Britu žurnāls «Top Gear» pirmās paaudzes modeli nosauca par labāko izvēli ģimenēm, turklāt vairākās valstīs tas pat kļuva par «Gada auto» titula ieguvēju. Šāda slava neļauj atslābt arī jaunajam pēctecim.
Jaunā «Kodiaq» prezentācija notika ļoti neparastā, varētu pat teikt, maģiskā vietā. Tiem, kuri redzējuši Harija Potera sāgas slaveno 9 un ¾ vilciena peronu, kas bija pieejams vien izredzētajiem, tad varētu teikt, ka līdzīgā veidā arī mēs iekļuvām īpašā lokācijā. Dzīvajā Berlīnes centra kņadā, «Potsdamer Platz» metro stacijas tuneļos bija jāveic diskrēts labais pagrieziens, lai nošķirtos no pūļa un nokļūtu tuneļu sistēmā, kas tika izbūveta 90. gados, bet tā arī nekad netika atklāta publikai. Tagad šī vieta ir modernizēta un piemērota slepenām prezentācijām. Nekāda interneta pārklājuma, lai varētu koncentrēties automašīnas svinīgajai atklāšanai un sarunām.
Kāds ir jaunais «Kodiaq»? Tas pastiepies garumā par 61 mm (4758 mm) un tā eksterjerā pamanāmākā iezīme ir «TOP Led Matrix» priekšējie lukturi, kuriem līdzās atrodas izgaismots radiatora režģis. Varētu teikt, ka tas izskatās kā iepriekšējās paaudzes «Kodiaq» un esošā «Enyaq» krustojums, ko papildina daži akcenti no premium plauktiņa. Kāds šeit saredz amerikānisku piesitienu, citi rod asociācijas ar BMW, «Volvo», «Audi», «Lexus» un citu zīmolu modeļiem. Var visai droši secināt, ka nedaudz konservatīvas un modernas pieejas apvienojums mūsu tirgū tiks novērtēts.
Būdams liels auto lielai ģimenei, «Kodiaq» trumpis iepriekš bija tā salona ietilpība. Lai arī cik neticami tas nebūtu, jau tā ietilpīgais «Kodiaq» kļuvis vēl plašāks. Piecvietīgajā versijā bagāžnieka tilpums palielināts par 75 litriem (910 l), bet, nolaižot visus sēdekļus, tiek iegūta iespaidīga 2105 litru (+40 l) platība. Ņemot vērā to, ka otro sēdekļu rindu var bīdīt tur un atpakaļ, salonā valdošā brīvība ir jūtama.
Trešā sēdekļu rinda joprojām vairāk domāta īsiem braucieniem vai mazākiem braucējiem, lai arī vieta braucēju galvām ir kļuvusi par sprīdi plašāka.
Iesēžoties salonā, mūsu skatam paveras jaunā interjera koncepcija. Līdzīgi kā elektriskajos «Volkswagen ID.» modeļos, arī šeit ātrumpārslēga svira atradusi savu vietu pie stūres kolonnas, tādejādi atbrīvojot telpu pie viduskonsoles. Paneļa augšdaļā novietots 13 collu (bāzes versijā 10 collu) informācijas un izklaides sistēmas skārienekrāns, kas dzīvē izskatās patiesi masīvs, tiesa, mazāk uzkrītošs kā jaunajā «Tiguan».
Mēs pat to nebijām piefiksējuši, bet iepriekšējās paaudzes «Kodiaq» nebija pieejams «head–up» displejs. Tagad tas iekļauts papildaprīkojuma sarakstā.
Pirmo reizi «Škoda» modeļu spektrā integrēta arī tā sauktā «Škoda Smart Dials» vadība. Šis risinājums aizgūts no «Range Rover», klimata kontroles vadības apaļīgajos slēdžos ietverot vairākas funkcijas vienlaikus – temperatūru, apsildes funkciju un ventilatora ātrumu.
«Volkswagen Grupa», prezentējot jaunākos modeļus, allaž uzsver orientāciju uz ilgtspēju, un «Kodiaq» nav izņēmums. Ģimenes SUV ticis pie otrreizēji pārstrādātiem tekstila un ādas materiāliem, kas iegūti videi draudzīgā veidā. Mūsdienās šādas apdares kvalitāte sasniegusi jau tādu līmeni, ka vizuāli un pēc taustes to ir grūti atšķirt no neekoloģiskajiem materiāliem, kas mūs sajūsminājuši līdz šim.
Mūzikas cienītāji varēs izvēlēties «Canton» audio sistēmu, kas sastāv no 14 skaļruņiem.Tāpat ieviesta bezvadu uzlāde, ko varēs izmantot divi viedtālruņi vienlaikus ar 15 W jaudu. Vēl būtiskāk – ierīces uzlādes procesā tiks atdzesētas. Turpat atradīsies arī USB–C 45W uzlādes ligzdas, lai tiktu galā ar portatīvā datora uzlādi, bet starp priekšējiem sēdekļiem atrodas četri glāžu turētāji. Pārspējiet šo!
Par to, kā jaunais «Kodiaq» brauc, ir pāragri spriest, taču ir zināms, ka «Škoda» flagmanī debiju piedzīvojusi arī jaunākās paaudzes dinamiskā šasijas kontroles sistēma, ļaujot vadītājam pielāgot balstiekārtas darbību attiecīgajam segumam.
«Mūsu jaunajam flagmanim ir viss, kas nepieciešams, lai tas kļūtu par cienīgu «Škoda Kodiaq» sērijas turpinātāju. Pilnīgi jaunajā «Kodiaq» «Škoda» iezīmes, kuras novērtē mūsu klienti, ir paceltas jaunā līmenī: vairāk vietas, vairāk funkciju, vairāk efektivitātes. Ar inovācijām kā lieliski uzņemtais «Smart Dials» un elegantajiem materiāliem interjerā līdzās mūsu «Modern Solid» dizaina valodas elementiem, un uzlabotajām drošības un asistentu sistēmām nākamās paaudzes «Kodiaq» padara ikdienas atklāšanu vēl satraucošāku. Mēs arī esam paplašinājuši mūsu ārkārtīgi efektīvo spēka agregātu klāstu, ieviešot pie elektrotīkla pieslēdzamu hibrīdu ar elektropiedziņas sniedzamību virs 100 km, apliecinot savu apņemšanos nodrošināt ilgtspējīgu mobilitāti. Kopš atklāšanas 2016. gadā Kodiaq ir bijis ārkārtīgi svarīgs «Škoda» zīmola izaugsmē, konsekventi uzrādot pārsteidzošu popularitāti klientu vidū. Jaunais «Kodiaq» ir perfektā pozīcijā, lai turpinātu veidot savu panākumiem bagāto stāstu,» stāsta «Škoda Auto» vadītājs Klauss Zellmers.
Dzinēji
No jaunā «Škoda Kodiaq» spēka agregātu klāsta nekur nav pazuduši iekšdedzes dzinēji.
Sākotnēji tiks piedāvātas piecas izvēles, kuru vidū būs 2,0 litru dīzeļdzinējs (150 – 193 ZS), kā arī tāda paša tilpuma benzīna agregāts, jaudai sniedzoties no 150 līdz 204 ZS. Būtiskākais jaunums ir 204 ZS jaudīgais «plug–in» hibrīda dzinējs, kas ļaus ar vienu uzlādi mērot vairāk nekā 100 km. Uz citu spraudņa hibrīdu fona tas ir ļoti labs rādītājs, ļaujot vairumam pircēju veikt savas ikdienas gaitas, nepatērējot degvielu. Uzlādi varēs veikt ne tikai pie 11 kW uzlādes avota, bet arī 50 kW ātrās uzlādes stacijās. Tāpat debiju piedzīvos arī daļējā hibrīda tehnoloģija, apvienojot 1,5 litru TSI dzinēju ar elektromotoru.
Mehāniskās transmisijas versiju vairs nebūs. Tā vietā visi dzinēji tiks savienoti ar septiņpakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu. Ja nepieciešama pilnpiedziņa, tad būs jāizvēlas jaudīgākās dzinēju versijas.
Pirmās paaudzes «Kodiaq» kopumā tika saražots 841 900 eksemplāros, un tā ražošana turpināsies līdz nākamā gada pavasarim. Ap šo laiku varēsim ieraudzīt arī jaunā modeļa pirmos eksemplārus. Tagad tikai atliek gaidīt, līdz varēsim to izmēģināt Latvijas ielās.