Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • «Audi e-tron GT» elektroauto pirmais brauciens

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    5. novembris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Svilāns
    Iespaidīga elektriskā revolūcija, kas sakompresēta piecmetrīgā sporta auto. Bēlingerhēfā dzimusi jauna zvaigzne «e-tron» modeļu līnijā. «Audi e-tron GT» demonstrē to, kādus augstumus jau šobrīd piedāvā sasniegt elektrifikācija.

    Auto dizaina un krāsas kombinācija žilbina un pārsteidz apkārtējos, ne tikai braucot cauri maziem Vidzemes ciemiem, bet arī viesojoties Jūrmalā. Tā ir vieta, kur autoparks dažās vasaras dienās sit pušu Monako vecpilsētas ieliņas. Kāds par šāda modeļa eksistenci nenojauš, cits beidzot to redz dzīvajā.

    Būdams platākais «Audi», kāds jebkad pametis zīmola rūpnīcas vārtus, izskatīgais «e-tron GT» iemieso neparastu šarmu. To varētu izskaidrot ar aerodinamiskajām plūdlīnijām un «Gran Turismo» modeļiem raksturīgajām proporcijām – plata, zema un plakana virsbūve ar garu riteņu bāzi, kas apvieno kupejas un sedana siluetu.

    Visiem «e-tron GT» ir panorāmas stikla jumts, kas vasarā nelaiž cauri saules starus, bet ziemā saglabā salona siltumu. Būtībā stiklotā virsma stiepjas no motora pārsega augšējās malas līdz pat spoilerim, kas integrēts bagāžnieka vākā un iznirst, sasniedzot noteiktu ātrumu.

    Zvaigžņu juma vērošanas iespēju par papildu maksu var iemainīt pret oglekļa šķiedras jumtu. Inženieri parūpējušies, lai vadītājam šeit būtu reaktīvās lidmašīnas pilota loma, radot salona kokpitu ar augstu viduskonsoli, kurā visas vadības sviras un kopējais koncepts būtu vērsti tieši ap braucēju. Interesanti, ka vairums pogu ir fiziski nospiežamas – pretēji globālajai pārejai skārienjutīgo virsmu virzienā.

    Elektriskie auto tiek saistīti ar zaļo domāšanu, tomēr šeit runa nav tikai par nulles CO2 izmešiem.

    «E-tron GT» projektētāji izvēlējušies izmantot īpašus materiālus. Piemēram, izveidojot salonu pilnīgi bez ādas, lai arī par tās trūkumu šeit neviens nesūkstītos, jo apdares kvalitāte ir augstā līmenī. Tāpat tam var uzstādīt karbīda bremzes.

    Šis materiāls ir gandrīz tikpat izturīgs kā dimants un dilst divreiz lēnāk nekā čuguna diski, savukārt bremzēšanas laikā rodas par 90% mazāk putekļu. Nebūt nav tā, ka šis ir tikai kosmisks dizaineru domu lidojums, bez praktiska pamata. Salonā ērti būs četriem pieaugušajiem, bet bagāžas nodalījums sniedzas līdz ikdienā pietiekamajiem 405 litriem. Interesanti, ka šofera durvju ailē ir piekļuve pogai, kas atver motora pārsegu. Šeit atrodas vēl viens 85 litru mantu nodalījums, kas neparastā kārtā ideāli piemērots vismaz vienai alus kastei un pāris uzkodām.

    Pārāk ilgs laiks uzkodu ēšanai gan nebūs. Pirmo reizi elektriskajam «Audi» piešķirta arī RS emblēma, un šajā versijā līdz 100 km/h tas paātrinās 3,3 sekundēs, bet līdz 50 km/h tas ir acumirklis. Burtiski. Pat aktivizējot ekonomisko režīmu, kurā auto virsbūve pieplok pie zemes, «e-tron GT» tāpat brauc ātrāk, nekā ļautu viena otra elektroauto maksimālais ātrums. Šeit elektroniski ierobežotais slieksnis ir pie 245 km/h atzīmes.

    Aktivizējot dinamisko režīmu, jau tā atsaucīgā stūre un gāzes pedālis reaģē vēl asāk, paužot pilnīgu atbalstu pat ļoti sportiskas braukšanas manieres piekritējiem. Uz katras ass uzstādīts pa vienam elektromotoram, un šo orķestri apvieno divpakāpju transmisija.

    Lai uzreiz pieejamo 630 Nm griezes momentu noturētu rāmjos, «e-tron GT» ieguvis pilnpiedziņu. Ar šādu zibens spērienu pietiek, lai uzveiktu vairākus iekšdedzes superauto un būtu līderos arī Nirburgringā, ja vien tās nav 24 stundu sacīkstes.

    Šasijā integrētais 93,4 kWh akumulators uzkrāj enerģiju vismaz 400 km braucienam, bet, pēc WLTP datiem, maksimālā distance ir pat ļoti tuvu 500 km. Kad ir laiks uzlādei, varam izvēlēties dažādas opcijas, no 11 kW maiņstrāvas uzlādes mājās vai birojā līdz pat 270 kW uzlādei, kas pieejama tepat Latvijā.

    Šobrīd uz vienas rokas pirkstiem var saskaitīt automašīnas, kas spēj izmantot lieljaudas uzlādes priekšrocības, tomēr «e-tron GT» 800 voltu arhitektūra ar to tiek galā veiksmīgi, un nebūsiet pat paspējis izdzert kafiju, līdz ceļu jau varēs turpināt.

    Piecu minūšu laikā 350 kW jaudīgā Ionity uzlādes stacija uzpilda enerģiju 100 km distancei, bet 22 minūtēs baterija jau būs sasniegusi 80% uzlādes līmeni. Šo staciju pamatmērķis ir ērta tranzīta nodrošināšana, tāpēc pāragri domāt, ka tās tuvākajā laikā varētu aizstāt vietējās stacijas, tomēr «Audi e-tron GT» un superātrās uzlādes stacijas var uzskatīt par sava veida vēstnešiem, ļaujot izbaudīt to, kādas iespējas, komfortu, kvalitāti un ātrumu visās tā izpausmēs elektrifikācija sniedz jau šobrīd, nevis tālā nākotnē.

    Audi e-tron GT

    Elektromotora jauda

    350 kW / 390 kW boost režīmā

    Griezes moments

    630 Nm

    Paātrinājums 0–100 km/h

    4,1 s

    Maksimālais ātrums

    245 km/h

    Vidējais elektrības patēriņš

    21,6–19,9 l/100km

    Cena no:

    104 100 eiro

    Materiāls tapis sadarbībā ar SIA «Audi Latvija».

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē