• Volkswagen Arteon Shooting Brake pirmais brauciens

    Ģimenes auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    12. augusts, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Volkswagen flagmanis, kas kļuvis ne tikai pievilcīgāks, bet arī ietilpīgāks. Kādreiz tas aizstāja Passat CC, bet tagad stabili ieņēmis savu pozīciju. Jaunais Volkswagen Arteon Shooting Brake.

    Dizains

    Nebūs grūti atrast cilvēkus, kuri jauno Shooting Brake versiju nominēs par skaistāko Volkswagen, kāds šobrīd pieejams zīmola plašajā klāstā. Vēl vairāk – šis varētu būt pievilcīgākais auto visā universāļu segmentā. Volkswagen, kas uz burvju mājiena piedzimis ar supervaroņa spējām pievilināt apkārtējo skatienus.

    4,86 metri elegances, ko paspilgtina Kings Red sarkanais virsbūves krāsojums. Galvenās atšķirības starp šo un standarta Arteon versiju redzamas aizmugurē. Slīpais jumts, kas raksturīgs kupejas versijām, stiepjas līdz pat ugunīgā universāļa aizmugurei.

    Šādas dizaineru evanģēlijas nedaudz samazina tā salona ietilpību attiecībā pret klasiskajiem universāļiem, taču tāpat tas būs plašāks nekā hečbeks. Vieta galvai ir arī aizmugurē sēdošajiem un 520 litru bagāžas nodalījumā varēs salikt visu, kas nepieciešams. Vai vismaz tik, cik no šāda Shooting Brake varam prasīt. Bieži to teikt nevar, bet šeit brauciens piecu pieaugušo kompānijā nebūs nemaz tik nepiepildāms mērķis – katram braucējam būs brīva telpa arī kājām.

    Shooting Brake versijas iznākšanu var uzskatīt par modeļa feisliftu. Tas nozīmē, ka līdzīgi kā citus saimes modeļus, arī to ir pārņēmusi pilnīga digitalizācija. Interjerā fiziskie klimata kontroles slēdži transformējušies skārienjūtīgos slaideros, materiālu kvalitātes rādītāji pieauguši par pāris procentpunktiem un multimediju sistēmā ieviesti daži uzlabojumi. Jau standarta aprīkojumā iekļauts arī 10,3 collu digitālais mērinstrumentu panelis Digital Cockpit Pro. Atskaitot nedaudz mulsinošās multistūres pogas, kas apvieno skārienjūtību un fiziskas nospiešanas īpašības, pārējo funkciju lietojamība ir viegla un ātri saprotama.

    Drošības tehnoloģijas

    Shooting Brake ieguvis plašu klāstu drošības tehnoloģijas, kas izmēros lielam auto ir ļoti svarīgs aspekts. Travel Assist asistents sniedz iespēju braukt daļēji automatizētā režīmā līdz pat 210 km/h, kā arī ietver tādas palīgsistēmas kā joslas saglabāšanas asistentu Lane Assist, autonomo avārijas bremzēšanu (Autonomous Emergency Braking) un Front Assist  ar gājēju uzraudzības sistēmu.

    Atpakaļskata kamera ir ievērojami uzlabota, un tagad tajā ir arī stūra skats (kas paplašina kameras attēlu no 90 grādiem uz plašu 170 grādu leņķi) un īpašs piekabes skats (uz sakabes stieni no augšas, lai atvieglotu piekabes uzlikšanu). Kā opcija ir pieejama aktīvā apgaismojuma sistēma (Active Lighting System).

    Tehnika

    Estēti uzreiz norādīs, ka tik sportiska un eleganta izskata automašīnai jābūt apgādātai ar atbilstošu dzinēju gammu. Šeit jāpiekrīt Volkswagen zīmola dizaina nodaļas vadītājam Klausam Bišofam, kurš norādīja, ka viņiem izdevies radīt jaunu līdzsvaru starp ātrumu, jaudu un telpu.

    Tālām distancēm un ilgiem piedzīvojumiem noderēs 2,0 litru TDI dīzeļdzinējs, kas pieejams 150 un 200 ZS versijās. To papildina 2,0 l TSI benzīns ar 190 vai mūsu testēto 280 ZS modifikāciju.

    Klāsta jaunums ir 1,4 litru TSI eHybrid dzinējs. Spraudņa hibrīds apmierinās visu redzošās ekoloģijas normas, vienlaikus nekļūstot pārlieku tūļīgs. Apvienojot 115 ZS elektromotoru ar četru cilindru iekšdedzes dzinēju, tas sasniedz 218 ZS kopējo jaudu. Paātrinājums ikdienai pilnīgi pietiekams – 7,8 sekundes. Tam iespējams aktivizēt pilnībā elektrisku režīmu, veicot 59 kilometru distanci bez kaitīgajiem izmešiem. Izmantojot ID. Charger, pilna litija-jonu akumulatora uzlāde ilgs aptuveni 3,5 stundas.

    Modifikācija, kuru vēl neesam paguvuši testēt, bet ar nepacietību gaidām tieši šajā virsbūvē –  320 zirgspēku R versija.

    2,0 litru turbomotors sajūgts ar septiņpakāpju automātisko transmisiju un pilnpiedziņu, palīdzot dizaina šedevram līdz 100 km/h aizlidot nieka piecās sekundēs.

    Lai arī Shooting Brake varētu asociēt ar raķeti uz riteņiem, tas vairāk sliecas būt komfortabls un relaksējošs garu ceļojumu kompanjons. Taisnā ceļa posmā tā paātrinājums ir visai iespaidīgs, taču jau pirmajās virāžās tas demonstrēs mierīgāku toņkārtu izveicības ziņā, nostatot pretī senajiem vācu konkurentiem. Tiesa, diez vai Arteon vadītājus tas satrauc.

    Cena

    Salīdzinot ar standarta Arteon, jaunais Shooting Brake ir par 900 eiro dārgāks. Nepilnu 40 000 eiro starta cena nav maza, taču tā vēl joprojām ir pietiekami konkurētspējīga uz sāncenšu fona (uzskaitīt tiešos konkurentus gan nebūs viegls uzdevums). Turklāt pievilcīgais dizains dažiem liks pievērt aci uz cenas starpību.

    Rezumējums

    Jaunais Arteon Shooting Brake apvieno eksotisku dizainu un universāļa ietilpību. Dizaina pārvērtībām līdz nāk arī spraudņa hibrīda dzinējs. Jāsecina, ka Arteon Shooting Brake ir ne tikai Volkswagen saimes skaistākais modelis, bet, iespējams, pat pievilcīgākais šī brīža universālis. 

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē