• «Porsche Taycan 4S» pirmais brauciens

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    23. septembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Kāda būs dzīve, pārsēžoties uz elektroauto? Ar «Taycan» modeli «Porsche» pierāda, ka pārejā uz elektromobili nav jāsamierinās ar kompromisiem.

    Degvielas cenām augot straujā progresijā, arvien vairāk tiek pievērsta uzmanība elekriskajiem auto.

    Protams, braucēji, kuri nevar atļauties ieliet fosilo degvielu, diez vai varēs mesties iekšā jauna elektroauto pirkumā, tomēr tiem, kuri meklē elektriska premium priekšrocības, «Porsche» sarūpējis iespaidīgu kandidatūru. Ja auto industriju nebūtu skārusi mikročipu krīze un citas ligas, tad runā, ka «Taycanu» būtu pilna Rīga, jo klientu interese par to uzkarsējusi pat rindas īsam izbraucienam ar demo automašīnu.

    «Taycan» ir pirmais štutgartiešu elektroauto. Lai arī pasaules pirmizrādi tas piedzīvoja 2019. gada izskaņā, laika gaitā tas ticis pie jaunām modifikācijām un pat virsbūves versijām – sākot ar bāzes sedanu un beidzot ar «Turbo S Cross Turismo» universāli. Šī ir «Taycan 4S» pilnpiedziņas modifikācija, kas tiek uzskatīta par vienu no labākajām price/performance izvēlēm.

    «Taycan 4S» jaudu un veiktspēju var ietekmēt papildaprīkojumā esošā «Performance Battery Plus» pakotne 5614 eiro vērtībā. Izvēloties šo opciju, elektroauto iegūs 93,4 kWh akumulatoru, attīstīs 571 ZS un ar vienu uzlādi pilsētā varēs nobraukt līdz pat 613 km. Šie ir iespaidīgi rādītāji, ņemot vērā, ka virs «4S» modifikācijas atrodas «GTS», «Turbo» un «Turbo S» versijas.

    Ieskrējiens līdz 100 km/h uz papīra šķiet lēnāks nekā patiesībā. Četras sekundes klusuma un tas aizauļo līdz pirmajam simtniekam, liekot aizmirst par 2295 kg pašmasu. Brutālais paātrinājums ir jūtams ne tikai uzsākot no stāvošā starta, bet arī esot kustībā, liekot ieslīgt arvien dziļāk sēdekļu pagalvjos, kuros izšūts zīmola ģērbonis.

    Tūlītēji pieejams griezes moments iekšdedzes dzinējiem tā arī paliks neizsapņots sapnis, kamēr elektroauto ļauj izbaudīt paātrinājumu bez jaudas zudumiem. Aprakstīt to, cik zibenīgs ir šis skrējiens, būs tik pat neiespējami, kā izstāstīt kādam, cik garšīgas ir zemenes ar rumu un saldējumu. To vienkārši ir jāpamēģina pašam.

    Un runa nav tikai par braucienu taisnā līnijā. «Taycan» šasija un virsbūve ārkārtīgi veiksmīgi tiek galā ar savu svaru un precīzi iestūrē līkumu ieejās, pēc gaitas īpašībām atbilstot jaunā laikmeta «Porsche». Tas drīzāk atgādina 911. kupeju, nevis «Panamera» raksturu. Atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma, mainās automašīnas klīrenss. Lai pārlieku nebūtu jāsatraucas par guļošajiem policistiem, adaptīvā balstiekārta ļaus attālināt virsbūvi no zemes.

    Šī ir otra pieejamākā «Taycan» versija uzreiz aiz standarta modeļa, tomēr tas nav paveikts uz kvalitātes rēķina. Atrašanās pie Taycan stūres daudzējādā ziņā sagādā unikālas emocijas. No vadītāja sēdpozīcijas redzams nevis motora pārsegs, bet gan tikai karmīnsarkanie priekšējie spārni. Grūti iedomāties citu moderno auto, par kura formām varētu teikt to pašu.

    Drīzāk atmiņā ataust Stīva Makvīna pilotētā Lemānas ikona «Porsche 917», kas prestižajās sacensībās 70. – 90. gados uzvarēja 16 reizes.

    Tā gan nav vienīgā atsauce uz «Porsche» tradīcijām. Lai arī elektromotora iedarbināšanas pogu šeit var nemaz neizmantot, tā tāpat novietota stūres kreisajā pusē gluži kā štutgartiešiem pienākas. Ja kādreiz braucot ar «Porsche 911 SC Safari» stūrmanis rallija leģendu lasīja papīra formā, tagad to var darīt modernāk. Blakussēdētājam atvēlēts atsevišķs ekrāns, kurā viņš var diktēt navigācijas maršrutu, mainīt mūziku un izmantot citas multimediju iespējas.

    Tāpat nevar aizmirst par analogo pulksteni, kas par 2166 eiro pieejams kopā ar «Sport Chrono» pakotni.

    Protams, individualizācijas iespēju šeit netrūkst – keramiskā kompozītmateriāla bremzes (9088 eiro), Burmester audio sistēma 6038 eiro, panorāmas jumts ar mainīgu gaismas caurlaidību (5130 eiro) un karbona «SportDesign» pakotne (8350 eiro) ir tikai dažas no iespaidīgākajām opcijām.

    Ar uzlādi viss ir vienkārši. Latvijā populārajās ātrās uzlādes stacijās (50 kW) 5–80% uzlāde ilgs aptuveni 90 minūtes. Ar «Performance Battery Plus» elektroauto spēs uzņemt pat 270 kW, spējot izmantot pie «Porsche» dīlercentra esošo 320 kW staciju. 5 minūtēs varēs iegūt 100 km nobraucamo distanci, bet 22 minūtēs 80%. Elektroauto visracionālāk ir lādēt mājās. Ar 11 kW mājas uzlādi līdz 100% varēs «uzpildīt» 9 stundās, ar 22 kW piecās stundās.

    «Porsche Taycan» kvalitātes ziņā satriec «Tesla» un ar pirmo piegājienu kļuvis par vienu no aizraujošākajiem elektroauto, kādu iespējams iegādāties ikdienas lietošanai. Testa braucienā secinām, ka «Taycan» vispirms ir sporta automobilis un tikai pēc tam – elektromobilis, kas, iespējams, ir lielākais kompliments, kādu elektriskajam auto var izteikt.

    «Porsche Taycan 4S»

    Akumulators

    79,2 vai 93,4 kWh

    Zirgspēki

    Līdz 571 ZS

    Griezes moments

    Līdz 650 Nm

    Paātrinājums 0–100 km/h

    4,0 s

    Maksimālais ātrums

    250 km/h

    Vidējais elektrības patēriņš

    21,0 – 25,6 kWh / 100 km

    Sniedzamība ar vienu uzlādi

    Līdz 613 km

    Cena

    138 462 eiro

    Materiāls tapis sadarbībā ar SIA «Baltijas Sporta Auto»

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē