lai «Renault» tam tik vienkārši atmestu ar roku. Turpmāk starp kompakto «Captur» un lielo «Koleos» atradīsies­ ­jaunais «Austral».

    Jaunajam krosoveram dots nosaukums, kas vistiešākajā veidā asociējas ar siltajām zemēm, un patiesais izskaidrojums nav tālu no tā. Latīņu valodā «Austral» nozīme «dienvidu». Iespējams, tieši tāpēc šo modeli testējam karstākos platuma grādos, kas vienlaikus ir šā modeļa ražošanas mītne. Spānija, Barselona.

    Šis ir pirmais modelis, kas izstrādāts uz jaunās CMF-CD3 platformas. Ņemot vērā arvien pieaugošo autobūves simbiozi, tā tapusi kopā ar «Nissan». Būdams 4,51 metrus garš, tas iekļaujas «Volkswagen Tiguan», «Hyundai Tucson», «Toyota RAV4» un citu vidējā izmēra ģimenes ­krosoveru vidū.

    Jaunais modelis ir garāks par savu priekšteci un nepārprotami atgādina par savu vizuālo identitāti – esmu «Renault». Tam ir franču zīmolam raksturīgās C formas lukturi un masīvs romb­veida dekoratīvais režģis, uz kura izvietots jaunais logotips. Kopumā to varētu raksturot kā moderni neuzkrītošu auto, kas vairumam šīs markas cienītāju būs pa prātam. Atšķirībā no elektriskā «Megane E-Tech», kas ar katru kāju atrodas atšķirīgos segmentos, «Austral» gan pēc skata, gan klīrensa ir neapšaubāms krosovera saimes dalībnieks.

    Interesanti, ka jaunā modeļa aprīkojuma līmeņos nav redzama «R.S Line» versija, kas uzskatāma par pievilcīgāko «Renault» modeļu pakotni. Tā vietā atgriezies leģendārais «Alpine» nosaukums, piešķirot modelim dažādus vizuālos akcentus. Interesants gājiens, lai uzturētu «Alpine» vārdu aktuālu.

    Varētu šķist neticami, bet ir kāda niša, kurā «Renault» atradis veidu, kā sist pušu konkurentus un līdzināties pat premium zīmoliem. Tā ir multimediju sistēma. Jā, tā varbūt nav tik intuitīva un viegla lietošanā kā «BMW iDrive» sistēma, taču vertikālā FullHD displeja grafiskais noformējums un uz «Android OS» bāzētās sistēmas atsaucība ļauj uzgavilēt un potenciāli piesaistīt gados jaunāku braucēju interesi.

    Šos labumus papildina 12 collu digitālais instrumentu panelis un 9,3 collu head-up displejs. Šis viss pilnīgi noteikti strādā labāk nekā vienā otrā dārgā plauktiņa automašīnā. Būtiski, ka arī apdares kvalitāte rada patīkamas mašīnas auru, satriecot vairākus konkurentus.

    Šiks un smuki ekrāni gan nebūs prioritārais Renault pārdošanas magnēts. Tam jābūt arī praktiskam. Salonā vietas ir pietiekami, lai sasēstos 4–5 cilvēki. Tātad vai nu četri braucēji ar komfortu, vai pieci pieaugušie, kas savstarpēji ir labi pazīstami un gatavi būt ciešākā kontaktā. Toties brīvais plašums pasažieru ceļgaliem ir dāsns, jo aizmugures sēdekli iespējams pabīdīt turp un atpakaļ, pielāgojot salona vai bagāžnieka telpu pēc ­vajadzības.

    Kravas telpa šeit sniedzas no 500 līdz 575 litriem ar iespēju to palielināt līdz 1525 l, ja tiek nolocīta sēdekļu atzveltne. Tas nav rekordliels plašums, bet pietiekams, lai ikdienā par to nenāktos sūdzēties.

    Ja bez dīzeļa versijām esam iemanījušies iztikt, tad bez hibrīda dzinējiem mūsdienu automašīna vairs nav iedomājama. Tas ieguvis dažādu tipu «E-Tech» vieglā un pilnā tipa hibrīda motorus, kuros trīscilindru 1,2 l un četrcilindru 1,3 litru benzīna dzinēji savienoti ar 12V/48V akumulatoru un startera motoru, attīstot no 130 līdz pat 200 ZS. Uz degvielas ekonomiju vērstās hibrīda sistēmas šeit rūpējas par lietotājam tīkamu degvielas patēriņu (4,5–6,2 l/100 km), kamēr automātiskā transmisija nedaudz piebremzēs auto dinamiku aktīvākas braukšanas ritmā. Tiesa, diez vai pārlieku liela skriešana krosoveru īpašniekiem ir aktuāla.

    Pagaidām tam nebūs nevienas hibrīda versijas, kas pratīs vismaz pārdesmit kilometru braukt tikai ar elektrību. Tāpat tas iztiks bez pilnpiedziņas. Atkarībā no versijas «Austral» var iegādāties arī ar sešpakāpju mehāniku.

    Spānijas ceļos vairums automašīnu brauc mīksti, tāpēc pirms testa Latvijā par tā balstiekārtu spriest pāragri, taču no gaitas īpašībām vērts izcelt «4CONTROL» sistēmu jeb četru riteņu stūrēšanu, kas uzlabo auto stabilitāti uz šosejas, vienlaikus padarot to izveicīgāku pilsētas ielās. Jo lielāks auto, jo lielāki ir šīs sistēmas ieguvumi un Austral šai tehnoloģijai ir ļoti piemērots.

    Jaunais «Austral» ir krietni pievilcīgāks par aizgājušo «Kadjar», tomēr «Renault» panākumus pasaulē lielā mērā sekmē tā cena. Jaunais «Austral» būs pieejams, sākot no 29 280 eiro. Tas nav zems sākuma slieksnis, tomēr visiem «Austral» ir hibrīda dzinējs un iespaidīgs tehnoloģiskais nodrošinājums salonā. Vai ar to būs pietiekami?

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē