Kalpojot par uzņēmēju labo roku jau kopš 1996. gada, Partner ir mazākais no Peugeot komerctransporta flotes, tomēr tas allaž ticis novērtēts visās tā paaudzēs. Arī 2019. gada modelis nav izņēmums, jau šogad tiekot pie prestižas balvas – Starptautiskais 2019. gada furgons.
Līdz šim Peugeot Partner un Citroen Berlingo vienmēr izmantoja vienu platformu. Sadarbība turpinās arī šajā paaudzē, taču, kopš PSA grupai pievienojās arī Opel, līdzšinējam duetam pievienojies trešais musketieris – Opel Combo.
Franču spēlītes
Ja kādreiz Partner no Berlingo varēja atšķirt vien pēc priekšā redzamā logotipa, tagad tas no saviem brālīšiem atšķiras ne vien ārējā dizainā, bet arī interjera izskatā. Līdzīgi kā vieglajos auto, arī šeit redzams i-Cockpit koncepts. Tas nozīmē, ka instrumentu panelis būs novietots paneļa augšdaļā, bet zem tā atradīsies miniatūriska stūre. Rotaļīgais un vieglais stūres rats ir kā pilnīgs pretstats citādi nopietnajai komercauto darba atmosfērai, taču šāds akcents ikdienišķos pārvadājumus padarīs gluži kā par spēlīti.
Citi lasa
Stūres lietošanas ērtums un pozīcija, protams, būs gaumes jautājums, jo garāka auguma vadītājiem pie šīs kombinācijas varētu būt grūtāk pierast. Komplektā ar sportiskā tipa stūri, stabilā gaita un ierobežotās virsbūves svārstības neliek Partner justies lempīgam, būdams pilnīgs pretstats savam priekštecim. Lai arī komercauto segmentā gaitas īpašībām tiek piedēvēta otršķirīga loma, šis tik un tā paliek kompliments.
Pretvēja trokšņi no apjomīgajiem sānu spoguļiem būs dzirdami, taču kopējais trokšņu līmenis būs salīdzinoši zems. Labāk aprīkotie Partner modeļi iegūs papildus skaņas izolāciju ap vējstiklu un logiem.
Standarta izpildījumā Partner būs divas vai trīs sēdvietas. Jāņem gan vērā, ka vidējam pasažierim kāju vietu būs aizņēmis transmisijas panelis, tāpēc būs jāsasēžas draudzīgāk. Brīžos, kad vidējais sēdeklis nav nepieciešams, tā atzveltni var nolocīt un transformēt par ērtu galdiņu. Ja auto ikdienā izmantos strādnieku brigāde, Partner var aprīkot ar divām sēdekļu rindām, palielinot kopēju sēdvietu skaitu līdz piecām.
Ja esat pieradis pie konservatīvā un tradicionālā vācu auto interjera izkārtojuma, kur neatkarīgi no markas ar aizvērtām acīm varat kontrolēt visu sistēmu darbību un vēlāk netraucēti izkāpt no salona, franču ergonomika liks nedaudz mainīt ieradumus. Kādam var šķist, ka durvju atvēršanas rokturis novietots nedaudz par zemu, sēdekļu apsildes pogas paslēptas no redzesloka, kruīza kontroles slēdzis var atgādināt morzas ābeci, bet svarīgākais klimata kontroles slēdzis naktī nav izgaismots. Tiesa, tas viss ir pieraduma jautājums. Tiklīdz esam adaptējušies, varam doties darba uzdevumos!
Redzamība
Pieredzējušiem komerctransporta vadītājiem aizmugurējo logu neesamība nebūs būtisks traucēklis. Tomēr cik sarežģīta būs manevrēšana atpakaļgaitā, ja esat jaundibināta mazā uzņēmuma vadītājs, vienlaikus uzņemoties arī šofera pienākumus vai varbūt esat jaunpienācējs komerctransporta vadītāju rindās? Peugeot ir padomājis par to, lai arī mazāk pieredzējušiem braucējiem atvieglotu pienākumu izpildi pie stūres.
