Škoda Fabia
«Latvijas Gada auto 2023» Škoda Fabia žūrijai jau salīdzinoši agri iezīmējās kā potenciālais uzvarētājs. Vairāki žūrijas biedri uzsvēra apjomīgo vietas daudzumu automobilī un tuvošanos kompaktklases izmēriem. Žurnāla «Profi» galvenais redaktors Guntars Pulss: «Škoda Fabia braukšanas sajūtās ir ļoti pareizs auto, bez liekām izvirtībām dizainā un tehniskos risinājumos. Kvalitatīvi un pārdomāti nostrādāts līdz pat sīkākajām detaļām. Turklāt ikdienas lietošanai pilnīgi pietiekamā izmērā, kurš, starp citu, varētu atbilst vismaz trešā golfa ietilpībai.»
Jānis Rapa, «Tet» infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs uzsvēra «Škoda Fabia» ergonomiku: «Lielisks mazās klases auto, kas ar vienu kāju jau mēģina iekāpt kompaktklasē. Vadītāja sēdeklī ir gana ērti arī gara auguma braucējam, ir komfortabli sēdekļi. Otrajā rindā gan vietas ir ļoti maz, bet, ja bērni vēl mazi, būs ok. Taču Fabia ir savai klasei liels bagāžas nodalījums. Informācijas displejs ir labi integrēts panelī, visas vadības pogas viegli un intuitīvi sasniedzamas.»
«Arī pie apdares neatradu kur piesieties, turklāt salonam ir laba skaņas izolācija. Jauda viena litra dzinējam kombinācijā ar DSG kārbu ir pietiekami laba, un 5,2 l/100 km degvielas patēriņš neliek justies apdalītam. Cena gan šim mazajam auto pie labas komplektācijas ir sasniegusi ļoti augstu līmeni. Bet ar šo nepatīkamo faktu Škoda nav vienīgā, jo cenu karuselis ir iegriezies visiem auto tirgus dalībniekiem.»
Žurnāla «KLUBS» auto eksperts Toms Timoško arī cildina ietilpību, bet norāda uz kompromisiem salona apdarē: «Hečbeks izskatās par sevi pārliecinātāks un respektablāks.
Subjektīvi vērtējot, jaunā «Fabia» kļuvusi par vienu no izskatīgākajām «Škoda» automašīnām, piemēru ņemot no glaunā «Superb».
Pavadot ilgāku laiku hečbeka salonā, ātri vien piemirstas fakts, ka šis ir mazākais klāsta modelis. Par to uzkrītoši neliecina itin nekas. Jau iepriekšējos testos esmu pārliecinājies, ka «Škoda» firmas zīme ir salona ietilpība un «Fabia» neliek vilties.
«Salīdzinot ar priekšteci, riteņu bāze pastiepusies par 8mm, sniedzot papildus brīvo telpu. Braucot četru cilvēku sastāvā, savstarpēji nebūs jāsasitas ar elkoņiem vai ar pakausi jāpārbauda griestu apšuvumu mīkstumu. Pat pasažiera priekšējā sēdekļa atzveltni iespējams nolocīt, pārvadājot garākus priekšmetus vai dodoties atpūtā uz aizmugures sēdekļa. Virs galvām debess jumu var redzēt caur milzīgu panorāmas jumtu. Iespējams, ka, rēķinot uz automašīnas kopējo lielumu, šī attiecīgi varētu būt apjomīgākā stikla virsma, kāda redzēta sērijveida automašīnās.»
««Simply clever» risinājumi bagāžas nodalījumu pārvērtuši par zvejas tīklu paradīzi. Šeit iespējams nostiprināt visdažādākās mantas pie sēdekļa, nodalījuma sānos vai pie grīdas un 380 litru ietilpība (par 50l vairāk nekā iepriekš) ir rādītājs, kas «Fabia» izceļ konkurentu vidū. Maksimālā ietilpība ar nolaistām aizmugures atzveltnēm sasniedz 1190 litrus. Vienkāršiem vārdiem sakot, salikt šeit iespējams vairāk nekā sāncenšu modeļos, turklāt viss turēsies savās vietās. Protams, šajā segmentā ir raksturīgi samierināties ar dažiem kompromisiem.»
«Pietiekami kvalitatīva salona apdare mīsies ar skrapšķošām virsmām, ko īpaši var attiecināt uz durvīm un paneļa apakšējo daļu. Neliels, tomēr dažiem tas var izrādīties visai tracinošs sīkums – braucot lietus laikā, būs dzirdama vējstikla slotiņu releja darbība. Ja klusā tikšķoņa krīt uz nerviem, tad ar dažiem atjautīgiem risinājumiem to var novērst, taču ar rūpnīcas iestatījumiem šī releja darbību var dzirdēt arī dažos citos «Škoda» modeļos.»
«Auto brauc stabili pat uz sniegotām šosejām (izmēģināju ziemā), saglabājot pieaugušā modeļa tēlu. Ja vēlaties nedaudz «pasportot», tad šis ir viens no retajiem auto, kuram pieejama mehāniskā rokasbremze. To, kā izslēgt pretslīdes kontroli, gan neatradām. Tas noderētu, lai ar inerci būtu vieglāk uzbraukt slidenā kalnā.»
««Fabia» nekad nav bijusi tiek liela, tehnoloģiski attīstīta, izskatīga un visai loģiski – arī tik dārga.»
«Pieredze ļauj paveikt lielas lietas. Šim modelim netrūkst īpašību, lai kļūtu par vienu no pircēju iecienītākajām izvēlēm savā klasē. Šis ir auto, ar kuru ir vienkārši sadzīvot.»