Elektriskie auto, emisiju ierobežojumi un nodokļi spēkratiem ar iekšdedzes dzinējiem – šie temati pēdējā laikā kļuvuši ļoti aktuāli un nav paredzams, ka tuvākajos gados kādu no tiem varēsim aizmirst. Tieši otrādi. Elektroauto attīstība pēdējā desmitgadē uzņēmusi straujus tempus, taču ir ražotāji, kas par šo sfēru aizdomājās jau krietnu laiku iepriekš. Viens no tiem ir Renault, kas jau 2009. gadā prezentēja Zoe hečbeka konceptu, trīs gadus vēlāk hečbeku laižot klajā arī sērijveida ražošanā.
Laika gaitā mazajam censonim izdedās radīt revolūciju elektroauto segmentā, taču līdz mums tas nonācis vien tagad.
Pirmais solis ceļā uz elektroauto ir iespaidu gūšana, jo neviena stāstītais nespēs aizstāt pieredzi, ko gūsiet pats, iesēžoties salonā un veicot pirmos kilometrus. Lai pārliecinātos par elektroauto spējām mums nav šāds auto uzreiz jāpērk vai jādodas uz dīlercentru, lai pieteiktos nelielam izmēģinājuma braucienam. Pārņemot citu Baltijas valstu piemēru, kopš šīs vasaras koplietošanas auto tirgu papildināja 100 elektriskie Renault Zoe. Iesēdies, izbrauc un sāc pārdomāt sava nākamā auto izvēli.
Tas lika jūsmot zaļās kustības statistiķiem, kuri pēc pirmā tūkstoša reģistrēto elektroauto sasniegšanas nekavējoties norādīja uz straujo šī segmenta attīstību Latvijā. Patiesībā privātpersonu izvēle par labu elektroauto pie mums vēl joprojām ir gaužām zema. Vai citviet populārais Renault Zoe to spētu mainīt?
Apskata turpinājums: