Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Škoda Kodiaq RS pirmais testa brauciens

    Auto testi
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    19. septembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Brīdī, kad ģimenē rodas nepieciešamība pēc lielāka izmēra auto, prioritāšu saraksta augšgalā ir degvielas patēriņš un salona ietilpība, braukšanas prieku atstājot kaut kur pagātnes dzīlēs. To īpaši var attiecināt uz automašīnām ar septiņām sēdvietām. Tā bija līdz brīdim, kad ieradās Škoda Kodiaq RS.

    Sportiskāks, izskatīgāks un dārgāks – vai līdzšinējai RS modeļu formulai sekos arī šis SUV? Izrādās, ka šis ir ne vien pirmais Škoda apvidnieks, kuru rotā RS jeb Rally Sport emblēma, bet tas pat pamanījies kļūt par ātrāko septiņu sēdvietu SUV Nirburgringā. Šobrīd par jauniem rekordiem septiņu sēdvietu klasē cīnīsies arī jaunais Tesla Model S, taču čehu apvidniekam tas neuztrauks – Škoda paliek tronī.

    Ar standarta Kodiaq iepazināmies jau iepriekš, tāpēc tagad laiks noskaidrot, kādēļ RS modifikācija ir viena no pirmajām izvēlēm, kura jāaplūko atraktīvai ģimenei.

    RS dizains

    Saka, ka melnais atkal esot modē. Kodiaq RS ieguvis pilnībā melnu radiatora režģi, melnus spoguļus un jumta reliņus, kā arī tādas pašas krāsas ielaidumus gan bamperos, gan sānu sliekšņos. Riteņu arkās ierūmējušies unikāla dizaina 20 collu diski.

    Iesēžoties salonā par dinamisko personību vēstīs sporta stūre, melnie griesti, alumīnija pedāļi un monolītie sporta sēdekļi, kas apvieno komfortu un patīkamu sānu atbalstu brauciena laikā. Lai vēl vairāk uzsvērtu piederību sportiskajai ģimenei, it visur redzami RS logotipi un sarkanas apšuvuma līnijas.

    Alkantaras materiāla ielaidumi durvīs un mīkstie apdares materiāli rada kvalitatīva salona iespaidu, taču ne visi puzles gabaliņi šajā gleznā ir sagūluši nevainojami. Dažbrīd dzirdami trokšņi no durvju apdares, turpretim karbona imitācija uz paneļa un sēdekļiem dažiem varētu šķist visai nepiemērots akcents.

    Lai arī cik pievilcīgs un mūsdienām atbilstošs nebūtu interjers Kodiaq RS, daži elementi saglabāti no Volkswagen grupas senču senčiem. Viens no tiem ir apaļais gaismas slēdzis, kuru šādā veidolā uzlūkojam jau vairāk kā divas desmitgades. Šīs nianses gan nespēj mazināt sajūsmu par Kodiaq RS interjeru, liekot novērtēt gan tā ergonomiku, gan vizuālo noformējumu.

    Ietilpības ziņā RS modelis neatpaliek no standarta Kodiaq. Aizmugurē pasažieriem vēl joprojām ir liels plašums. Otrās rindas sēdekļus var gan bīdīt, gan mainīt atzveltnes slīpumu. Par 800 eiro var iegūt arī trešo sēdekļu rindu, aiz kuras būs pat iespējams ievietot nelielu bagāžu.

    Gaita

    Ikdienas ritmā RS versija būs tikpat nosvērta un komfortabla kā standarta modifikācija. Pateicoties pamataprīkojumā uzstādītajai adaptīvajai balstiekārtai, kas ļauj regulēt amortizatoru cietību, SUV ir kā radīts dažādiem pārbaudījumiem, tiekot galā ar bedrēm, nelīdzenumiem un citiem mūsu ceļu untumiem.

    Astoņu collu skārienjūtīgajā ekrānā var izvēlēties kādu no braukšanas režīmiem – Eco, Comfort, Normal, Snow, Sport vai Individual režīmu. Sportiskākajos uzstādījumos Kodiaq RS šķietami prot nomest lieko svaru un transformēties lielizmēra hečbekā. Stabila gaita bez liekām virsbūves svārstībām, vienlaikus ne brīdi nesasniedzot diskomforta robežas. Lielisks darbs, inženieri!

