Elektrizējošs spēks
Audi Q4 e-tron konceptauto ir divi elektromotori, kas mobilizē 225 kW sistēmas jaudas. Plānots, ka automobilis spēs paātrināties no 0 līdz 100 km/h tikai 6,3 sekunžu laikā. Savukārt maksimālo ātrumu tas sasniegs pie elektroniski ierobežotajiem 180 km/h. Konceptauto būs ne vien jaudīgs, bet arī uzticams garos pārbraucienos – maksimāli iespējamais nobraucamais attālums sasniegs vairāk nekā 450 kilometrus. Audi Q4 e-tron konceptauto veidots uz unikālas modulārās automobiļu platformas MEB.
Audi Q4 e-tron ir piektais plānotais Audi elektroauto – Audi e-tron Latvijā būs jau aprīlī, šogad tiks prezentēts arī Audi e-tron Sportback, kā arī īpaši Ķīnas tirgum izstrādātais Audi Q2L e-tron. Savukārt četru durvju kupejas Audi e-tron GT ražošanas versiju plānots prezentēt 2020. gada otrajā pusē.
Kompakts no ārpuses, ietilpīgs salonā
Konceptauto ir 4,59 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,61 metru augsts. Kompaktais, elektriskais SUV ir veikls un daudzpusīgs automobilis, kas piemērots arī braukšanai pilsētā. Konceptauto garenbāze ir 2,77 metri, tādā veidā nodrošinot plašu salonu. Audi Q4 e-tron konceptauto sniedz iespaidīgu plašumu un komfortu. Jo īpaši plaša vieta atvēlēta pasažieru kājām – gan automobiļa priekšpusē, gan aizmugurē.
Konceptauto piedāvā arī jaunumu – lielizmēra uznirstošo displeju ar augumentētās realitātes funkciju. Šī funkcija sniedz iespēju attēlot grafisku informāciju, piemēram, pagriezienu norādes tieši uz ceļa. Vadības paneļus, kas izstrādāti kā skārienjūtīgi elementi uz stūres, var izmantot, lai izvēlētos biežāk lietotās funkcijas.
12,3 collu lielais skārienjūtīgais ekrāns, kas atrodas virs viduskonsoles, palīdz attēlot un izmantot informācijas un izklaides sistēmas funkcijas. Zem tā, savukārt, atrodas klimata kontroles vadība. Ņemot vērā to, ka viduskonsole nav nepieciešama funkcionālu elementu, piemēram, ātrumu pārslēga vai stāvbremzes iedarbināšanas elementu uzstādīšanai, tā ir veidota kā ietilpīgs mantu glabāšanas nodalījums, kurā iebūvēta arī mobilā tālruņa uzlādes ligzda.
Acīmredzams e-tron
Jaunā konceptauto nenoliedzamā Audi identitāte nolasāma jau pirmajā acu uzmetienā. Tāpat kā pirmajam sērijveidā ražotajam elektropiedziņas Audi e-tron, arī jaunajam konceptauto ir strukturēta slēgta virsma, ko ietver plašs, gandrīz statenisks astoņstūru rāmis ierastās radiatora restes vietā. Tāpat arī tam ir iespaidīgi 22 collu riteņi. Platā apgaismojuma josla, kas savieno abus lukturu blokus Audi Q4 e-tron konceptauto aizmugurē, iestrādāta, lai atspoguļotu un izceltu Audi e-tron būtību.
Par piederību e-tron saimei atgādina arī ievērojama LED segmentu rinda. Virsbūves krāsojums Solar Sky krāsā – zilas krāsas tonī, kas mainās atkarībā no gaismas leņķa, ir ilgtspējīga inovācija. Šī krāsa tika izstrādāta īpaši Audi Q4 e-tron konceptauto un tā ražota videi draudzīgos apstākļos. Inovatīvā metode ievērojami samazina karstuma uzkrāšanos uz virsbūves un automobiļa salonā, nodrošinot gan patīkamāku braucienu pasažieriem, gan samazinot enerģijas patēriņu gaisa kondicionētāja darbināšanai. Rezultātā tiek palielināts Audi Q4 e-tron konceptauto nobraucamais attālums.
Iespaidīga veiktspēja
MEB platforma nodrošina plašu jaudas līmeņu diapazonu. Audi Q4 e-tron konceptauto ir uzstādīta elektropiedziņas lieljaudas versija. Gan priekšējo, gan aizmugurējo tiltu darbina elektromotors – Q4 ir quattro pilnpiedziņa, – un starp tiltiem nav mehāniska savienojuma. Tā vietā elektroniskā kontroles sistēma nodrošina, ka griezes momenta sadalījums zibenīgi tiek optimāli saskaņots. Tādējādi SUV elektromobilis sasniedz optimālu vilkmi jebkuros laikapstākļos un uz jebkādas ceļa virsmas.
Lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti, Audi Q4 e-tron konceptauto vairumā situāciju izmanto aizmugurējo elektromotoru. Ja braukšanas laikā ir nepieciešama lielāka jauda, nekā spēj nodrošināt aizmugurējais elektromotors, elektriskā pilnpiedziņa griezes momenta pārdalei pēc vajadzības izmanto priekšējo asinhrono motoru. Sistēma arī iepriekš paredz, kad tas būs nepieciešams paaugstinātas bīstamības situācijās, piemēram, pirms vēl sākusies slīdēšana uz apledojuša ceļa, ātri braucot līkumā, kā arī gadījumā, ja automobilis tiek nepietiekami vadīts.
Aizmugurējā elektromotora jauda ir 150 kW, kas nodrošina 310 Nm lielu griezes momentu, savukārt priekšējais motors priekšējiem riteņiem nodrošina attiecīgi līdz 75 kW un 150 Nm.
Sistēmas jauda ir 225 kW. Automobiļa grīdā iebūvētā akumulatora ietilpība ir 82 kWh, kas saskaņā ar WLTP standartu ļauj nobraukt vairāk nekā 450 kilometrus. Akumulatora uzlāde notiek ar maksimālu 125 kW jaudu. Rezultātā 80 procentu uzlādes līmenis tiek sasniegts nepilnu 30 minūšu laikā.
Tomēr tik izcila nobraucamā attāluma noslēpums slēpjas ne tikai lielas ietilpības akumulatorā. Gluži tāpat kā saimes pirmais loceklis Audi e-tron, arī Audi Q4 e-tron konceptauto ir daudzpusīgs. No zemas virsbūves aerodinamikas, kuras Cd vērtība ir 0,28, līdz izsmalcinātai rekuperācijas stratēģijai, kompaktais SUV izmanto visas nobraucamā attāluma optimizācijas iespējas. Savu ieguldījumu nodrošina arī piedziņas un akumulatora kompleksā siltuma pārvaldība, kas ietver arī CO2 siltumsūkni.