Vietā, kur vieglajiem auto stiprinātos salona atpakaļskata spogulis, Partner izvietota atpakaļskata kamera. Sākotnēji radot sajūtas, kas esam iejutušies netrafaretā policijas auto lomā, kamera labā izšķirtspējā ļauj uzlūkot aizmugurē notiekošo pat brauciena laikā un saskatīt ne vien auto numurus, bet pat aizmugurē braucošo vadītāju mīmiku. Vērīgā kameras acs integrēta kopējā modulī ar aizmugurējo bremžu signālu, kas atrodas tuvāk jumtam, tātad stikliņš retāk aizķeps ar netīrumiem.
Standarta režīmā kamera rādīs attālinātu aizmugures skatu, imitējot standarta atpakaļskata spoguli. Brīžos, kad nepieciešams uzlūkot automašīnas aklo zonu, tiek aktivizēta Surround Rear Vision sistēmas otrā kamera, kas atrodas zem pasažiera puses spoguļa. Trešais režīms – atpakaļskata kameras funkcija. Tiklīdz ieslēgsiet atpakaļgaitu, ekrānā tiks attēlots aizmugures skats ar potenciālo braukšanas trajektoriju, ņemot vērā riteņu stāvokli. Lai arī mums šāda auto vadīšanā ir pavisam neliela pieredze, pārpildītā Lido stāvvietā izdevās atmuguriski noparkoties jau ar pirmo piegājienu. Tātad sistēma strādā!
Komforts
Ja smagās automašīnas salons kļūst par tālbraucēju mājām pat uz vairākiem mēnešiem, tad komerctransportā šoferīši ik dienu mēdz pavadīt ilgas stundas pie stūres. Lai garā darba diena ritētu ātrāk, Peugeot sagādājis dažādas komforta ekstras, piemēram, Webasto salona apsildi, sēdekļu apsildi, adaptīvo kruīza kontroli un 8 collu multimediju sistēmu ar Apple CarPlay, Android Auto atbalstu.
Drošības sistēmas lielākoties būs par papildus maksu, sākot no elektroniskās stāvbremzes (151 eiro bāzes versijai) līdz iepriekšminētajai salona kamerai, aklās zonas monitoram un distances sensoriem (1104 – 1255 eiro). Tāpat pieejams arī ceļa zīmju atpazinējs, joslu palīgs, aktīvā bremzēšanas sistēma un citas palīgsistēmas.
Dzinēji
Volkswagen Caddy un Ford Transit Connect konkurents pieejams trīs BlueHDI dīzeļdzinēja versijās – 75, 99, 131 ZS. Kamēr pirmais būs vairāk noderīgs tiem, kas pilsētas robežās nodarbojas ar spilvenu un balonu pārvadāšanu (17s līdz 100 km/h), nākamie divi ir gatavi celt lielas lietas, turklāt nebaidīsies no šosejas ātrumiem. Tāpat pieejams 110 ZS benzīna motors. Dzinēji tiek kombinēti ar piecu vai sešu pakāpju mehānisko transmisiju. Uz šosejas papildus pārnesums lieti noder, palīdzot saglabāt zemākus motora apgriezienus, kas atspoguļosies mērenā patēriņu uz šosejas un klusākā motora darbībā.
No vieglā auto segmenta aizgūts jaunais 1,5 litru 131 ZS dīzeļdzinējs, kas ļoti sparīgi kustina franču komerctransportu tuvāk galamērķim.
Neatkarīgi no tā, vai kravas nodalījumā vedām tikai reklāmas bukletu vai transportējām ledusskapi, vasaras riepu komplektu un virtuves iekārtu, pat stāvajā kalnu ielejā starp Turaidu un Siguldu tas negaidīti veikli tika augšā.
300 Nm griezes moments braukšanu padara drošu, neliekot pārlieku bieži izmantot zemāku transmisijas pārnesumu paātrinājuma brīžos. Vidējais degvielas patēriņš pēc ražotāja datiem ir aptuveni 4,2 – 4,5 l/100km. Atkarībā no braukšanas paradumiem, vides un kravas smaguma, mēs ieteiktu pierēķināt klāt 1–2 litrus. Šis motors sajūdzams arī ar astoņpakāpju automātu.
Praktiskums
Tagad svarīgākais – ko ar to var aizvest? Partner pieejams divās virsbūves garuma versijās – standarta un pagarinātajā (Long). Tas nozīmē, ka virsbūves kopējais garums pastiepjas no 4403 līdz 4753mm, bet riteņu bāze no 2785 līdz 2975 mm. Standarta versijā varēs itin viegli ievietot divas eiro paletes.
Jaunā Partner kravnesība sniedzas līdz 1000 kg, bet vilktspēja piekabei ar bremzēm, atkarībā no versijas būs 750 – 1200 kg. Kravas nodalījuma ietilpība maksimālajā izpildījumā ir 4,4 m3, bet kravas garums līdz 3,44 m. Lai sasniegtu šādus skaitļus, franči pielietojuši dažus trikus. To visspilgtāk parāda kravas garums.
Kā gan tik kompaktā komerctransportā var vest 3,44 metrus garu kravu? Iespējams, izkarot dēļus pa atvērtajām aizmugures durvīm? Ne gluži. Pasažiera sēdekli iespējams nolaist, izveidojot salona starpsienā nelielu lūku. Lai arī ledusskapis šeit neielīdīs, gari dēļi, caurules, virtuves iekārtas virsma, snovbords vai cita veida darba un sporta aprīkojums varēs tikt pārvadāts bez problēmām.
Iekraušana problēmas nesagādā: Partner var apgādāt ar bīdāmām sānu durvīm abās pusēs (300 – 600 eiro). Ja nepieciešams ar aizmuguri piebraukt tuvu pie platformas, aizmugures durvis var atvērt ne tikai 90 grādos, bet arī 180. Atliek tikai ar vienu rokas kustību atraut apakšējo durvju eņģi. Starp citu, ja kravas nodalījumā redzat dzeltenus stiprinājumus un kloķīšus, tie būs paredzēti šāda veida pārvērtībām – starpsienas atvēršanai, durvju atvēruma izmaiņām utt.
Lai vieglāk varētu izsekot līdzi iekrautajiem kilogramiem un ierobežotu pārslodzes radītos riskus (garāks bremzēšanas ceļš, riepu nodilums utt.), Partner kravas nodalījumā izvietoti divi indikatori. Pirmais brīdinās situācijā, kad esat jau pārsniedzis 80% no iespējamās kravnesības. Ja turpināsiet to kraut pāri maksimālajai robežai, iespīdēsies otrs indikators. Sistēma neaizliegs braukt ar auto, taču spīdošā lampiņa var kļūt ļoti uzkrītoša kādā nejaušā inspektoru pārbaudē uz ceļa.
Ar ietilpību lepojas ne vien kravas nodalījums, bet arī dažādās mantu novietnes, kas izvietotas virs braucēju galvām, durvīs un panelī. Vietā, kur citkārt atrastos pasažiera gaisa drošības spilvens, Partner ieguvis otru cimdu nodalījumu. Par airbagu nav aizmirsts – tas iestrādāts virs pasažiera galvas.
Cena
Partner sākumcena ir vilinoša – 13 900 eiro. Par šo naudu komerbulciņa iegūs 110 ZS benzīna motoru un PRO aprīkojuma līmeni. Tajā iekļauts tikai pats nepieciešamākais – riepas remonta komplekts, 16 collu tērauda diski, radio ar MP3 atbalstu un USB ligzdu, elektroniski regulējami un apsildāmi sānu spoguļi, elektroniski regulējami priekšējie logi un manuāli vadāms gaisa kondicionētājs.
Mūsu testa auto cena Business versijā – 24 750 eiro. Par šo cenu sanāk gandrīz divi bāzes komplektācijas Partner un patiesi, šis ir pavisam atšķirīgs auto. Spēcīgāks dzinējs, plašs aprīkojums un lielāka ietilpība.
Plusi
- Plaša dzinēju modifikāciju izvēle
- Moderns drošības aprīkojums
- Gaitas īpašības
- Funkcionalitāte
Mīnusi
- Salona izkārtojums ne visiem būs parocīgs
- Drošības aprīkojums būs par papildus maksu
Rezumējums
Jaunais Peugeot Partner būs lielisks palīgs gan pieredzējušiem komercauto vadītājiem, gan šīs jomas jaunpienācējiem. Šim segmentam neraksturīgi plašs aprīkojuma klāsts, atsaucīgs dīzeļdzinējs un praktiskās īpašības – trešās paaudzes Partner kļuvis par spēcīgu šīs klases dalībnieku.