• Izdevniecība Žurnāls Santa atkal labākie - apbalvoti 2020. gada veiksmīgākie preses izdevumi

    Lepojamies!
    Santa.lv
    Santa.lv
    9. jūnijs, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Izdevniecības Žurnāls Santa izdevumi arī šogad plūkši laurus Latvijas drukāto mediju izdevēju apbalvošanas pasākumā Preses Dienas, kurā sveic Latvijas iedzīvotāju 2020. gadā iecienītākos un pirktākos preses izdevumus.

    9. jūnijā ikgadējā Latvijas drukāto mediju izdevēju apbalvošanas pasākumā Preses Dienas vadošie preses tirdzniecības un izplatīšanas uzņēmumi Narvesen un Preses Serviss sveica Latvijas iedzīvotāju  2020.  gadā  iecienītākos   un  pirktākos  preses  izdevumus.  Uzvarētāji  tika  apbalvoti   16 nominācijās, ņemot vērā mediju apgrozījumu, pārdošanas rādītājus un tematiku.

    Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, uzvarētāju sarakstā lielu pārsteigumu nav un lielākoties laurus plūkuši tie paši izdevumi, kaut līderu trijniekos ir spējuši iespraukties arī pa kādam jaunpienācējam.

    Izdevniecība Žurnāls Santa šogad saņēma kopumā 15 apbalvojumus, no tiem gandrīz puse bija par 1. vietu.

    Narvesen preses balvas 2020

    • Nominācijā Visvairāk pārdotais nedēļas ZIŅU izdevums, diploms par otro vietu pasniegts SIA Žurnāls Santa iknedēļas izdevumam Privātā Dzīve.
    • Nominācijā Visvairāk pārdotais MĀJAI UN DĀRZAM izdevums par līderi kļuvis SIA Žurnāls Santa izdevums Ievas Padomu Avīze.
    • Nominācijā Visvairāk pārdotais ĒDIENU UN VESELĪBAS izdevums pirmā godalga piešķirta SIA Žurnāls Santa izdevumam Ievas Veselība.
    • Nominācijā Visvairāk pārdotais SIEVIEŠU nedēļas un divu nedēļu izdevums situācija ir identiska kā pirms gada: pirmo un otro vietu saņēmuši SIA Žurnāls Santa izdevumi Ieva un Ievas Stāsti.
    • Nominācijā Visvairāk pārdotais glancētais SIEVIEŠU žurnāls par uzvarētāju atzīts SIA Žurnāls Santa žurnāls Santa.

    Preses Serviss preses balvas 2020

    • Nominācijā Ienesīgākais žurnāls kategorijā Aktualitātes otrajā vietā – SIA Žurnāls Santa izdevums Privātā Dzīve.
    • Nominācijā Ienesīgākais sieviešu izdevums visu goda pjedestālu aizņem SIA Žurnāls Santa: pirmajā vietā – žurnāls Ieva, kam seko Ievas Stāsti un Santa.
    • Nominācijā Ienesīgākais krustvārdu mīklu izdevums pirmā godalga piešķirta SIA Žurnāls Santa izdevumam Mezgls.
    • Nominācijā Ienesīgākais mājas un dārza izdevums par uzvarētājiem atzītie visi ir SIA Žurnāls Santa izdevumi: pirmajā vietā – Ievas Padomu Avīze, otrajā – Ievas Dārzs, bet trešajā – Lauku māja.
    • Nominācijā Ienesīgākais izdevums kategorijā Debija par uzvarētāju kļuvis SIA Žurnāls Santa žurnāls Lauku māja.

    Narvesen balvas tika pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus un ņemot vērā nopirkto eksemplāru skaitu Narvesen tīklā 2020. gadā. Savukārt Preses Servisa balvas piešķirtas, ņemot vērā konkrēto izdevumu apgrozījumu 2020. gadā visā preses tirgū Latvijā.

    “2020. gads daudzās tirdzniecības nozarēs ir ieviesis korekcijas epidemioloģisko ierobežojumu dēļ, bet, pateicoties Latvijas izdevēju neatlaidībai, preses izdevumus bija iespējams iegādāties visu laiku. Iknedēļas laikrakstu, krustvārdu mīklu, bērnu un jauniešu izdevumu kategorijās vērojams pat neliels apgrozījuma pieaugums. Pavisam niecīgs pārdošanas samazinājums ir reģionālajiem izdevumiem, mājas un dārza kategorijai, kā arī TV programmām. Pandēmijas laikā, kad daudzi uzturējās ārpus galvaspilsētas, bija vērojams preses pārdošanas apjomu samazinājums Rīgā, bet ārpus Rīgas veikalos žurnālu un avīžu pirkšanas paradumi nemainījās,” stāsta Narvesen Baltija valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

    Šogad Narvesen nominācijās izmaiņu nebija – apbalvoti labākie izdevumi dažādās kategorijās, ņemot vērā gada laikā pārdoto eksemplāru skaitu. Savukārt Preses Serviss pirmo reizi apbalvoja izdevumus nevis pēc periodiskuma, bet izvēlējās lielākās preses izdevumu kategorijas, kuras pircējiem veikalos ir šķitušas visinteresantākās. Tas skaidrojams ar to, ka gadu gaitā ir samazinājušies dienas laikrakstu pārdošanas apjomi un salīdzinoši nedaudz izdevumu iznāk ar periodiskumu reizi divās nedēļās. Toties pēdējos gados ļoti nozīmīgi preses izdevumi tiek izdoti reizi divos mēnešos vai retāk, jo aizvien vairāk lasītāju interesē konkrētas tēmas, tāpēc tiek izdoti daudzi žurnālu speciālizdevumi un pielikumi.

    “Latvijā vērojama tendence augt pieprasījumam pēc izdevumiem, kas ne tikai apmierina mūsu nepieciešamību pēc informācijas, bet arī ļauj izkopt savas zināšanas, hobijus vai saturīgi pavadīt brīvo laiku. Būtiski audzis pieprasījums pēc specializētajiem izdevumiem – dažādu žurnālu pielikumiem, kas veltīti noteiktai aktuālai tēmai, apkopojot informāciju koncentrētā veidā: kā uzturēt vai iekopt dārzu, pagatavot interesantus ēdienus utt. Šādu speciālizdevumu tirāžas un pieprasījums pēc tiem ir būtiski lielāks par regulāro žurnālu tirāžām, kas liecina, ka cilvēki daudz labprātāk izvēlas saņemt informāciju koncentrētā veidā, izvairoties no visa liekā, bet ikdienā uzzināt aktualitātes digitāli, par to nemaksājot papildus,” stāsta Dace Dovidena.

    Preses servisa nosauktā lielākā kategorija ir “aktualitātes” – tās gluži nav jaunākās ziņas, kas atrodamas internetā, bet drīzāk informācija, komentāri, analīze. Latvijai raksturīga īpatnība – latvieši vairāk lasa žurnālu formāta izdevumus A4 formātā, savukārt krievvalodīgie lasītāji izvēlas avīžu formāta A3 laikrakstus. Tā kā pārdošanas apjomi šajā kategorijā ir lieli, tā sadalīta divās grupās – atsevišķi žurnālu formāta un avīžu formāta izdevumiem.

    Otrā lielākā kategorija ir sieviešu izdevumi, bet trešā – krustvārdu mīklas. Tāpat, neskatoties uz 10 gadu senām prognozēm, ka televīzijas programmas izzudīs un nevienam nebūs vajadzīgas, tie joprojām ir vieni no populārākajiem izdevumiem, kurus pērk tirdzniecības vietās.

    “Pārdoto eksemplāru skaits, salīdzinot ar 2019. gadu, kopumā ir krities par 13%. Pārdošanas apjoma kāpumu piedzīvojuši nedēļas laikraksti – lielās A3 formāta avīzes krievu valodā, krustvārdu mīklas un izdevumi bērniem un jauniešiem, kas varētu būt saistīts ar pandēmijas specifiku, cilvēkiem daudz vairāk uzturoties mājās un īsinot laiku ar preses izdevumiem. Negaidīti tas, ka par 15% krities veselībai un ezotērikai veltītu izdevumu pārdošanas apjoms, mazāk pirkti arī sieviešu izdevumi un bulvārprese. Pārējiem ir būtisks kritums, Rīgā lielāks nekā ārpus galvaspilsētas, toties nākuši klāt vismaz 20 jauni izdevumi,” stāsta Jānis Vaivods, Preses Servisa valdes priekšsēdētājs.

     

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē