Limuzīna klasē tēls ir svarīgs, tāpēc atjauninātais «A8» ticis pie dažādiem labumiem – modernizēta dizaina bamperiem, gudrākas optikas, jauna dizaina diskiem un kāda acīs krītoša elementa. Gigantiska hromēta radiatora režģa, kas padara modernizēto «A8» par braucošu biznesa zilo vali. Ja eksterjeru prasās niknāku, «A8» var uzstādīt sportisko «S Line» pakotni, kuras ietekme būs redzama arī interjerā.
Jaunākajā «A8» iterācijā uzlabojumi nav tikai kosmētiski. Tas ieguvis aktīvo balstiekārtu, kas skenē priekšā esošo ceļu un spēj pacelt vai nolaist katru riteni, izmantojot elektronisku motoru. Lai vieglāk būtu vizualizēt plūdeno gaitu komforta režīmā, iedomājaties A6 modeļa komfortu un pareiziniet to ar vismaz 1,5. Papildus koeficientu var pieskaitīt arī tā manevrētspējai, jo aizmugures riteņi aprīkoti ar piestūrēšanas sistēmu.
Salīdzinot ar jauno «S-klasi», «A8» interjerā valda askētiskāka noskaņa. Vairums funkciju tiek pārvaldītas ar diviem 10,1 collu skārienjūtīgajiem displejiem un orientēšanās piedāvājumā nav apgrūtinoša. Apdares kvalitāte ir ļoti augstā līmenī un pie stūres nekā netrūkst, tomēr nepamet sajūta, ka labākā vieta šajā automašīnā ir otrajā rindā. Atlaižamies labās puses aizmugures sēdvietā kā VIP personai pienākas un ļaujam šoferim kontrolēt situāciju.
Citi lasa
A8 limuzīna raksturīgā iezīme ir iespaidīgs salona plašums. Līdzīgi kā tas ir «7. sērijā» un «S-klasē», arī A8 piedāvā Long versiju, standarta 5,19 m virsbūvi pagarinot vēl par 13 cm. Tas darīts ar nolūku, lai salonā vairāk vietas kājām būtu kā NBA zvaigznei, tā vidēja auguma bankas klerkam, kurš dzīvo ar “sky is the limit” moto.
«Long» versijā braucienu var baudīt relaksācijas sēdeklī, kas ne tikai sniedz masāžu, bet pat silda pēdas. Ja kļūst par karstu, aizmugurē ir pieeja ledusskapja nodalījumam, kurā atradīsit atspirdzinošu dzērienu, kamēr vērojat finanšu tirgu pārmaiņas papildu ekrānos priekšējo sēdekļu atzveltnēs.
Papildaprīkojuma saraksts ir vairākus desmitu lapu garš. Audio sistēma un tehnoloģiski attīstīta lukturu sistēma ir lietas, par kurām ir vērts piemaksāt, izvēloties praktiski jebkuru jaunu auto un «A8» ir īpaši labs piemērs. Melomāni uvertīras varēs baudīt divu veidu «Bang & Olufsen 3D» skaņas sistēmās ar 17 vai 23 skaļruņiem, kas attiecīgi maksās 1359 vai 73 59 eiro, tomēr «A8» ekstru klāstā spožākā opcija pilnīgi noteikti ir «Matrix LED» optika.
Katram priekšējam lukturim ir aptuveni 1,3 miljons mikrospoguļu, kas ne tikai izklausās, bet arī izskatās iespaidīgi. Atskaitot to, ka optika automātiski pielāgo tālo gaismu staru, neapžilbinot pretimbraucošo un maksimāli izgaismo mūsu joslu, lukturi strādā arī kā savdabīgs gaismas projektors.
Tiklīdz auto novietojam stāvēšanai, lukturi veido gaismu spēles uz zemes un tuvumā esošās sienas, radot dažādas sagaidīšanas un pavadīšanas projekcijas.
Biznesa pasaulē valda džungļu likumi. Ja nejūtaties droši attiecībā uz savu sāncenšu potenciālo rīcību, «A8» iespējams iegādāties ar bruņojumu. Tiem, kuri vairāk domā par krāsām, nevis lodēm, der ielūkoties «Audi exclusive» sniegtajās iespējās, izvēloties izsmalcinātus apdares materiālus, piemēram, dabisku pelēko osi, un īpašas krāsas. Individualizācija šāda tipa modeļos ir īpašā cieņā.
Modernizētais A8 pieejams ar mūsu testēto 3,0 litru TDI dīzeļdzinēju, kas attīsta 286 ZS. Murrājošais sešcilindru agregāts nebūt nav lēns, taču tas labāk jūtas nesteidzīgā dienas ritējumā.
Benzīnmotoru piekritējiem ir divas izvēles – 3,0 l V6 ar 340 ZS un 4,0 litru V8 ar 571 ZS, kas ekskluzīvi rezervēts «S8» modelim.
Atšķirībā no jaunās paaudzes BMW «7. sērijas» limuzīna, kas pieejams arī pilnībā elektriskajā i7 modifikācijā, «A8» zaļās karotītes nolūkos piedāvā «plug-in» jeb spraudņa hibrīda versiju, kurā apvienots iepriekšminētais 3,0 l TFSI ar elektromotoru, attīstot līdz pat 462 ZS. Pilnībā uzlādējot 17,9 kWh litija jonu akumulatoru, teorētiski no Rīgas centra līdz Jelgavai varēsit tikt, pilnībā paļaujoties uz elektrību. Reālos apstākļos hibrīda klātbūtne būs noderīgāka tiem, kuri uz svarīgām tikšanām dodas pilsētas robežās. Visām versijām būs astoņpakāpju «tiptronic» automātiskā transmisija un quattro pilnpiedziņa, tāpēc par laikapstākļiem jāsatraucas nebūs.
Vai nākamajā «A8» paaudzē iekšdedzes dzinēji tiks aizmirsti pavisam? Iespējams, bet līdz tam fosilo degvielu varēsim kurināt vairākus gadus.
Cīņa starp trim vācu milžiem turpinās. Lai arī «A8» galvenie konkurenti nesen iegājuši jaunā paaudzē, Ingolštate ir pacentusies modernizētajā limuzīnā nodrošināt augstāko luksusa un ērtību līmeni, pilnībā attaisnojot tā sākumcenu, kas sastāv no teju sešiem cipariem.