    Runa nav tikai par algoritmu izmaiņām automašīnas smadzenēs. Kodiaq ieguvis lielākas bremzes, dinamisko šasijas kontroli un progresīvo stūres iekārtu, ļaujot līdz galam izgriezt ratus tikai ar vienu stūres apgriezienu.

    Skaņa

    Ne mazāk svarīga brauciena sastāvdaļa sportiska tipa automašīnās ir skaņa. Zinot to, cik neizteiksmīgs mēdz būt četrcilindru dīzeļa troksnis, Škoda ieviesusi Dynamic Sound Boost sistēmu, atskaņojot sportiskāku akustiku ar skaļruņu palīdzību ne tikai salonā, bet arī ārpus tā.

    Protams, nebūs sarežģīti noteikt, ka patiesais skaņas avots nav V8, tāpēc ne visiem ies pie sirds burbuļojoša izplūdes imitācija, tomēr ausīm šī skaņa noteikti ir patīkamāka nekā standarta dīzeļdzinēja tikšķēšana. Katram braucējam būs iespēja šo sistēmu aktivizēt/deaktivizēt pēc paša izvēles centrālajā ekrānā.

    Kas attiecas uz skaņu, mūsu testa auto bija aprīkots ar Canton audio sistēmu, kas ietver 9 skaļruņus un sabvūferi, sistēmas kopējai jaudai sasniedzot 550W. Tiem, kuri iecienījuši klausīties alternatīvo žanru vai rokmūziku, iesakām pieslēgt telefonu ar vadu un izvēlēties jau sagatavotos rokmūzikas skaņas iestatījumus. Skaņu iespējams fokusēt tieši uz vadītāju, kas var kļūt par labu risinājumu brīžos, kad braucat viens. Ņemot vērā cenu (340 eiro), šī ir ļoti laba investīcija.

    Dzinējs

    Lai 1880 kg smagais SUV zaļās elles apli noriņķotu 9 minūtēs un 29 sekundēs ir nepieciešams kas vairāk kā standarta dīzeļdzinējs. Atšķirībā no uguņojošā Cupra Ateca, kas apgādāts ar 300 ZS 2,0 litru TSI, Škoda vēlējies būt racionālāks attiecībā pret ģimenes budžetu. Kodiaq RS ieguvis līdz šim jaudīgāko zīmola 2,0 litru Bi-TDI dīzeļdzinēju, kādu izmanto arī Volkswagen Tiguan. Šis agregāts attīsta 240 ZS un 500 Nm griezes momentu. Motors savienots ar septiņpakāpju DSG transmisiju, bet par saķeri ar asfaltu rūpējas pilnpiedziņa.

    Pateicoties divu turbīnu uzcītīgajam darbam, 100 km/h tiek sasniegti 6,9 sekundēs. Paātrinājuma un braukšanas ātruma izjūta tik lielos auto allaž ir sarežģīta, taču tiklīdz ielūkojamies digitālajā instrumenti panelī (iekļauts pamata aprīkojumā), tā ātri vien saprotam, ka esam iepeldējuši bīstamajā soda punktu zonā.

    Kopumā rezultāts nav tik eksplozīvs, kā Cupra Ateca, taču šis ir ietilpīgs septiņu sēdvietu SUV ar pieņemamu degvielas patēriņu un spējām vilkt 2,5 tonnas smagu piekabi. Tātad ģimeniskāks pretstats spānim. Kombinētajā ciklā pēc ražotāja datiem tas patērē 8,3 l/100km. Mūsu tests pierādīja, ka šādus skaitļus bez piepūles var sasniegt arī reālos apstākļos.

    Simply clever

    Vārdu salikums Simply clever nezinātājiem varētu atgādināt veļasmašīnas reklāmas saukli, taču šo vārdo vēsture aizvijas līdz pat 19. gadsimta sākumam, kad Laurin & Klement uzņēmumu pārņēma Škoda Works. Viens no pēdējiem L&K ražojumiem bija Model 110, kuram bija iespējams nolaist vidējās sēdekļu rindas atzveltnes, tādejādi palielinot vietu kājām aizmugurē sēdošajiem. Tāpat varēja nolaist arī vējstiklu, bet piekļuve rezerves ratam tika atvieglota, novietojot to automašīnas sānu daļā. Vienkārši, bet praktiski.

    Vēlāk Škoda 256 komerctransports ieguva izvelkamu lādīti aizmugures spārnā, kurā varēja glabāt smiltis, lai uzlabotu saķeri sliktos ceļa apstākļos. 30. gados ražotajam Škoda Popular, kas tolaik bija kompānijas vispieejamākais auto, zem priekšējiem riteņiem tika piestiprinātas slēpes. Tādā veidā sniegotā ziemas periodā tika uzlabota auto vadāmība.

    Ko Simply Clever nozīmē šodien? To, ka Čehijā ražotais SUV stāv uz viena pakāpiena ar Rolls-Royce. Nu vismaz vienā kategorijā – priekšējo durvju iekšpusē iebūvēti lietussargi, gluži kā aristokrātiskajam britu limuzīnam. Aiz degvielas bākas vāciņa paslēpies ledus skrāpītis, kas vienlaikus kalpo arī kā palielināmais stikls, pie vējstikla atrodas stiprinājums stāvvietas pulkstenītim, bet pārējos gadžetus varēs atrast bagāžas nodalījumā. Izņemams LED lukturītis, dažādi kravas stiprinājumi, āķi un tīkli – visas mantas paliks savās vietās.

    Mūsu favorīts visu šo ekstru vidū ir plastmasas durvju aizsargs, kas veikli izlec no durvju iekšpuses un aizsargā gan jūsu, gan otra auto durvis no skrāpējumiem un buktēm. Ja ņem vērā šī auto izmērus, tad lielveikalu stāvvietās šis var kļūt par neatsveramu ieguvumu.

    Jāatzīst, ka viens no interesantākajiem Simply Clever jaunievedumiem mums bija paslīdējis garām. Testa brauciena noslēgumā Škoda pārstāvim norādījām, ka glāžu turētājos novietot divas standarta DUS kafijas krūzītes vienlaicīgi ir visai neparocīgi. Kā izrādās šīs novietnes speciāli paredzētas 0,5 pudelēm. Turētāja pamatnē iestrādāti īpaši saķeres punkti, lai brauciena laikā varētu atvērt pudeli ar vienu roku.

    Cena

    Izvēloties standarta Kodiaq, ietilpīgā SUV sākumcena ir patiesi pieņemama – 23 000 eiro. Ja pircēju ir uzrunājis daudzos aspektos tīkamais Kodiaq RS, tad nāksies šķirties no vismaz 43 800 eiro.

    Jebkura RS versija iegūs adaptīvos LED lukturus, virtuālo kokpitu, parkošanās sensorus priekšā un aizmugurē, 20 collu diskus un alkantaras sporta sēdekļus. Ja papildinām standarta aprīkojumu ar Canton mūzikas sistēmu (340 eiro), atpakaļskata kameru ar mazgāšanas sistēmu (360 eiro), autonomo apsildi ar tālvadību (970 eiro), metālisku krāsojumu (510 eiro) un dažām citām ekstrām, cena pieaug jau līdz 47 890 eiro.

    Klusi un nemanāmi Škoda no tautai pieejamā auto nokļuvusi jau lepnākā sabiedrībā. 50 000 eiro slieksnis to nošķir no saviem sugas brāļiem, tomēr arī konkurentu vidū šāda rakstura automašīnu nav daudz. Varētu teikt, ka šis ir liels auto mazā segmentā.

    Plusi

    • Pievilcīgs, neuzkrītošs un sportiska rakstura dizains
    • Lieliska balstiekārta
    • Simply Clever aksesuāri

    Mīnusi

    • Teju divreiz dārgāks nekā standarta modelis
    • Dažas nianses interjerā

    Rezumējums

    Galvenais jautājums – vai SUV uzplečus drīkst rotāt RS pakāpe? Kodiaq ir pierādījis, ka dinamiskās šasijas kontroles un 240 ZS jaudīga dīzeļdzinēja kombinācija ir ļoti labs risinājums, lai ietilpīgam auto saglabātu dinamisku garu. Tiem, kas gatavi atvēlēt šādu naudas summu par ģimenes auto, Kodiaq RS neliks vilties.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē