Atsevišķi tirgus analītiķi prognozē, ka jaunajam kompaktajam visurgājējam vajadzētu saukties CX-4, taču koncerns rīkojās citādāk, lai gan CX-30 pēc sava izmēra atrodas precīzi starp populārajiem CX-3 un CX-5 Mazda modeļiem.
Paskatoties ir skaidrs, ka CX-30 ir nobriedis un elegants Mazda Kodo dizaina filozofijas pārstāvis, kam papildu saturu piešķir unikālo Skyactiv tehnoloģiju komplekts. Mazda CX-30 izskatā apvienotas drosmīgas visurgājēja proporcijas un minimālistiska, izkoptu līniju estētika, bet šo kombināciju vispārina tieši šajā modelī pielāgotā dizaina koncepcija Sleek and Bold. Tajā apvienojas divi atšķirīgi elementi – plūdlīniju formas kupejas skaistums un SUV apņēmība.
Jaunā Mazda izmēru tabulā, iespējams, visprecīzāk atbilst teicienam “ne liels, ne mazs”: 4395 mm garuma, 1795 mm platuma, 1540 mm augstuma, 2655 mm garuma riteņu bāzes.
Tāda automašīna piemērotāka būs diviem vai mazai ģimenei, kas visvairāk laika pavada pilsētā, taču nevairās doties nedēļas nogales izbraucienā kaut kur tālāk.
“Mēs radījām CX-30 tā, lai šī automašīna kļūtu par neatņemamu ikdienas dzīves partneri”, uzsver Akira Marumoto, Mazda prezidents. Jaunā modeļa ārpuses harmonija pārceļas arī uz automašīnas interjeru, kas bagātināts ar augstākās kvalitātes materiāliem.
Mazda inženieru komanda ir uzlabojusi automašīnas vadīšanas īpašības, nodrošinājusi to ar progresīvākajām drošības sistēmām, ierīkojusi īpaši ērtu mērinstrumentu paneli – tas ļauj izbaudīt vadīšanas dinamiskumu un vienlaikus pārliecību ceļā. Pilnīgas pabeigtības izjūtu automašīnas salonā rada augstākās kvalitātes jaunākās audio sistēmas – 8 skaļruņu “Mazda” vai 12 skaļruņu Bose sistēma.
CX-30, tāpat kā jaunā Mazda3, ir radīta, izmantojot jaunās paaudzes Skyactive-Vehicle Architecture, kas akcentē cilvēka iedzimto līdzsvara izjūtu – projektējot vadītāja darba vietu, īpaši daudz uzmanības veltīts vadītāja gūžas novietojumam un izjūtām, veicot manevrus. Visurgājējs tāpat tiks apgādāts ar i-Active ģimenes visu riteņu piedziņas sistēmu ar vilkmes sadales tehnoloģiju G-Vectoring Control, kas ļauj gludāk izbraukt pagriezienus un vēl labāk saplūst ar automašīnu.
CX-30 ir automašīna, ar kuru ceļojumos varēs doties ģimene vai draugu kompānija – lieliski izmantotā automašīnas iekšējā telpa un īpaši praktiskais bagāžas nodalījums (460 l tilpuma) nodrošina ceļojuma ērtumu, bet īpašās CX-30 manevrēšanas īpašības ļauj vienkārši vadīt automašīnu gan ceļā, gan jebkurā autostāvvietā.
Radot Mazda CX-30, tika rūpīgi piestrādāts pie tādām automašīnas bāzes funkcijām kā paātrinājums, pagriezieni un bremzēšana. Protams, to ietekmē ne tikai šasija un vadīšanas vai bremžu mehānismi, bet arī spēkstacijas, ar kurām var būt nodrošināts visurgājējs.
CX-30 tiek piedāvāts ar jaunu Skyactiv ģimenes dīzeļdzinēju Skyactiv-Euro 6d-TEMP un Skyactiv ģimenes benzīna dzinējiem, tostarp arī ar revolucionāro Skyactiv-X, kurā apvienoti gan dīzeļa, gan benzīna dzinēju degmaisījuma aizdedzināšanas principi.
Turklāt visas modifikācijas ar benzīna dzinējiem būs ar mild-hybrid tipa hibrīda spēkstaciju, kas attiecīgajos apstākļos iedarbinās arī nelielu elektrisko dzinēju, kas aizvietos vai papildinās tradicionālo dzinēju.
Mazda CX-30 tāpat ir saņēmusi bagātīgu i-Activsense drošības tehnoloģiju komplektu, ieskaitot arī jauno Driver Monitoring sistēmu, kas vēro vadītāja stāvokli un brīdina, ja tā uzvedībā ir potenciālas riska pazīmes. Sistēma fiksē vadītāja acu stāvokli, mirkšķināšanu, galvas kustības, pat mutes kustības, un brīdina, ja tā stāvoklī parādās acīmredzamas miegainības pazīmes. Kritiskā gadījumā sistēma pati aktivizē bremzēšanas viedsistēmu Smart Brake Support, kas palīdz automašīnai apstāties.
Jaunie Mazda CX-30 visurgājēji tiks ražoti galvenajās Mazda korporācijas rūpnīcās visā pasaulē, tādējādi nodrošinot vieglu jaunā modeļa sasniedzamību dažādu valstu lietotājiem.