• «Hyundai IONIQ 5» elektroauto pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    6. jūlijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    Pirms aptuveni 70 gadiem pastāvēja uzskats, ka mūsdienās automašīnas spēs lidot. Tā neizrādījās taisnība. Pirms trim gadiem tikai retais spēja noticēt tam, ka Frankfurtes auto izstādē demonstrētais «Hyundai Concept 45 EV» nonāks sērijveida ražošanā, saglabājot unikālo dizainu. Tas notika. Vēl vairāk – tagad šis emocijas raisošais jaunums ir viens no iekārojamākajiem elektroauto.

    Pateicoties vintage un futūristiskā stila apvienojumam, «IONIQ 5» dizains vistiešākajā veidā atgādina drosmīgu prototipu, nevis sērijveida ražošanā nonākušu modeli. Efektīvs veids, kā padarīt sevi pamanāmu pircēju acīs.

    Acu skatienu pievilkšanas spējas ir vairākiem dizaina elementiem un vislielāko izbrīnu apkārtējos izraisa parametriskie LED lukturi, kas grafiski veidoti kā retro stila pikseļi, kopskaitā sasniedzot 256 spilgtus kubiciņus priekšējai optikai. Ja ņemam vērā, ka elektroauto pārvietojas bez skaņas, naktī «IONIQ 5» tuvošanās liek atminēties fantastikas filmas par atnācējiem, tikai šoreiz šis ciemiņš ir ļoti gaidīts.

    Kad pirmo reizi internetā ieraudzījām jaunā modeļa fotogrāfijas, tas atgādināja standarta izmēra pilsētas auto, taču pirmā tikšanās testa braucienā mainīja maldīgo priekšstatu. Sajaucot krosovera un pilsētas hečbeka segmenta robežas, «IONIQ» 5 ir patiesi grandiozs auto. Gluži kā ikoniskais «DMC DeLorean», kas pārtapis ar ģimenes vajadzībām piemērotu XXL hečbeku.

    Atvadoties no iekšdedzes dzinēju automašīnām paredzēto arhitektūru ierobežojumiem, «IONIQ 5» ir pirmais modelis, kas veidots uz pilnībā jaunās E-GMP elektroauto platformas, kas sniedz vairākas būtiskas priekšrocības. Viena no tām ir neierasti garā riteņu bāze, kas sniedzas līdz pat trim metriem. Salīdzinājumam – tas ir tieši tikpat, cik masīvajam «Mitsubishi L200» pikapam. Automašīnas riteņiem atrodoties maksimāli tuvu virsbūves stūriem, tiek panākts, ka salons ir plašāks nekā tiem konkurentiem, kas tiek uzskatīti par ģimenes krosoveriem.

    Klasiskās transmisijas sviras pazušana no gludās grīdas devusi papildus vietu priekšā sēdošo kājām, bet platās virsbūves dimensijas ļauj izvērsties arī braucēju elkoņiem. Tagad pārnesumu maiņa notiek ar nelielu sviru, kas novietota aiz stūres. Neierasti elektroauto segmentam, aizmugurējo sēdekļu rindu iespējams pabīdīt par 13,5 cm turp un atpakaļ, pielāgojot bagāžnieka un salona telpas ietilpību pēc nepieciešamības, ļaujot pasažieriem baudīt neierastu plašumu. Otrajā rindā ir pat sēdekļu apsildes funkcija!

    Aiz elektriski atveramā bagāžnieka vāka atrodas nodalījums, kas ir ietilpīgāks nekā «Tesla Model 3» un «Model Y», vien nedaudz atpaliekot no »Hyundai Tucson» apvidnieka. Pat zem gliemežnīcas formas “motora” pārsega atrodas mantu noliktava, kurā ievietot uzlādes vadus vai alus kasti.

    Interjers ir moderns, nedaudz atgādinot IKEA ekspozīciju. Apdarē izmantoti dabai draudzīgi materiāli un kopējais ierīču izvietojums ir viegli uztverams. Visa nepieciešamā informācija redzama digitālajā instrumentu panelī un 12,3 collu multimediju displejā.

    «IONIQ 5» izmanto 72,6 kWh akumulatoru (modernizētai versijai būs jau 77 kWh) un pircējiem tiek piedāvātas divas jaudas versijas. Aizmugures piedziņas modifikācija attīsta 217 ZS, bet pilnpiedziņas modelim ir pat 300 ZS (modernizētajā versijā 325 ZS), līdz 100 km/h paātrinoties 5,1 sekundēs. Pateiksim priekšā, ka pat 217 ZS versija pārspēj jebkuras gaidas attiecībā uz dinamiku.

    Neatkarīgi no tā, vai uzsākat braukt no luksofora vai sākat apdzīšanas manevru uz šosejas, paātrinājums ir tūlītējs un krietni asāks kā vairumam standarta automašīnu, un izceļas pat uz elektroauto fona. Arī komfortablās balstiekārtas darbība ļauj tam slīdēt pāri šoseju šuvēm. Tiem, kuri ved ne tikai pasažierus, bet arī papildus kravu, priecēs 1600 kg vilktspēja. Ja šī ir mūsu nākotne – lūdzu!

    Akumulatora uzlāde iespējama no dažādiem avotiem, sākot ar standarta mājsaimniecības rozeti līdz pat 350 kW ātrās uzlādes stacijām, kas mūsdienu elektroauto klāstā ir retums. Eiropā šādu super staciju netrūkst un uzlāde līdz 80% ilgs vien 18 minūtes. Latvijā daudzskaitlīgās 50 kW stacijas ekvivalentu uzlādes apjomu paveiks stundas laikā. Piecās minūtēs varam iegūt 28 km nobraucamo distanci.

    Mūsu testā «IONIQ 5» patērēja aptuveni 18 – 19 kWh/100km.

    Ja ievērosit mierīgu braukšanas manieri, «Hyundai» norāda, ka pilsētā tas spēj nobraukt līdz pat 686 km, bet kombinētajā ciklā 481 km.

    Nemānīsimies, ja teiksim, ka vasarā ar 400 km sniedzamību jauktajā režīmā varam droši rēķināties, bet līdz ar aukstāka laika iestāšanos, kilometru skaidrs nedaudz saruks. Tas ir raksturīgi visiem elektroauto, taču šeit atlikušā nobraukuma rādītājs rāda patieso, nevis optimistisko distanci – daži sāncenši ar to grēko.

    Unikāls ir ne tikai tā dizains, bet arī piedāvātās funkcijas. Par papildus maksu «IONIQ 5» jumtā iespējams iebūvēt solāro paneli, kas uzkrāj enerģiju akumulatoriem, savukārt no auto enerģijas rezervēm iespējams uzlādēt elektriskās ierīces.

    Zem aizmugures sēdekļiem iebūvēta standarta ligzda portatīvā datora uzlādei. Pievienojot īpašu ierīci auto uzlādes ligzdai, tiek nodrošināta līdz 3,6 kW uzlādes jauda, piemēram, elektriskajam skrejritenim vai dronam. Krīzes situācijā būs iespējams pat izpalīdzēt kaimiņam un nosūtīt daļu no elektrības viņa elektroauto.

    Sekojot labākajiem premium kvalitātes un tehnoloģiju piemēriem, «Hyundai» radījis sensacionāla izskata dizainu, saglabājot zemāku cenu. Modernizētā «IONIQ 5» versija pieejama, sākot no 50 990 eiro.

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē