Pirmo pasažieru automašīnu privātpersonai Peugeot piegādāja 1891. gada 2. oktobrī. Tas bija Dornahas iedzīvotājs Poupardēna kungs, kurš pasūtījumu veica tā paša gada 27. augustā. Tie bija laiki, kad nepastāvēja pusvadītāju deficīts un pēc automašīnām rindā nebija jāgaida 12 mēneši. Piegādātā automašīna bija ar četrām sēdvietām un divu zirgspēku dzinēju no Daimler. Šo 130 gadu laikā franču zīmols saviem klientiem piegādājis jau gandrīz 75 miljonus automašīnu un šī gada nogalē pie mums ieradīsies arī jaunais Peugeot 308.
Dizains & tehnoloģijas
Lai pievērstu klientu uzmanību un atšķirtos no konservatīvākiem zīmoliem, Peugeot pirms vairākiem gadiem nāca klajā ar īpašu eksterjera un ļoti drosmīgu interjera dizainu. Būtiskākais šāda veida pieejā – tas nespēj atstāt vienaldzīgu. Jaunais modelis pieejams hečbeka un universāla jeb SW versijā. Peugeot apgalvo, ka saīsinājums SW nav vis station wagon jeb klasiskais universālis, bet gan Sports Wagon, piešķirot tam atraktīvāku imidžu.
Ārēji tas saglabājis iespaidīgo Matrix LED lukturu formu, kas līdzinās lauvas ilkņiem, padarot to pilnībā atšķirīgu no konkurentu piedāvājuma. Universāla versija kļuvusi garāka, zemāka un slaidāka, salīdzinot ar priekšteci. Par sešiem centimetriem pagarinātā virsbūve (4,64 m) paplašinājusi telpu salonā sēdošajiem.
Evolūciju piedzīvojis unikālais i-Cockpit. Nelielā izmēra stūre joprojām atrodas zemāk un 3D instrumentu panelis augstāk, taču būtiskākās izmaiņas redzamas paneļa vidusdaļā.
Fakts, ka fiziskos slēdžus aizstāj skārienjūtīgās virsmas nevienu vairs nepārsteidz, taču Peugeot šo pāreju izdevies nostrādāt īpaši iespaidīgi. Zem 10 collu galvenā displeja izveidotas i-toggle skārienjūtīgās pogas, kas kalpo kā īsceļi dažādām funkcijām – klimata kontrolei, navigācijai, telefona kontaktiem utt. Līdzīgi kā viedtālruņos, šo funkciju novietojumu lietotājs var izmainīt pēc saviem ieskatiem. Katrai funkcijai atvēlētais lauciņš ir visai apjomīgs, tāpēc skārienjūtīgo formātu būs ērti lietot pat brauciena laikā. To bieži nenākas teikt!
Tie, kuri bieži izmanto viedtālruņa spoguļošanas funkciju, priecāsies dzirdēt, ka tagad vairs nav nepieciešams vads – savienojums notiek ar Bluetooth un sistēmai vienlaikus iespējams pieslēgt divus tālruņus. Muzikālā fona nodrošināšana bagātīgāk aprīkotajās versijās uzticēta Focal Premium audio sistēmai ar 10 skaļruņiem un 12 virzienu 690 W pastiprinātāju.
Jau standartaprīkojumā tam pieejams trīsdaļīgs aizmugurējais sēdeklis (40/20/40), kura dalīto atzveltni var acumirklī nolocīt, izmantojot ērti aizsniedzamas sviras bagāžnieka sānos. Ja vien priekšā sēdošie savas sēdvietas nebūs atbīdījuši līdz galējam stāvoklim, aizmugurē ērti varēs sasēsties divi pieaugušie, bet viducī atradīsies vieta mazākam pasažierim. Bagāžnieka ietilpība sniedzas no 608 līdz 1634 litriem. Nolokot atzveltnes, 308 SW var iekraut priekšmetus, kas garāki par 1,85 metriem.
Zīmola pārstāvji īpaši lepojas ar jaunā tipa sēdekļu komfortu, kuriem pieejams arī masāžas režīms, kā arī apdares materiālu kvalitāti un to daudzveidību. Atkarībā no pircēja vēlmēm, salonu iespējams izgreznot ar plankumainu rakstu, sietveida materiālu, alkantaru, reljefu ādu vai krāsotu napu. Kā fotogrāfijās, tā arī dzīvē īpaši ekskluzīva ir tirkīzzila apdares krāsa, kas vairāk radniecīga ēverģēlībām premium klases automašīnās.
Tehnoloģiski pilnveidojumi skāruši arī logus. Piemēram, priekšējais stikls ir elektriski apsildāms, priekšējais un aizmugurējais stikls ir biezāks, savukārt priekšā izmantoti laminēti (dubultie) sānu stikli.
Drošības aprīkojuma klāstā pieejamas jaunas tehnoloģijas. Pateicoties pusautonomajai joslu maiņas sistēmai, auto spēj droši apsteigt lēnāk braucošu transportlīdzekli un atgriezties savā joslā, un tā funkcionē ātruma diapazonā no 70 līdz 180 km/h. Tāpat Peugeot 308 SW ir apgādāts ar paredzamā braukšanas ātruma asistentu, kas vadītājam rekomendē pielāgot ātrumu (palielināt vai samazināt) atbilstoši gaidāmajiem ierobežojumiem. Cits asistents optimizē braukšanas ātrumu līkumos atkarībā no to straujuma un darbojas līdz 180 km/h.
Tehnika
Jaunās paaudzes modelis veidots uz EMP2 platformas, kas ir piemērota plašam versiju klāstam. Tas nozīmē, ka jaunais modelis būs pieejams ne tikai benzīna un dīzeļa versijās, bet uzreiz arī divās spraudņa jeb uzlādējamā hibrīda modifikācijās. 180 un 225 ZS hibrīdi bezizmešu režīmā spēs veikt aptuveni 60 km un atsaucības ziņā jūtami pārsēj savus standarta iekšdedzes dzinēja radiniekus.
Mums bija iespēja doties piecos dažādos testa brauciena maršrutos, no kuriem daļa vijās kalnu serpentīnos, citi ietvēra 130 km/h lielceļu, bet ainavām bagātīgākie ļāva aplūkot Ligūrijas jūras krastus. Tieši serpentīnu ceļos, kur apdzīšanai dots ļoti īss laika sprīdis, novērtējām hibrīda dinamiku. Kamēr benzīna un dīzeļa versijas 100 km/h sasniedz aptuveni 10 sekundēs un nesteidzīgs ritms būs ieskrienoties arī no 80 līdz 120 km/h, hibrīds to paveic teju uz pusi ātrāk.
Ja veiksiet uzlādes ciklu kā iecerējis ražotājs, tad degvielas patēriņš būs vien 1,2 l/100km.
1,2 litru Puretech benzīna motors pieejams 110 un 130 ZS versijām, bet 1,5 litru BlueHDi dīzeļdzinējam būs 130 ZS.
Sešpakāpju mehāniskā ātrumkārba no ēdienkartes nebūs pazudusi un tā pieejama līdzās astoņpakāpju automātam. Tiesa, ņemot vērā, ka mūsdienu auto industrijā dizainam ir ļoti svarīga nozīme, atteikšanās no MT versijām mūs gan pārlieku neizbrīnītu – mehāniskais kloķis īsti neiederas modernajā i-Cockpit koncepcijā. AT8 un 6MT veiktspējas un efektivitātes rādītāji ir vienlīdzīgi, taču komforts automātiskās pārnesumkārbas versijām ir neatsverams.
i-Cockpit koncepcijas piekritējiem brauciens ar jaunās paaudzes modeli sagādās prieku. Frančiem veiksmīgi izdevies sabalansēt balstiekārtas regulējumus, lai uz ceļa auto būtu stabils, bet tas netraucētu šķērsot guļošos policistus, kuru Nicas reģionā netrūkst.
Līkumotajos posmos braukšanas režīmu izvēlē ieķeksējām sportiņu, bet uz lielceļa komfortu – šis salikums ļauj izgaismot lauvēna labākās gaitas īpašības.